Musikken til "Mere overskud i hverdagen" (~
Fra : Filip Skjerning

Dato : 24-03-01 23:17

De kære reklamer... - om ikke andet lægger man da mærke til musikken.
Men er der nogle, der ved, hvilken musik det er, der bruges i Realkredit
Danmarks reklame - den med sloganet: "Mere overskud i hverdagen"?

--
Venlig hilsen

Filip Skjerning
Liljevangsvej 22, st. th., 2760 Måløv
Tlf. 44 97 69 96, mobil: 26 50 91 41
Hjemmeside: http://skjerning.dk3.com
Måløv IMU: http://www.nuk.dk JesusNet: http://www.jesusnet.dk

Fra : Fab-4011

Dato : 25-03-01 00:35

On Sat, 24 Mar 2001 23:17:10 +0100, "Filip Skjerning"
<skjerning@iname.com> wrote:

>De kære reklamer... - om ikke andet lægger man da mærke til musikken.
>Men er der nogle, der ved, hvilken musik det er, der bruges i Realkredit
>Danmarks reklame - den med sloganet: "Mere overskud i hverdagen"?

Spørgsmålet har været vendt i gruppen før, men det er da også udmærket
musik.
Det er Keith Jarrett Trio, "The Old Country".

/Niels

--
"I'm sorry, but never."
--Buffy the Vampire Slayer

Fra : Hans Pedersen

Dato : 25-03-01 11:29

On Sun, 25 Mar 2001 00:35:12 +0100, Fab-4011
<spam-chaff@p0st2.tele.dk> wrote:

>Det er Keith Jarrett Trio, "The Old Country".

For øvrigt et rigtigt fedt nummer i sin fulde udstrækning!

--
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 26-03-01 09:39

"Hans Pedersen" <nyhedsgrupper@esenet.dk> skrev i meddelandet:

> For øvrigt et rigtigt fedt nummer i sin fulde udstrækning!

Ja bevares - og hvad er så titlen på CD'en?? - for jeg kan nemlig ikke
finde numret i min Keith Jarrett samling.

Det samme nummer er også indspillet på en Nancy Wilson/Cannonball
Adderley skive på plademærket Capitol, - og bl.a. skrevet af
Cannonball's bror Nat Adderley, som desværre heller ikke lever mere. -
'The Old Country' er et lille pudsit nummer -for øvrigt. -Really good
old jazz -når den er bedst!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Fra : Fab-4011

Dato : 26-03-01 17:57

On Mon, 26 Mar 2001 10:39:02 +0200, "Peter W. Bosse"
<peterw.bosse@worldonline.dk> wrote:

>Ja bevares - og hvad er så titlen på CD'en?? - for jeg kan nemlig ikke
>finde numret i min Keith Jarrett samling.

Den findes i hvert fald på "Standards Live" fra midt i firserne (kan
jeg se på cdnow).

/Niels

--
"I'm sorry, but never."
--Buffy the Vampire Slayer

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 27-03-01 05:18

"Fab-4011" <spam-chaff@p0st2.tele.dk> skrev i meddelandet:

> Den findes i hvert fald på "Standards Live" fra midt i firserne (kan
> jeg se på cdnow).
> /Niels

Tak for tippet! -og så havde jeg den alligevel -(som LP altså).
Flot optagelse set ud fra den betragtning, at det en live-koncert.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Don't forget to listen to Radio Jazz on FM 102,9 MHz
Monday-Friday 21.00-04.00 and Saturday-Sunday 12.00-16.00
Koebenhavns Jazzradio on 102,9 FM, Hybrid 104,5 FM
www.radiojazz.dk

Fra : Hans Pedersen

Dato : 27-03-01 16:28

On Tue, 27 Mar 2001 06:17:46 +0200, "Peter W. Bosse"
<peterw.bosse@worldonline.dk> wrote:

>Flot optagelse set ud fra den betragtning, at det en live-koncert.

Mener du dermed, at live-optagelser generelt er af dårligere kvalitet
end studieoptagelser?? Eksempler?

--
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 28-03-01 19:29

> Mener du dermed, at live-optagelser generelt er af dårligere kvalitet
> end studieoptagelser?? Eksempler?

Dit spørgsmål vedr. min lille side-bemærkning, hører nok nærmere til i
gruppen dk.teknik.lyd.

Generelt er optagelser af (ude/inde) live-koncerter meget skiftende i
kvalitet, idet det tit kommer an på det mobile udstyrs
karakteregenskaber og akustikken, og hvilken 'lydtekniker' der har vagt
den pågældede dag. (ikke alle lydteknikere er lige egnede, el. har
forstand på at optage jazzmusik)

Hvis du har forstand på jazz, - så lyt fx på forskellen mellem en Rudy
Van Gelder live/studio-optagelse i 60-70'erne, og en optagelse begået af
fx plademærket Steeplechase el. pladeoptagelserne i Café Montmartre af
samme periode, optaget på daværende udstyr. Bedre er optagelserne med
Stan Getz i Café Montmartre 1987, -som til gengæld er virkelig flot
optaget (Johnnie Hjerting).

Lyt fx til Johnny Hartman/John Coltrane på plademærket Impulse! (Van
Gelder Studio) -og så på Shubi-dua's "live" i Fælledparken, -så tror jeg
godt du kan høre forskellen.

Det sjove ved de fantastiske Rudy Van Gelder lyd-optagelser fra
1960'erne, -er at de aldrig er blevet overgået. (det var bare cremen
over alle cremer)

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Right now I'm listening to:
Lou Donaldson "Play the Right Thing" - The Whisky Drinkin' Woman,
(she put Whisky in her Cornflakes, and she come Whisky in her...)