Font/DA Mover?
Fra : Morten Lind

Dato : 03-05-03 19:42

Godaften....

Hvor pokker findes Font/DA Mover? Jeg har ledt på Google,
Versiontracker, Apple & Pure-Mac med negativt resultat...Er der nogen af
Jer, der ligger inde med den?

Det skal være mindst version 3.8/4.1

På forhånd tak.....

Morten i kæret

--
[2730]...I sne står urt & busk i skjul...

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 03-05-03 21:23

Hej Morten

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Godaften....

Ser du og dine døtre ikke MGP 2003????? Ret sjovt

> Hvor pokker findes Font/DA Mover? Jeg har ledt på Google,
> Versiontracker, Apple & Pure-Mac med negativt resultat...Er der nogen af

Hos "gamle" macfolk som mig

> Jer, der ligger inde med den?

Ja da, den har jeg da. Finder den lige en gang i morgen, så skal du få
den per e-pst.

> Det skal være mindst version 3.8/4.1

Kræve kræve ,-)

> På forhånd tak.....

Det var så lidt

/seb

> Morten i kæret

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Morten Lind

Dato : 04-05-03 04:16

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Hos "gamle" macfolk som mig

> Ja da, den har jeg da. Finder den lige en gang i morgen, så skal du få

Hej Seb.....

Nej - vi ser ikke MGP sammen - det gør de med deres mor - for det første
synes jeg, den slags er noget junk, der kun bidrager til at forvirre
børns opfattelse af dét at lave musik og at optræde, for det andet
bryder jeg mig ikke om musikken, og for det tredje skal jeg op klokken
04:30 for at gå på arbejde.

Men tak skal du have - jeg skal forsøge at minimere mine krav til mine
medmennesker en smule i fremtiden))

Hej fra

Morten i mosen
--
[2730]...I sne står urt & busk i skjul...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-05-03 04:07

Hej Morten

Morten Lind wrote:

> Hvor pokker findes Font/DA Mover? Jeg har ledt på Google,
> Versiontracker, Apple & Pure-Mac med negativt resultat...Er der nogen af
> Jer, der ligger inde med den?

Jeg har den et eller andet sted blandt de hundredvis af disketter og CD'er,
men lige hvor..... Men den bør ligge på disketten Skrifter/Fonts til System
7.0.... Men ellers er her link til US versionen:
<http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/English-North_American/Macintosh/System/Older_System/System_6.0.x/TrueType/Font_DA_Mover_4.1.sea.bin>.
Den ligger på Apples ftp site...

> Det skal være mindst version 3.8/4.1

Den her er ver. 4.1

> Morten i kæret

Sig mig en ting, Morten, - er du flyttet på landet...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 05-05-03 03:26

> [...]
>
> Den her er ver. 4.1

> Sig mig en ting, Morten, - er du flyttet på landet...
>
> mvh. Erik Richard
>
> -- K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC E-mail:
> <kml.ers@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark@netscape.net>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ *Music Recording,
> Editing & Publishing - Also Smaller Quantities *Software - For Theological
> Education - And For Physically Impaired *Nisus - The Future In Text & Mail
> Processing <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hæ, hæ.....næh....RIGTIGT på landet kan man ikke sige - jeg har et
minilillebitte kolonihavehus, jeg bor i om sommeren - og sommeren er
lang

Den Font/DA Mover smadrede hele nyinstalleringen - systembombe og hvad
véd jeg

Så den dropper jeg - tror jeg

Morten
--
[2730]...når ræven er ude, er det ikke regnvejr...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-05-03 04:56

Hej Morten

Morten Lind wrote:

> Hæ, hæ.....næh....RIGTIGT på landet kan man ikke sige - jeg har et
> minilillebitte kolonihavehus, jeg bor i om sommeren - og sommeren er
> lang

"Det smager dog af fulg, sagde kællingen, da hun kogte suppe på en
svalerede"...))))

> Den Font/DA Mover smadrede hele nyinstalleringen - systembombe og hvad
> véd jeg

Jæ syn's li'som jæ har hørt det før.... Font/DA Mover kan være noget af en
prøvelse... Men i System 7.0/7.0.1 kan du godt bruge 'træk og slip'. Du skal
bare huske, at nogle skrifter , - systemskrifterne, der følger med, _skal_
ligge i selve arkivet 'System' for at de vises korrekt. Alle skrifter kan dog
smides i 'System' og det vil virke fint på 7.0.x. - Det er godt nok længe
siden, jeg har brugt den, men svjh. er der også en skriftmappe?, så dér kan du
altså også lægge skrifter ind. Alt i alt er hele System 7.0 dog begrænset til
at kunne håndtere 52 skrifter.

