Hvilken Forsikring dækker?
Fra : H-J M

Dato : 04-05-03 21:24

Ja kort og godt. Hvilken forsikring dækker denne skade?

I Lørdags var en af mine bekendte, Elias med ude i det lokale FDF Kredshus
til en overnatning. Han har en vandpipe med som de prøver at ryge på (ganske
legalt tobak, ingenting der..)
Han tager hjem tidligt og lader vandpipen stå.
Her til aften kommer mig og min kammerat til at vælte den ned af et fjernsyn
ved et uheld. Vi er ikke helt sikker på hvis skyld det egentligt var men
hpvedsagen er vel at det var et Uheld.
Glasbeholderen går istykker og derved er selve vandpipen jo istykker.
Er der en forsikring der dækker denne skade. Og hvem er det? FDF's? Elias'
da han tog den med derud? Eller Vores da det var os der ødelagde den?
Vandpipen koster 25kr i Libanon og 300kr i DK men da ingen af os (15 år
begge to) sådan lige har pengene til en ny og det jo var et "ganske legalt
uheld" så vil vi da lige spørge.
Håber på et hurtigt svar!

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Klaus

Dato : 04-05-03 22:19

"H-J M" <zster87@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3eb57884$0$95367$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> begge to) sådan lige har pengene til en ny og det jo var et "ganske legalt

Som du formulerer det, er det et hændeligt uheld - og det er ikke dækket af forsikringer.
Klaus

Fra : H-J M

Dato : 05-05-03 05:47

"Klaus" <hebs@fjerndette-esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Som du formulerer det, er det et hændeligt uheld - og det er ikke dækket
af forsikringer.

Ok! Mange tak! Det var mere under forudsætningerne at han havde slæbt den
med ud til FDF og at det nu en gang var et uheld at vi lige ville høre..
Men tak! Så må vi hellere hoste op :(

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : MAndersen

Dato : 05-05-03 13:36

> [...]

> Håber på et hurtigt svar!

Som du formulerer det, er det et hændeligt uheld - og det er ikke dækket af

Selvom der står at det er sket ved et uheld er det jo ikke sikkert at det er
hændeligt, og dermed kan uheldet være omfattet af enten ansvarsforsikringen
eller gæstebudsforsikringen (forældres indboforsikring).
Imidlertid kan der være selvrisiko på både ansvarsforsikringen og på
gæstebudsforsikringen.
Gæstebudsforsikringen dækker i de tilfælde der ligger mellem hændelig og
uagtsom.

mvh
MAndersen

Fra : Brian Neuman

Dato : 05-05-03 17:27

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> gæstebudsforsikringen.
> Gæstebudsforsikringen dækker i de tilfælde der ligger mellem hændelig og

I denne forbindelse har jeg et spørgsmål. Forsikringer dækker vel ikke
overlagte uheld. Hvis det er overlagt er der vel i sagens natur ikke noget
uheld i en sag?!

Ehm...I min verden kan man sætte lighedstegn mellem uoverlagt og hændeligt,
men det gør forsikringsselskaber ikke. Er der nogen som kan definere
betegnelserne for mig og evt. give eksempler på forskellen i (uoverlagte?)
uheld og hændelige uheld? Jeg fatter det ikke helt.

Fra : MAndersen

Dato : 05-05-03 19:30

"Brian Neuman" <Neuman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> betegnelserne for mig og evt. give eksempler på forskellen i (uoverlagte?)
> uheld og hændelige uheld? Jeg fatter det ikke helt.

Jeg kender desværre ikke uoverlagt, men overlagt forstår jeg som med vilje -
det samme som fortsæt. Uoverlagt må være et selv-opfundent udtryk - idet
ordet ikke findes.

Hændeligt er et uheld der faktisk ikke kunne undgåes, uanset hvor forsigtig
man har været. Du lukker en dør og opdager ikke se at der står en på den
anden side med fingrene i karmen, selvom du lige havde kigget efter.

Groft uagtsomt er at du efter 4 uger med tørke brænder haveaffald af i din
have.

Simpelt uagtsom er alt det der kommer mellem hændeligt og simpelt uagtsomt.

mvh
MAndersen

Fra : Henning Makholm

Dato : 07-05-03 16:48

Scripsit "MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk>

> Uoverlagt må være et selv-opfundent udtryk - idet ordet ikke findes.

Lad nu være med at skride til sådanne uoverlagte konklusioner blot på
grundlag af din egen uvidenhed.

<http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?M=1&P=uoverlagt>

--
Henning Makholm "The compile-time type checker for this
language has proved to be a valuable filter which

Fra : MAndersen

Dato : 09-05-03 07:38

> Scripsit "MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk>

> Lad nu være med at skride til sådanne uoverlagte konklusioner blot på
> grundlag af din egen uvidenhed.
>
> <http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?M=1&P=uoverlagt>

Så må den altid ualmindelig kloge Makholm da undskylde

MAndersen

Fra : H-J M

Dato : 06-05-03 12:02

"MAndersen" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gæstebudsforsikringen.
> Gæstebudsforsikringen dækker i de tilfælde der ligger mellem hændelig og

Det var et uheld.. jeg nåede at gribe fjernsynet men vandpipen røg på
gulvet....
Er der nogen forsikring for det?

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : MAndersen

Dato : 06-05-03 15:14

> [...]
> er
> ansvarsforsikringen
>
> Det var et uheld.. jeg nåede at gribe fjernsynet men vandpipen røg på

Anmeld det til din private indboforsikring, eller spejdernes
ansvarsforsikring. Forvent afslag pga. skadens størrelse(lille)

mvh
MAndersen