Prisproblem: Bytte andel til mindre
Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-05-03 16:24

Jeg har 100 m2 med nyt køkken, bad og altan.

En andelshaver ønsker at bytte med mig, da hun har hørt jeg søger en
lille lejlighed.

Jeg har hele tiden arbejdet efter bedst og billigst metoden, så min
andelsvurderingspris afspejler hvad man får på en god måde.

Den lejlighed jeg har fået tilbudt er derimod urimeligt dyr bla. pga.
meget dyrt tømrearbejde med et klik-gulv, og isolering af lofter og gulv
pga. den tidligere beboer var ekstremt støjfølsom. Ting som man straks
ville fjerne når man ønsker den gode gamle gedigne østrebro bolig frem
igen. Dvs. for mig totalt værdiløse forbedringer.

Derudover var tidligere forbedringer takseret til at være nye, og en
masse andre fejlvurderinger (25 år gamle). Jeg afslog derfor at bytte,
hvilket de interesserede blev utroligt kede af. Mit afslag var styret
af, at jeg ikke kunne se nogen lovlige udveje på det.

Jeg har siden tænkt, at jeg kunne have skåret igennem hele bureaukratiet
ved at give dem tilbuddet at sælge mig boligen billigere.

Min bolig koster nyistandsat og med nyt køkken etc. 3.500 kr. pr. m2
den vi har fået tilbudt koster 4.000 kr. pr. m2 og trænger til en hel
del (der er anvendt to forskellige vurderingsmåder), i samme
andelsforening.

Hvordan gøres dette?

vh Flemming Rubini