hjemmeside-program??
Fra : Erling Hansen

Dato : 05-05-03 22:17

Hvilket program skal jeg lede efter for at lave en hjemmeside på Mac? (OS
9,1). Det må for himlens skyld ikke være sværere at finde ud af end Front
Page til Windows.
På forhånd tak.
Erling Hansen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 05-05-03 22:36

Erling Hansen <erling.korsoer@mail.dk> wrote:

> Hvilket program skal jeg lede efter for at lave en hjemmeside på Mac? (OS
> 9,1). Det må for himlens skyld ikke være sværere at finde ud af end Front
> Page til Windows.

Hej Erling

Skal du ikke snart have gang i MacSOUP ?

Nå, men til web editor problematikken. GoLive er nem at navigere rundt
i, da den minder meget om alle Adobes andre programmer.

Lad os kigge på det til MacBrugers workshop.

Ses.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Erling Hansen

Dato : 10-05-03 14:15

> [...]
> i, da den minder meget om alle Adobes andre programmer.
>
> Lad os kigge på det til MacBrugers workshop.

vi kiggede - han kom, han så og han sejrede.

--
med venlig hilsen
Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-05-03 03:06

Jesper for pokker...!! - Lad dog manden selv bestemme, hvad han - og andre -
vil bruge til news. - Jeg er snart ved at være godt og grundigt træt af at
høre og se den gang bavl, hver eneste gang, der kommer én der ikke bruger
suppekogeren!

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> Skal du ikke snart have gang i MacSOUP ?

mvh. Erik Richard

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-05-03 06:56

> [...]
> høre og se den gang bavl, hver eneste gang, der kommer én der ikke bruger

Erik for pokker...!! - Der er en intern mellem Erling og mig. Jeg har
hjulpet Erling med hans PowerBook og MacSOUP.

Når vi nu er ved det, så ville det måske være en ide for dig at udvise
netetikette og SKRIVE UNDER DET DU SVARER PÅ specielt, når du svarer på
nye brugeres indlæg. Så undgår vi at de tillægger sig de samme generende
uvaner som du har med at quote forkert ?!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Erling Hansen

Dato : 11-05-03 11:45

Hej, Erik.
Jesper og jeg har joket en del - min Alzheimer 'light' syntes jeg
skulle holde mig til Outlook Express, som jeg endelig havde fået lært at
håndtere.
Nu er jeg så småt ved at nå til et fair stade: Jeg kan vælge frit,
for de virker lige godt for mig. Måske om et halvt års tid har jeg
tageet endelig stilling.

mvh. Erling

--
med venlig hilsen
Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-05-03 15:50

> [...]

> Nu er jeg så småt ved at nå til et fair stade: Jeg kan vælge frit,
> for de virker lige godt for mig. Måske om et halvt års tid har jeg

Hej Erling

Du kan jo godt finde ud af MacSOUP !! Husk at quote under det du svarer
på.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-05-03 04:37

Hej Erling

Det har jeg forstået på Hr. Jespers svar, og det har ikke noget med dig at gøre
rent personligt, men det er jo ikke første gang, at Hr. Jesper benytter en
lejlighed til at promovere 'suppen'. - Det er det, jeg bliver en lille smule
knotten over...

Og jeg var også fuldt klar over, at han ville reagere, som han gjorde..., - så
det er lige før, jeg vil til at sætte et autosvar på, hver gang han kommer med
'suppen', - den sku' så lyde noget i retning af... - "...Hvad med at bruge Mr.
Newswatcher istedet for? - Eller Hogwasher? - bare du holder dig væk fra
'suppen'"....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 05-05-03 23:06

> [...]

> 9,1). Det må for himlens skyld ikke være sværere at finde ud af end Front

Hvad med Freeway?

<http://www.softpress.com/freeway35/>

Mojn, Thomas

--
Newt Gingrich is so cold, that when he opens his mouth,
a light goes on.

-Dennis Miller

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-05-03 10:17

Det er meget muligt, jeg er blevet dummere med tiden,
men
jeg kan altså ikke overskue at banke en simpel hjemmeside - med
menustruktur - sammen
i hverken
GoLive
eller
Freeway

Man mødes at 'et stykke blankt papir',
hvor jeg kunne bruge en guide a la:
Hvor skal din menu være: top eller v. side?
Hvor mange punkter skal du have?
Hvad skal disse hedde?
etc.

Havde forventet nogle gode skabeloner i GoLive, men det er total
farvelade. Ved godt, at man kan hente et helt site og redigere i det,
men det er sq da langsommeligt.

Pft for hjælpen
vh Jens

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-05-03 11:11

On Tue, 6 May 2003 11:16:46 +0200, Jens Rasmussen wrote
(in message <1fujb0d.1hvwowj37cqzaN%Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk>):

> [...]

> Havde forventet nogle gode skabeloner i GoLive, men det er total
> farvelade. Ved godt, at man kan hente et helt site og redigere i det,

Brug BBEdit. Den laver et dokument for dig med hoved og bund, så at sige, og
så skal du bare kende de simpleste kommandoer - næh, for resten, den
indsætter billeder og url'er for dig med et klik, og... det er nemmere i
hånden.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-05-03 06:13

Hej Jens

Så prøv PageSpinner. - Den har masser af skabeloner til netop det, du
søger.

mvh. Erik Richard

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 10-05-03 17:48

> Så prøv PageSpinner. - Den har masser af skabeloner til netop det, du
> søger.
Det var et godt bud, men ikke lige sagen. Jeg endte med en tur i det
eneste program jeg kender fra gl. dage: CHP 3.0
Tak for det, folks.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-05-03 03:30

Hej Jens

Det forstår jeg godt. - Jeg regnede bare med, at du ville have noget, der
kunne bruges både på klassisk Mac OS og senere til OS X.

