Nyhedssystem i PHP og MySQL
Fra : Jakob L. Hansen

Dato : 05-05-03 11:52

Jeg er begynder indenfor PHP og MySQL, dog er jeg erfaren bruger
af HTML og CSS. Jeg skal have konstrueret et nyhedssystem i PHP
og MySQL, og håber derfor at i kan hjælpe mig med nogle foreslag
dertil.

Jeg ville være glad hvis i ville give nogle foreslag til
nyhedssystemet, som skal indeholde følgende:

- Login funktion
- Bruger kontrol via administratoren
- 2 bruger levels (Administrator og skribient)
- Nyhedspostering (som gemmes i en mysql database)
- En fil som kan inkluderes på hovedsiden, som indeholder de
10-15 seneste nyheder
- En søgefunktion (via dato og via tekstindhold)

På forhånd tak.

ps: hvis der er nogen der har løst til at skrive systemet til en
rimelig pris kan i jo skrive hvad det vil koste.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-05-03 12:34

Hej,

Jakob L. Hansen wrote:
> [...]
> - En fil som kan inkluderes på hovedsiden, som indeholder de
> 10-15 seneste nyheder
> - En søgefunktion (via dato og via tekstindhold)

Begynd selv, og skriv til os hvis du får problemer. Det er en del nemmere...

> ps: hvis der er nogen der har løst til at skrive systemet til en
> rimelig pris kan i jo skrive hvad det vil koste

Denne gruppe er ikke til køb/salg...
Eventuelt ønske om køb af arbejdskraft bedes foretages i
dk.opslag.stillinger

mvh
Johan

Fra : Rune Glerup

Dato : 05-05-03 14:31

Jakob L. Hansen skrev:

> [...]
> af HTML og CSS. Jeg skal have konstrueret et nyhedssystem i PHP
> og MySQL, og håber derfor at i kan hjælpe mig med nogle foreslag

Det virker lidt tosset at begynde at skrive et system når der findes en
hel verden af gratis blog-systemer allerede.

Eksempler:
<http://pmachine.com/>
<http://cafelog.com/>

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Fra : Aksel Spandet

Dato : 05-05-03 15:15

> Det virker lidt tosset at begynde at skrive et system når der findes en
> hel verden af gratis blog-systemer allerede.
Det er da sjovere at lave det selv.... desuden blir det som man vil have
det!

Start selv på systemet og sig til hvis der er problemer!

Mvh
Aksel

Fra : Rune Glerup

Dato : 05-05-03 16:06

Aksel Spandet skrev:

> Det er da sjovere at lave det selv.... desuden blir det som man vil have
> det!

Ja, det er sjovt. Jeg har også lavet mit eget. Men det er tydeligvis
ikke for hyggens skyld at det skal bruges eller produceres i dette
tilfælde. At hjemmebrygge sådan et system kan sagtens slå bunden ud af
et projektbudget.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 05-05-03 16:13

Prøv selv. Det er ikke så svært! (At lave nyhedssystemet)

Echo "Hallo World";

Michael
www.storkie.1go.dk