2 hankatte
Fra : Figaro

Dato : 03-05-03 07:27

Hejsa ..
Jeg havde/har tænkt på at anskaffe mig en til kat til min neutraliseret
hankat på snart 8 mdr.
Jeg ville gerne have en hunkat som også var neutraliseret, og det fik jeg.
Hun var dog 2 år.
Det gik slet ikke, hun ville ikke accepter ham, men det så ikke ud til han
havde noget problem. Nu kommer mit SPØRGSMÅL så, kan jeg anskaffe mig en
neutraliseret HANKAT på ca. samme alder som min nuværende kat?

Mvh Stine

stine@sukkermel.dk

Fra : Dan Mortensen

Dato : 03-05-03 09:29

Hej Stine

Jeg tror sagtens det kan gå hvis du køber en hankat som legekammerat til din
hankat du har nu.
Vi har godt nok 5 katte hvor 2 af dem er kastrater. og det går godt. Vi har
ingen problemer med 2 hankatte sammen, Nu skal det så lige siges at vi også
har en fertil hankat sammen med de 2 andre, og han blev fint accepteret da
han kom hjem til os.
Så jeg vil sige spring ud i det, men du skal forvente at de vil hvæse og
slås lidt i starten men det er helt normalt, det vi plejer at gøre at lade
dem være sammen når man er der, men den første nat lade dem sove i hvert sit
rum for så har de chance for at sove lidt og blive frisk til næste dag..

Hilsen Marianne
p.s. du kan gå på min hjemmeside www.sollok.dk/katte og se vores dyr hvis du
har lyst.

Fra : Denise

Dato : 03-05-03 10:09

> [...]
> havde noget problem. Nu kommer mit SPØRGSMÅL så, kan jeg anskaffe mig en
> neutraliseret HANKAT på ca. samme alder som min nuværende kat?

Hej Stine
Jeg tror sagtens du kan anskaffe dig en kastrat på ca. samme alder, og at de
vil få glæde af hinanden. Det er min opfattelse, at hunkatte ikke altid er
lige gode til at indordne sig. Læs i øvrigt på gruppens hjemmeside om
sammenføring m.m. http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=119

Hilsen Denise

Fra : Katrine Nederby

Dato : 03-05-03 10:21

> [...]
> Hun var dog 2 år.
> Det gik slet ikke, hun ville ikke accepter ham, men det så ikke ud til han

Hej Stine.

Nu må du ikke misforstå mig, men...
Jeg kan se, at du annoncerede efter en hunkat d. 29.04. Er det efter den
dato, i forsøgte jeg med den 2-årige hunkat? For så har i da ikke givet
kattene ret lang tid til at lære hinanden at kende? Det kan tage flere uger
at gøre to katte trygge ved hinanden. Det normale er at de hvæser og knurrer
en del i starten. Det kan også komme til (skin)angreb, hvorfor jeg altid
anbefaler en gradvis introduktion, så kattene langsomt vænnes til hinanden

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : Figaro

Dato : 03-05-03 13:03

Hejsa Katrine.
Ja, vi havde ikke brugt lang tid på det, men det er simpelt hen fordi vi
ikke kunne nærme os den hunkat vi havde købt. Hvis vi sagtens kunne snakke
og klappe hende var der jo ingen problemer. Hun sad i et hjørne og hvis man
nærmet sig mere en 1 meter fra hende hvæsset hun og slog ud efter en. Hun
hverken spiste eller drak i de to dage vi havde hende. Det er synd for
hende! Heldigvis havde kattens tidligere ejer sagt hun gerne ville tag hende
tilbage :)

Mvh Stine

Fra : Louise Viborg

Dato : 03-05-03 14:34

Det var dog synd for den stakkels kat at have sådan et temperament i
en alder af 2 år

Mvh. Louise
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Fra : Katrine Nederby

Dato : 03-05-03 19:02

> [...]
> hverken spiste eller drak i de to dage vi havde hende. Det er synd for
> hende! Heldigvis havde kattens tidligere ejer sagt hun gerne ville tag

Ok
Synes jo bare, det var synd, hvis i gav op for tidligt Men jeg kan godt
se, hun havde det svært med et miljøskifte.