Paltalk - banned
Fra : Ole PE Jensen

Dato : 03-05-03 10:25

Hej gruppr.......

Hej er havnet i den specielle situation at jeg er blevet banned/blacklisten
fra Paltalk.

Historien er den at jeg efter påske ikke kunne komme ind i de danske grupper
som jeg sædvanligvis besøgte.

Henvendelse til Paltalk fortalte at jeg var banned pga. at jeg havde være
inde i en Teen Group, hvor ingen voksne måtte være.

Jeg har aldrig været i nogen teen-group og jeg er knust over at jeg skulle
være anklaget som "børnelokker"

Jeg har forsøgt at kontakte Paltaslk men jeg får at vide at mit ban vil
blive opretholdt. End ikke en tidshorisont kan jeg få.

Hvad går jeg. De fleste af mine venner er på paltalk.

--
Med Venlig Hilsen
Ole PE Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-05-03 10:57

Ole PE Jensen wrote:

> Jeg har forsøgt at kontakte Paltaslk men jeg får at vide at mit ban vil
> blive opretholdt. End ikke en tidshorisont kan jeg få.
>
> Hvad går jeg. De fleste af mine venner er på paltalk.

Rent juridisk er der ikke noget, du kan gøre. Rent praktisk kan du prøve
at overtale vennerne til at bruge en anden tjeneste, eller du kan få dig
et nyt ip- eller bruger-nummer, alt efter hvad der bruges som
identifikation.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-05-03 11:05

In article <3EB39262.3221@kimludvigsen.dk>, Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> at overtale vennerne til at bruge en anden tjeneste, eller du kan få dig
> et nyt ip- eller bruger-nummer, alt efter hvad der bruges som

Delvist enig. De beskylder ham for at have gjort noget han ikke
har, og drager ham til ansvar herfor. Det er IKKE lovligt.

Han kan derfor altid ved et civilt søgsmål anmode om at blive
"frikendt" for at have besøgt en teen-rum. Om en sådan "frikendelse"
så medfører at han får sine rettigheder tilbage er uvist, men i
det mindste vil så så kunne hænge servicen ud for at straffe ham for
noget en dommer har frikendt ham for.

Hvis det er det eneste sted han har venner, så burde han måske
i stedet bruge pengene til at komme ud blandt mennesker i stedet
for at køre en sag :)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-05-03 11:32

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
>
> Han kan derfor altid ved et civilt søgsmål anmode om at blive
> "frikendt" for at have besøgt en teen-rum.

Vi ved ikke, om han har besøgt et forbudt teen-rum, eller for eksempel
om en anden har brugt hans konto til det. I bedste fald er der sket en
fejl hos Paltalk, men det er nok nærmest umuligt at bevise, desuden har
Paltalk vist sikret sig ret godt, læs eventuelt
http://www.paltalk.com/paltalk10/TOS/TOS.htm.

Jeg kan ikke forestille mig, at det overhovedet kan lade sig gøre (er
tilrådeligt) med et civilt søgsmål i denne sag, men jeg er selvfølgelig
heller ikke jurist.

--
Mvh. Kim Ludvigsen