køre ikke fra dospromt
Fra : Lars Friberg

Dato : 04-05-03 14:37

Jeg har lavet et profram i JBuilder hvor det virker som det skal men når
kører det fra en dosprompt for jeg følgende fejl:

E:\Program\>java Program (uden .class selvfølgelig)
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: Program

Jeg kører WinXP og har java 1.4.1_01
Programmet har tidligerer i processen virket på en Win2000

ps. kan men kører et Java program uden om dospromten på forholdsvis nem
måde.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Lars Friberg

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 04-05-03 15:18

In <MPG.191f35e2c40809e198968d@news.tiscali.dk> Lars Friberg <newslars@tiscali.dk> writes:

> [...]

>E:\Program\>java Program (uden .class selvfølgelig)
>Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: Program

Det skyldes at din classpath ikke indeholder "."
Proev med
java -cp . Program

eller
java -classpath . Program
alt efter java version.

/Martin

Fra : Soren Davidsen

Dato : 04-05-03 19:26

Lars Friberg <newslars@tiscali.dk> writes:

[snip]
> ps. kan men kører et Java program uden om dospromten på forholdsvis nem
> måde.

lav en .bat fil, som saetter CLASSPATH og kalder javaw istedet
for java

Mvh,

--
___