Jeg har selv både ver. 1, 2 og 3, - og selv en ver. 1.0v3 kører faktisk
godt på en Beige G3! - Det gør i øvrigt også en gammel MacWrite 5.0... tro
det eller la' være...

Og så lige en tilføjelse... Hvis du har en Filemaker ver. 4 eller nyere,
så har du faktisk også et rigtig godt web-værktøj i WebCompagnon, der er
'den nye' version af Homepage...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 06-05-03 13:22

Thomas Boelskifte <transporterroom1@boelskifte.dk> wrote:

> Hvad med Freeway?
>
> <http://www.softpress.com/freeway35/>
>
> Mojn, Thomas

FreeWay er grimt
M.(IMHO)
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 06-05-03 13:37

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> FreeWay er grimt

Gu' er det ej! (IMHO)

--
vh Jesper
jmfink (at) mac.com

Fra : Morten Lind

Dato : 06-05-03 16:54

Jesper Møller-Fink <heltvildfalsk@adresse.com> wrote:

> Gu' er det ej! (IMHO)

Hæ, hæ....
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 05-05-03 23:12

> [...]

> 9,1). Det må for himlens skyld ikke være sværere at finde ud af end Front

Enten Adobe GoLive eller MacroMedia Dreamweaver. Om man bruger det ene
eller det andet er vist en smagssag. Personligt bruger jeg GoLive.

Begge programmer er langt bedre end FrontPage. F.eks. kan de generere
kode, der med held kan fungere i andet end den seneste version af
Internet Explorer til Windows.

Lars Kr. Sørensen
musiker og musiklærer

Fra : Morten Lind

Dato : 06-05-03 13:21

Lars Kristian Sørensen <lars@NOSPAMlarsonline.dk> wrote:

> [...]
>
> Begge programmer er langt bedre end FrontPage. F.eks. kan de generere
> kode, der med held kan fungere i andet end den seneste version af

Udover at være en smagssag, er det vel også en økonomisk sag)))
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : (Lars Kristian Søren~

Dato : 06-05-03 17:59

> Udover at være en smagssag, er det vel også en økonomisk sag)))

Koster de ikke ca. det samme?

Lars Kr. Sørensen
musiker og musiklærer

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 06-05-03 11:26

"Erling Hansen" <erling.korsoer@mail.dk> wrote in message
> [...]
> 9,1). Det må for himlens skyld ikke være sværere at finde ud af end Front

Har du overvejet ClarisHomepage?
Mon ikke at den "nyeste" version 3.0 kan dække dine behov?

Fra : Morten Lind

Dato : 06-05-03 13:24

> [...]

> 9,1). Det må for himlens skyld ikke være sværere at finde ud af end Front

Hej Erling
Brug Composer i Netscape Communicator, den er gratis og nem at gå til.

Hvis det skal være skabelonorienteret - så lav den på nettet -
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-05-03 14:23

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hej Erling
> Brug Composer i Netscape Communicator, den er gratis og nem at gå til.
>
> Hvis det skal være skabelonorienteret - så lav den på nettet -

Jeg må også indrømme at jeg er mest til Composer i Netscape/Mozilla. Det
er ved gud ikke det mest avancerede, men det er hvad jeg magter, og skal
du lave noget hvor billeder, tekster, links og et par skemaer er nok, og
hvor frames, java og animationer ikke er nødvendige, er den faktisk
brugbar.
Jeg har lavet det her på den: (en historisk oplysende side):

http://home19.inet.tele.dk/mphjem/indexresum.html

v.h
MartinP

Fra : Morten Lind

Dato : 06-05-03 16:57

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Jeg har lavet det her på den: (en historisk oplysende side):
>
> http://home19.inet.tele.dk/mphjem/indexresum.html
>
> v.h
> MartinP

Yep, og ved du hvad, Martin.....den kan faktisk godt lave frames - du
skal bare lave et styringsdokument som indexfil.....
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 06-05-03 17:48

On Tue, 6 May 2003 17:57:20 +0200, Morten Lind wrote
(in message <1fujtsm.16hgkhdyrhhhmN%mortenlind@mac.com>):

frames arghhhh!!!!

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-05-03 18:46

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> bare lave et styringsdokument som indexfil.

- allerede dér er jeg stået af ... Sorry.
martinP

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-05-03 06:07

Hej Erling

PageSpinner er et rigtig godt og meget enkelt program at bruge. Det
overholder HTML standarderne, så der bnurde ikke være de store problemer i,
at siden kan ses med næsten alle browsere. - Du kan hente en demo på
www.versiontracker.com under Mac OS. - Og så findes den også i X version, så
den dag du går på OS X, kan du fortsætte med at bruge samme program uden
videre.

Erling Hansen wrote:

> Hvilket program skal jeg lede efter for at lave en hjemmeside på Mac? (OS
> 9,1). Det må for himlens skyld ikke være sværere at finde ud af end Front
> Page til Windows.

mvh. Erik Richard

Fra : Erling Hansen

Dato : 10-05-03 20:52

Tusind tak for jeres mange svar.
Jeg vil kaste mig ud i nogle forsøg med jeres forskellige forslag - dog
må jeg indrømme at jeg nok i første omgang holder lidt tilbage på
500-dollar-sedlerne.
Der er i hvert fald nok at arbejde videre med.
Mille tak.
Erling

--
med venlig hilsen