analoge forstyrelser ved afspilning af DVD
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 04-05-03 17:44

Hej gruppe

Jeg får nogle underlige forstyrrelser på mit TV når jeg vil se DVD film.
Først udstyret:
Toshiba DVD-ROM SD-M1612
ASUS V8420 deluxe Gforce 4 med driver v43.45A

Når jeg starter DVD afspilleren på mit tv (ASUS DVD2000 eller WinDVD4) får
jeg underlige forstyrrelser på TVet, skærmen flimmer og billedet forsvinder
i nogle sekunder og kommer frem igen. Billedet bølger faktisk, og det ligner
analoge forstyrrelser....
Der er ikke noget at se når jeg bare viser skrivebordet på TVet, og der er
heller ikke noget problem med at se DVD på computerskærmen. Det er kun DVD
på TVet det er galt med.
Jeg har opdateret driverne, men er næsten sikker på at det ikke er en
driverfejl, da signal forstyrelserne ser så underlige ud.

Nogen der har haft et lign problem???

Nogle gode ideer????

Mvh Thomas

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 04-05-03 19:09

Thomas Jørgensen wrote:

> Jeg får nogle underlige forstyrrelser på mit TV når jeg vil se DVD film.

Macrovision?

"*Note that the Macrovision protection in DVDs is actually generated by
the PLAYER, it's not inherent to the media.
There are a few DVD players out there that can be modified to disable
Macrovision."

Kilde:
http://groups.google.com/groups?q=Macrovision&hl=da&lr=&ie=UTF-8&selm=61Hv9.160548%24qM2.50274%40sccrnsc02&rnum=1

Prøv en anden player, f.eks. VLC fra videolan.org er jeg overbevist om
ikke genererer Macrovision.

Der er lidt mere om Macrovision her;

http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html#1.11

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 05-05-03 13:32

Tak for det... det kunne tyde på at det er problemmet....
Har bare ikke lige oplevet det før!

Jeg har prøvet VLC afspilleren, og der er overhovedet ikke noget output på
tv skærmen, men kun på computerskærmen.

mvh Thomas