Hej Bank og skøde
Fra : Future unsecure

Dato : 05-05-03 21:55

Er der en venlig sjæl der gider forklare mig hvorfor at en bank kan miste 2
faxe og et skrifteligt brev ??
Grunden til at jeg spørger er at jeg har fundet ud af at mit skøde i
lejligheden er tinglyst d 7 april men min bank hænger i bremsen med et
stempel der skal slettes (De har lavet en udlånskonto til mig på 50.000 og
en rente på 12 % hvoraf de 36.000 er brugt) Jeg har været på rund fart i dag
da der blevt skrevet under d 1 marts og min konto er ved at være høj på
renter da jeg når mit sælger firma får jeg at vide de har sent et brev i min
bank d 7 april og jeg får en kopi med . Jeg når min bank rådgiver som siger
at hun ikke har modtaget det brev er der en der gider fortælle mig hvordan
en bank kan være så ignorent overfor deres klienter eller kunder jeg skal
betale renter for en måned af 36.000 dkr !! en der gider give mig en hånd og
ja jeg skifter bank når de kommer ud af udlånskontoen

På forehånd en Fustreret 8900

P.s Må jeg offentligt gøre banken og min bank rådgiver eller en afdelen og
hvis dem der har sent faxen samt brevet vil med virke er det så ok ??

Fra : Martin Christiansen

Dato : 06-05-03 20:56

"Future unsecure" <Pls.ask.me.i.will.give.it.if no.spam@vip.cybercity> wrote
in message news:b96j1m$13c4$1@news.cybercity.dk...
> Grunden til at jeg spørger er at jeg har fundet ud af at mit skøde i
> lejligheden er tinglyst d 7 april

Hvordan har du fundet ud af det? Kan man følge sagen på nettet? Jeg har lagt
lån om og venter (iflg. bankens ord) nu efter en måned stadig på
tinglysning - provenuet fra omlægningen ligger stadig på en for mig spærret
sikringskonto. Jeg ville gerne kunne kontrollere, om det vitterligt *er*
tinglysningen, som trækker ud, eller blot er banken, som vil score nogle
ekstra renter.

-- Martin.

Fra : Renè Pedersen

Dato : 07-05-03 23:59

Jeg gik ned til min sælger og vil gerne vide hvor langt sagen var kommet og
fik en kopi af et brev de havde skrevet til min bank (samt en kopi af det
brev de har modtaget fra skødekontoret).
Da jeg når spare..... får jeg af vide af min bank rådgiver at de aldrig har
modtaget et brev fra dem på trods af jeg har en kopi med
jeg skylder ca 40.000 dkr med en måndelig rente på 12.5% så jeg kan godt se
interessen fra deres side da jeg så spurte om der ikke var noget
kompansation fik jeg at vide det var normal bank procedure men hvordan kan
hun så fortælle mig hun aldrig har modtaget brevet ?? (jeg havde en af mine
kammerater med som da vi forlod banken rystede på hovedet)

"Martin Christiansen" <marchr@mail1.stoREMOVETHISfanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3eb81363$0$29525$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Stina Hofmann

Dato : 08-05-03 02:30

Martin Christiansen skrev i dk.videnskab.jura at:

> Jeg ville gerne kunne kontrollere, om det vitterligt *er*
>tinglysningen, som trækker ud, eller blot er banken, som vil score nogle
>ekstra renter.

Ring til Tinglysningskontoret og spørg (find det i telefonbogen - det
ligger oftest i forlængelse af Dommerkontoret i din retskreds).
Hvis banken har sendt det og det er modtaget på Tinglysningskontoret,
så er det indført i det der hedder Dagbogen samme dag som
Tinglysningskontoret har modtaget det. Der kan dog gå meget lang tid
fra dokumentet er indført i Dagbogen og til det bliver tinglyst. Det
er et spændende område hvor tinglysningsdommere blot kan ignorere
tinglysningslovens krav om en ekspeditionstid på maksimalt 10 dage -
og det gør de. Jeg har været udsat for tinglysningstider på over 2
måneder i visse retskredse, så det er bare penge ud af lommen.
Men det er så en af mine personlige kæpheste.

Hvad du i praksis skal gøre er blot at ringe og høre 1) Om dokumentet
er blevet tinglyst og hvis ikke 2) om det er indført i Dagbogen.

Hvis ikke det er indført i Dagbogen er din bank nogle sløve padder -
fat i dem!
Hvis det er indført i Dagbogen, må du vente tålmodigt på Tinglysningen
(de er søde til at give cirka-tider på hvor lang tid der går før
endelig tinglysning).
Hvis dokumentet allerede er tinglyst, har du krav på at få dine penge
udbetalt med det samme. Fat i banken og det med store bogstaver.
Den sidste mulighd er den grimme: Dokumentet kan være blevet afvist på
grund af en eller anden teknisk detalje. Det er så noget din bank skal
få rede på.

--
"Der er skam ikke noget i vejen for at chatte fra en iMac."
- Christian Bech

Fra : Future Unsecure

Dato : 08-05-03 09:30

Du har tilfældig ikke et eller andet sted det står med en paragraf eller
noget andet dokomentivt jeg kan bruge og må jeg offentligt gøre det jeg har
været ud sat for grunden til jeg spørger er at jeg skrev under på skødet i
starten af marts ??