pyrineer han søger mage ;o)...
Fra : J. Jakobsen

Dato : 05-05-03 00:20

Haløjsa out there.
vi er den lykkelige ejer af en dejlig pyrineer han, 65 kg, hvid med
lysebrune pletter pænt fordelt på hoved og forkrop. Han er syv år gammel og
stammer fra Lanzarote.
Han er en dejlig hund og vi er meget glade for ham; men er begyndt at tænke
på at forevige hans gener her i DK, eftersom så store hunde jo ikke bliver
særligt gamle...
Han er som skrevet 7 år gammel, meget livlig, når det passer ham, ingen gigt
eller andet dårligskab i bagpartiet, han får ca 2x5 km gåtur hver dag
hvilket han klarer uden den store hurlumhej. Han er ikke agressiv og gør
sjældent ved larm udenfor, vi bor lige der hvor rådyrerne går forbi, når de
skal ned for at græsse og han registrerer at de kommer; men gø'r ikke, dog
gø'r han lidt af postbudet og skrallemanden.
Ja, hvad kan jeg sige mere, en dejlig hund søger mage og "forretningen" går
ud på at du kommer med magen (Pyrineerhund) vi får en hvalp (han eller hun)
og du beholder resten.
Dog skal det lige nævnes at vi ikke har nogen stamtavle på ham, vi har
forsøgt men beukratiet på Lanzarote drev os til vanvid så vi droppede det
inden vi rejste hjem til DK.
Til slut vil jeg lige nævne at han ikke har haft nogle damebekendtskaber
før, så lidt tålmodighed er på sin plads ved en evt. "fremvisning".
Til allersidst vil jeg også lige sige til andre med en pyrineer hund at
ovenstående forslag ikke er for at lave grin med det arbejde "Pyrineer hunde
klubben" laver; men det er svært at finde en mage til en som ikke har en
stamtavle. På forespørgelser igennem de normale blade er det føste man
bliver spurgt om er "hvor mange konkurencer han har vundet" og til det kan
vi kun svare "ingen" for han har ingen stamtavle.
Det var alt.
Mvh Jørgen Jakobsen, Otterup.