> Så den dropper jeg - tror jeg

Det tror jeg, du skal. Både LC og Classic modellerne med 7.0.x kan jo bruge
'¨træk&slip', så du kan blot trække en skrift hen på arkivet 'System' og så
slippe den, så vil skriften blive lagt pænt og nydeligt, hvor den skal, og når
du vil slette skriften igen, dobbeltklikker du på 'System' og trækker skriften
i papirkurven - eller til en tom mappe uden for systemmappen.

Når skrifter lægges i 'System' slettes selve skriftkufferten, så hvis du vil
have dem i kuffert igen, skal du bruge et hjælpeprogram, der kan lave
skriftkufferter - fx. 'SuitCaser 1.0'. Du kan også tage en kuffert fra en anden
TrueType skrifttype og dublere den ved at markere den og bruge COM+D eller
ALT+DRAG til en anden mappe. Åbn kufferten og træk de allerede eksisterende
skrifter i papirkurven, så kan du lægge andre skrifter i en sådan kuffert og
give den navn som den skrift, du lægger ind.

Det samme gælder for DA utilities. Åbn kufferten og træk indholdet direkte til
Apple Menu-emner i systemmappen. - Eller træk DA kufferten hen over den lukkede
systemmappe (7.0.1) og slip, så vil DA'en blive placeret i Apple Menuemner og
kufferten blive slettet.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 05-05-03 06:47

> [...]
> Processing <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dét hér var godt nok DA utilities - nemlig software´n til SuperMatch,
som er en skærmkalibrator.

Jeg er klar over træk/slip fra 7 og derudaf, men kufferten er låst, så
det virker ikke. Altså den kuffert på disketten, der indeholder
programmet.

Jeg lader det ligge lidt - det er mest for sjov

M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-05-03 15:47

Hej Morten

Morten Lind wrote:

> [...]
>
> Jeg er klar over træk/slip fra 7 og derudaf, men kufferten er låst, så
> det virker ikke. Altså den kuffert på disketten, der indeholder

Det er nok nærmere disketten, der er låst. Prøv at skyde den lille tap bag på
disketten op, så du ikke kan se gennem det lille hul. - Eller træk kufferten til
harddisken. Hvis den så stadig er låst, så brug COM+I og nederst til venstre
afmarkerer du 'Låst', så kan du åbne kufferten og trække indholdet til Apple
Menuemner...

> Jeg lader det ligge lidt - det er mest for sjov

Jeg synes sandelig også, det er sjovt at leget med de gamle ting. - Fx. har jeg
lige fundet et 'Color Arrows' med farvede pile, hvor pilen er gjort større. Jeg har
selv ændret den alm. farvede pil nu, så den er blevet 2 pixels større, og det kan
faktisk stadig bruges - også på OS 9.2.2! - Så lige nu kører jeg med en mørkeblå
pil - eller gul i omvendt kontrast....

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 05-05-03 16:41

> [...]
> kufferten til harddisken. Hvis den så stadig er låst, så brug COM+I og
> nederst til venstre afmarkerer du 'Låst', så kan du åbne kufferten og

Nå, OK - jeg var ikke opmærksom på, jeg selv kunne låse op - det prøver
jeg, tak - at trække kufferten til HD/systemmappe har jeg prøvet -
virker ikke, så jeg prøver det andet trick med æble+i - jeg troede bare,
man ikke kunne gøre det på skrivebeskyttede ting?

Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-05-03 02:11

Hej Morten

Morten Lind wrote:

> Nå, OK - jeg var ikke opmærksom på, jeg selv kunne låse op - det prøver
> jeg, tak - at trække kufferten til HD/systemmappe har jeg prøvet -
> virker ikke,

Nej, det virker først med System 7.1.0. Med 7.0/7.0.1 skal man gøre det
manuelt. Men hvis du blot trækker den til HD, burde du kunne åbne kufferten og
trække indholdet til mappen 'Apple Menuemner' i systemmappen.

> så jeg prøver det andet trick med æble+i - jeg troede bare,
> man ikke kunne gøre det på skrivebeskyttede ting?

Ved enten at skyde tappen op eller med COM+I og afmarkere, fjerner du
skrivebeskyttelsen. Du kan dog stadig ikke ændre på det, der ligger inde i en
DA kuffert. Her er kufferten i sig selv en effektiv beskyttelse.

mvh. Erik rihcard