MAC OS X / Win XP netværk
Fra : Anders Petersen

Dato : 03-05-03 23:15

Muligvis mere et netværks- end et mac-spørgsmål, men jeg forestiller mig
alligevel, at svaret sikkert akn findes her :)

Har et eksisterende pc-netværk med Windows XP/Windows 2000 maskiner, og har
nu en PowerBook med OS X jeg godt kunne tænke mig at få på. Netadgang kører
allerede via en Linksys wifi router (med en kablet switch til pc'erne
indbygget), men jeg kan ikke helt finde ud af, hvad der vil være smartest
mht. fil/printerdeling.

Mac'en har VirtualPC, så hvis der er en genvej at finde her (mit
fildelingsbehov er ikke så stort, og er primært til større overførsler en
gang for alle ind i mellem), så ville det sikekrt være fint. Alternativt
har jeg hørt om div. programmer, der kan få Mac og PC til at snakke sammen
- og endelig at OS X skulle have noget indbygget?!

Værre er det sikkert med printeren - en Brother HL-1030 - der måske slet
ikke kan med Mac? Hvad er mulighederne her? Og hvis det er printeren, der
er problemet (og man forestiller sig jeg fik en anden), hvad gør man så
rent teknisk?

På forhånd tak,

/Anders

Fra : jorgen

Dato : 04-05-03 09:55

Anders Petersen wrote:

> [...]
> ikke kan med Mac? Hvad er mulighederne her? Og hvis det er printeren, der
> er problemet (og man forestiller sig jeg fik en anden), hvad gør man så

Hej Anders

Prøv at kigge på:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=19652&SaveKCWindowURL=http%3A%2F%2Fkbase.info.apple.com%2Fcgi-bin%2FWebObjects%2Fkbase.woa%2Fwa%2FSaveKCToHomePage&searchMode=Assisted&kbhost=kbase.info.apple.com&showButton=false&randomValue=100&showSurvey=false&sessionID=anonymous%7C169665592

Jørgen

Fra : Anders Petersen

Dato : 04-05-03 11:13

jorgen <jorgen@mac.com> wrote in

> [...]
> %2FSaveKCToHomePage&searchMode=Assisted&kbhost=kbase.info.apple.com&sho
> wButton=false&randomValue=100&showSurvey=false&sessionID=anonymous%7C16

Perfekt - havde selv fået fundet noget 'sharing' frem, og har netop fået
det til at fungere.

Mange tak!

/Anders

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-05-03 17:52

Anders Petersen <anders@NOSPAMgadefejer.dk> writes:

> Værre er det sikkert med printeren - en Brother HL-1030 - der måske
> slet ikke kan med Mac?

Jeg har selv en HL-1050. Den spille med Linux (ud af æsken,
installeret på fem minutter med autodetect og nedhent af driver fra
nettet), men jeg har ikke nogen løsning til OSX. Hvis du finder en
løsning, hører jeg gerne fra dig.

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 04-05-03 17:59

Hej,

On 04 May 2003 18:51:51 +0200, Janus Sandsgaard wrote:

> [...]
> installeret på fem minutter med autodetect og nedhent af driver fra
> nettet), men jeg har ikke nogen løsning til OSX. Hvis du finder en

Jeg bruger en HL-1050 under 10.1.5. Så vidt jeg husker er driveren
fra en HL-1240 eller HL-1250. Den står listet som "HL/MFL Pro 1.20"
i Print Center.

Hvis du skal bruge din HL-1050 under 10.2.x vil det sikkert være
mere interessant at se på Gimp-Print driverne:

http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php3

Mvh,
Morten

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 04-05-03 23:10

On 04/05/03 18:58, in article slrnbbahlu.4l3.mojo@cube.daemon.uu.dk, "Morten
Jørgensen" <mojo@daemon.uu.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis du skal bruge din HL-1050 under 10.2.x vil det sikkert være
> mere interessant at se på Gimp-Print driverne:

Se også artiklen på mediamac vedrørende CUPS:

http://www.mediamac.dk/index.php?page=news:show,id=7568

MVH

Tommy