Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Radeon 7500 viser sort hvid på TV
Fra : Lars

Dato : 05-05-03 21:57

Hej

Jeg kører Pal B på kortet og det viser stadig sort hvid på TV'et?
Jeg kører godt nok igennem en adapter (fra Fona) til et tv, som kun har
scart. Lyden virker fint.
Da jeg i sin tid havde adgang til et fjernsyn med svhs var billedet fint.

/Lars

Fra : Aksel Spandet

Dato : 05-05-03 22:25

Hey!

Det er fordi dit grafik kort udsender signalet i S-video.... og dit fjernsyn
ikke modtager det som dette.....
Hvis du har mulighed for at sætte dit tv til at modtage signalet som
S-video(S-VHS) ville der komme farver på!

Hvis fjernsynet ikke kan dette skal du have fat i en lille converter, som
den her:
http://av-connection.com/Default.asp?GroupID=24&ClassID=54
eller den her
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&PHPSESSID=6d7fe4b1f6e2367e
b0c2265212d84df3

De gør det samme bare to foreskellige udforminger og to foreskellig firmaer!

Mvh
Aksel

Fra : Lars

Dato : 06-05-03 10:03

http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&PHPSESSID=6d7fe4b1f6e2367e
> b0c2265212d84df3

Jeg bruger en type som ovenstående, men kan det være adapteren, som er
defekt?

/Lars

Fra : Lars

Dato : 06-05-03 10:28

Lars wrote:

http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&PHPSESSID=6d7fe4b1f6e2367e

> Jeg bruger en type som ovenstående, men kan det være adapteren, som er
> defekt?

Læste lige en kommentar:
"En dims til dem der ikke har et nyt tv - har prøvet alt kun denne her
virker (eller er det i sort - hvidt)"

Måske er det min adapter der driller.

/Lars

Fra : Lars

Dato : 06-05-03 10:45

> Måske er det min adapter der driller.

Godt nok er det en adapter fuldstændig magen til den, som er afbilledet på
hjemmesiden.

/Lars

Fra : Aksel Spandet

Dato : 06-05-03 11:10

> Godt nok er det en adapter fuldstændig magen til den, som er afbilledet på
> hjemmesiden.
Er du sikker på at den har inbygget color fix..... Jeg har selv en adapter
helt magen til uden color fix i....

Mvh
Aksel

Fra : Lars

Dato : 06-05-03 12:14

> Er du sikker på at den har inbygget color fix..... Jeg har selv en
> adapter helt magen til uden color fix i....

Nej, jeg er langt fra sikker på at den har "color fix", men burde den ikke
have det? Ellers er den da ikke bruges til noget...
Kan man se på adapteren om den har color fix?

/Lars

Fra : Aksel Spandet

Dato : 06-05-03 12:52

> Nej, jeg er langt fra sikker på at den har "color fix", men burde den ikke
> have det? Ellers er den da ikke bruges til noget...
> Kan man se på adapteren om den har color fix?
Tjaa ikke sådan udmiddelbart... Så skal du til at brække den op, men jeg ved
stadig ikke hvad du skal kigge efter, og så hjælper det jo ik så meget!
Hvor har du købt den? Har selv købt sådan et sæt netto havde på tilbud...
Det har ikke colorfix....

Mvh
Aksel

Fra : Lars

Dato : 06-05-03 15:54

> Tjaa ikke sådan udmiddelbart... Så skal du til at brække den op, men
> jeg ved stadig ikke hvad du skal kigge efter, og så hjælper det jo ik
> så meget! Hvor har du købt den?

Den er købt i Fona for 99,-

/Lars

Fra : Aksel Spandet

Dato : 06-05-03 21:25

> Den er købt i Fona for 99,-
Ok....

Jeg tror desværre ikke det er almindeligt at lave det colorfix i.... så du
må nok bide i det sure æble, og købe et sådan stik. Husk alt hvad der købes
over nettet kan returneres inden for 14 dage, hvis det har samme stand som
da du fik det!

Mvh
Aksel

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 06-05-03 22:12

Lars wrote:

> Nej, jeg er langt fra sikker på at den har "color fix", men burde den
> ikke have det? Ellers er den da ikke bruges til noget...

Jo det kan den, den laver stikformen om til scart, og det er den eneste
funktion en adapter har, så din adapter virker som den skal.

> Kan man se på adapteren om den har color fix?

En adapter har ikke den funktion der også bliver kaldt color-fix.

Det har en konverter til gengæld.

Der er forskel på en adapter og en konverter

En konverter konverterer nemlig s-video signalet til composite, og det kan
alle TV forstå

Med s-video bliver farver og alle andre oplysninger sendt i to adskilte
understøtter s-video (via scart).

Understøtter TV'et ikke s-video, så modtager det kun det ene signal, og får
derfor ikke farverne med.

Man skal så have lavet s-video signalet om til composite, som sender alle
oplysningerne i et signal, og derfor er en ringere kvalitet (et signal fra
en almindelig video, er composite).

Dette gøres med en konverter (eller et color-fix).

Du kan vælge at købe en konverter
<http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&PHPSESSID=6d7fe4b1f6e2367
eb0c2265212d84df3> og dermed bliver din adapter (som er magen til på
ydersiden, men ikke indvendig) overflødig, eller du kan købe et color-fix
<http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=44&partid=14&menuid=2&PHPSE
SSID=9855b66531adefbefae232c1d5037dc0>, og dermed skal du stadig bruge din
adapter (for at få omformet stiket til scart).

Mvh Michael

Fra : fox

Dato : 06-05-03 13:03

"Lars" <ledj@SPAMSPAMABCprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Læste lige en kommentar:
> "En dims til dem der ikke har et nyt tv - har prøvet alt kun denne her

Har selv haft dit problem. Fik en anden adapter der virkede eller
understøttede.

Jacob