Hjælp til køb af wok
Fra : Herbert

Dato : 02-05-03 21:38

Hejsa

Jeg skal have mig en ny wok og er meget i tvivl om hvad jeg skal købe. Den
skal bruges på gas og må gerne have en form for "sliplet" og skulle den
kunne komme i opvaskemaskinen. Samt at den helst ikke må være mere end 30cm
i diameter.

Alle gode råd og erfaringer modtages med kyshånd

/Erik

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 03-05-03 04:21

"Herbert" <herbert007@hotmail.com_remove> skrev i en meddelelse...

> [...]
> i diameter.
>
> Alle gode råd og erfaringer modtages med kyshånd

I principet kunne du ligeså godt bruge en ganske almindelig gammeldags
stegegryde af støbejern fx (AtlasCopco), den er ikke til at slide op, og kan
sagtens overleve både din og næste generation.

Ellers har ISO denne uge, wok teflonpande 27cm, (tåler maskinopvask), til 149,-.
Kop&Kande, (hot wok) wokpande 30cm til 149,-.
Bilka, (Scanpan), wok 32cm m. rist og pinde til 399,-

Få nogle gode staldtips, se også tidligere indlæg i gruppen,
(156 hits på 10 sek)..
http://makeashorterlink.com/?M55241E64

--
Mvh.
Peter W. Bosse

SØNDAG 04.05.2003
Latterens Verdensdag 2003, vi mødes på Rådhuspladsen kl. 14.00
og skrupgriner i timevis.. Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ho-ho-ho..!!!
www.aok.dk/E/E/CPHDK/0001/42/38/

Fra : HH2450SV

Dato : 03-05-03 10:29

Hej
Gå ned i en thai butik og køb den billigste du kan få, for guds skyld hold
dig fra støbejern de koger maden har desvære el , overvejer og købe et
camping gas for at kunne bruge en "rigtig"
wok. har boet 12 år i østen
mvh
Hans

Fra : Peter Westh

Dato : 03-05-03 10:52

"Herbert" <herbert007@hotmail.com_remove> wrote in message
> [...]
> skal bruges på gas og må gerne have en form for "sliplet" og skulle den
> kunne komme i opvaskemaskinen. Samt at den helst ikke må være mere end

Den eneste wok jeg har gode erfaringer med er dem af pladejern, de sælger
hos kinesiske købmænd. Ja, den gav mig også problemer, indtil jeg fik en
masse gode råd om at bruge den her i gruppen:
<http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=N28p6.1
0395%24XX2.223769%40twister.sunsite.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dpwesth%2Bwo
k%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3DN28p6.10395%2524XX2.2
23769%2540twister.sunsite.dk%26rnum%3D1>.

En slip-let belægning kan slet ikke tåle den temepratur en wok skal op på,
for at man kan lynstege ordentligt, så hvad folk bruger deres slip-let
wokker til ved jeg ikke.
En sådan stålwok kan iikek tåle opvaskemaskine, men den behøver heller ikke
anden rengøring end at blvie skyllet og måske skrubbet lidt med den
medfølgende bambus-børste.

MVH

Peter

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-05-03 10:47

Peter Westh skrev:

> [...]
> k%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3DN28p6.10395%2524XX2.2
> 23769%2540twister.sunsite.dk%26rnum%3D1>.

Eller sagt på en anden måde: <http://xrl.us/hfp>.

// Klaus

Fra : Peter Westh

Dato : 03-05-03 16:11

"Klaus Alexander Seistrup" <spam@magnetic-ink.dk> wrote in > Eller sagt på
en anden måde: <http://xrl.us/hfp>.

Tak, Klaus, det ar onget i den retning jeg sad og manglede.

/P