Kattebakken
Fra : Peggy-Sue Rønnow

Dato : 04-05-03 16:49

Hej NG

Hvor tit tømmer i Hele kattebakken ?? dermed tænker jeg ikke på den daglige
"si-ning" af bakken med hele molevitten?

Jeg har en udekat men hun gøre det for det meste hjemme.

Peggy-Sue

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-05-03 17:36

Det afhænger af hvilket grus du bruger:

Miljøstrø skal skiftes en gang om ugen, mens de meget fast klumpende som
Everclean HD kun behøver at skiftes en gang om måneden.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Peggy-Sue Rønnow

Dato : 04-05-03 17:33

Jeg bruger det der hedder Cats.... men det er noget der bliver til
klumper....

Fra : Denise

Dato : 04-05-03 18:16

> [...]
daglige
> "si-ning" af bakken med hele molevitten?
>
> Jeg har en udekat men hun gøre det for det meste hjemme.

Hej
Jeg bruger Bio Kat og Extreme Classis, i 2 store bakker til 3 katte.
Efterladenskaber tages med skeen ca. 3 gange om dagen, eller når jeg lige
kommer forbi og kan se der er noget i. Der efterfyldes med grus når der er
behov, og det skal jo være inden de kan tisse i bund. Rengøring og total
tømning af bakker sker meget sjældent, netop fordi jeg altid sørger for at
der ikke kan tisses i bund. Jeg kan ikke huske sidst jeg tømte og vaskede
bakker, men jeg tror det var ca. omkring juletid, og når man kigger i
kasserne skulle man tro det var i går, så pæne ser de ud .
Hilsen Denise

Fra : Louise Viborg

Dato : 04-05-03 18:37

Vi har 3 kattebakker til 5 indekatte. Vi bruger hovedsagelig Exstreme
Classic, men i øjeblikket bruger vi Everclean fordi vi faldt over et
god tilbud
Jeg fjerner efterladenskaber med skovlen 2 gange dagligt, om morgenen
og om aftenen og alt gruset blvier skiftet ud en gang om måneden, hvor
bakkerne også bliver vasket.

Mvh. Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Fra : Kate

Dato : 05-05-03 20:29

"Peggy-Sue Rønnow" <psr.fjern@boogies.dk> wrote in

> Hvor tit tømmer i Hele kattebakken ??

Tjaaaa, det ved jeg faktisk ikke. Jeg lader den engang imellem blive
ret lavsandet og så kyler djeg det sidte ud. Men mon ikke der går en
god måned imellem. Det kommer også lidt an på om der har været nogle
tilfælde af tynd mave for så kan gruset godt blive ækelt tidligere.
Så for mit vedkommende er det en følelsessag.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 05-05-03 21:39

"Kate" <mowgliFJERN@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> "Peggy-Sue Rønnow" <psr.fjern@boogies.dk> wrote in

Jeg plejer at købe to poser grus (Sille klumpende, fra Fakta) ad gangen. Jeg
fylder hele den ene pose i ad een gang (så er bakken fyldt _meget_ op), og
efterhånden som det svinder i gruset, fylder jeg op med den anden pose. Når
den anden pose er tom, og gruslaget efterhånden er ved at være "tyndt", så
skifter jeg det hele og starter forfra med to nye poser. På det tidspunkt er
det også som om, det gamle grus er "blevet træt"; det klumper ikke lige så
godt mere.
To poser (23 kr/stk) holder ca. 2 måneder til mine to katte.

Mvh. Else.