Flytning
Fra : Jysch

Dato : 04-05-03 18:28

Jeg står for at skulle flytte her til den 1.

Jeg skal have en 5 år gammel kat med - hvilke forholdsregler skal jeg tage,
for at det kan gå nemmest.

Vi bor idag i et stort hus på landet, og han kommer ud i haven i snor, der
har han også mulighed for at gøre sig også ren. Vi flytter ind i en 2
værelses lejlighed i byen, og skal her mest være indekat. I dag kommer han
tit og bliver lukket ud i haven, men når vi flytter vil dette jo ikke være
muligt.

Gode råd søges.

Mange hilsner
Jysch

Fra : Kate

Dato : 05-05-03 20:38

"Jysch" <jysch@no-SPAM.mail.tdcadsl.dk> wrote in

> Gode råd søges.

Jeg ved ikke helt hvilke råd jeg kan gi'. Mine to var udekatte da jeg
flyttede, men blev indekatte fordi jeg mistede en tredje og Johan blev
slemt tilredt af en anden kat.

Det jeg gjorde var at flytte mine til sidst.
Jeg har planer om at flytte forhåbentligt i løbet af dette år og har
tænkt mig at flytte kattene først. Regner med at gøre det at jeg
flytter dem dagen før selve flytningen og så sover hos dem om natten.
Uanset hvad ved jeg at de vil synes det er ubehageligt at flytte, men
jeg vil ikke flytte dem samtidig med mine møbler, det tror jeg vil
blive for stresset for dem.

Nogle katte har ingen problem med at blive indekatte, mens andre har
svært ved at klare den omvæltning. Hvis du indtil nu har gået tur med
din kat i snor, kan du så ikkke blive ved med det det nye sted?

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Jysch

Dato : 06-05-03 19:45

"Kate" <mowgliFJERN@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> "Jysch" <jysch@no-SPAM.mail.tdcadsl.dk> wrote in
>
> Hvis du indtil nu har gået tur med
> din kat i snor, kan du så ikkke blive ved med det det nye sted?

Jeg har nu ikke gået med ham - Han går med sele på hele tiden og vi har en
snor ved terrassedøren, som han pænt står og venter på at få på når han vil
ud - og så sidder han tæt på døren når han vil ind.

Men jeg har også fået store overvejelser om det nu også er rigtigt at flytte
dem med - om det ikke er bedre at få dem væk istedet. Det lyder meget meget
hårdt, men da vi har boet ude på landet, og da huset har været ugenert, kan
jeg jo ikke vide om vores gravhund har grædt eller gøet meget når vi er
taget af sted, og det kan jeg jo ikke byde andre beboere, der hvor jeg
flytter hen, og hvis det sker skal jeg jo af med hunden, og det vil så
påvirke katten, da de er meget tæt knyttet sammen, de sover i samme stol og
begge er i min seng om natten.
Hvis jeg bare vidste hvad som er bedst for dem - de er jo mine børn.

Jysch