adgangsbegrænsninger i et system
Fra : Mogli

Dato : 05-05-03 11:32

Hej allesammen.

Jeg sidder her og laver lidt på mit eget system, og har et spørgsmål ang.
hvordan man gør så en bruger kun har adgang til foruddefineret ting, på
baggrund af sit brugerlogin?

Mit eget forskal ville være at der i db'en var en tabel med
brugernavn/password og derudover en række kolonner der hver havde
overskrifter som f.eks rapport, opret osv. osv. men hvordan gør man så i
gui'en for at disse f.eks ikke vises. Eller kan jeg bruge det der hedder
JAAS, og evt et link til hvordan?

Håber i kan komme med nogle bud.

Vh
Miki

Fra : Allan Weber

Dato : 05-05-03 22:46

Har lavet nogen ligende engang med J2EE. Der fik hver bruger en login-objekt
tilknyttet, der angav hvilket access-level hver bruger havde. Ved at kigge
på det objekt kan man så bestemme hvad brugeren har rettigheder til. Så er
det også let at holde styr på, om brugeren er logget ind/ud osv.

Mvh

Allan Weber