Kattekrave .. ?
Fra : Hans Joergensen

Dato : 02-05-03 09:34

Hej,

Trine siger, at en eller anden her (Ann R?)
havde et link til nogle kattekraver der ikke gjorde kattende
sindsyge ?

Vores lille tøssepige har fået et sår på hagen, og hun kan ikke
finde ud af at lade være med at klø i det.

// Hans
--
Fantastiske pandekager: http://www.ph33r.dk/pancakes.shtml
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Denise

Dato : 02-05-03 12:46

> [...]
> sindsyge ?
>
> Vores lille tøssepige har fået et sår på hagen, og hun kan ikke
> finde ud af at lade være med at klø i det.

Hej Hans
Kan findes her http://www.kruuse.com/asp/index.asp
søg på krave, forneden er den som engangskraven t/kat & små hunde,
varenummer 273384.
Husum, som I jo kender, plejer at have dem.
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-05-03 12:58

In <slrnbb4bc5.qq5.haj@enterprise-server.dk> Hans Joergensen wrote:
> [...]
> sindsyge ?
>
> Vores lille tøssepige har fået et sår på hagen, og hun kan ikke
> finde ud af at lade være med at klø i det.

Hej Hans

Næh, det plejer vist at være Denise, jeg har gud ske lov aldrig måttet
bruge sådan en fætter ... men linket er til Kruuse, der er leverandør
til dyrlægerne. Her kan I finde kraven og (forhåbentlig) få dyrlægen til
at tage den hjem.
http://www.kruuse.com
På forsiden søger I på "krave" og i den liste (nu med billeder!) der
kommer frem, er det den der hedder "Engangskrave t/kat & små hunde
273384". Hvis man klikker på linket får man en nærmere beskrivelse.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 03-05-03 09:56

On Fri, 2 May 2003 11:57:57 +0000 (UTC), Ann Rudbeck
<ann_rudbeck@fjernesyahoo.com> wrote:

> [...]
>bruge sådan en fætter ... men linket er til Kruuse, der er leverandør
>til dyrlægerne. Her kan I finde kraven og (forhåbentlig) få dyrlægen til

   Så huskede jeg forkert ;) Men sådan kan det gå. Skal linket
der i øvrigt ikke på vores hjemmeside? =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 02-05-03 14:25

> [...]
> Hej,
>
> Trine siger, at en eller anden her (Ann R?)
> havde et link til nogle kattekraver der ikke gjorde kattende

Hm - havde skrevet et fint indlæg, men det er tilsyneladende forsvundet
i cyberspace...
Nå, vi prøver igen. Hvis der dukker to beskeder op, må I undskylde

Det plejer at være Denise, der giver dette link Men det må være
denne her:
http://makeashorterlink.com/?W25E54B64 Vi kan ikke som privatpersoner
bestille fra Kruuse, tror jeg, men hvis du finder varenummeret til din
dyrlæge kan han/hun bestille det hjem.

Fra : Helle Andersen

Dato : 02-05-03 09:55

> Vores lille tøssepige har fået et sår på hagen, og hun kan ikke
> finde ud af at lade være med at klø i det.

Er du sikker på, at det er et helt almindeligt sår ? Feline
acne sidder som regel på hagen og det klør og kan give
sår. Kan du evt. se nogle små kafferumslignende sorte
tingester på hendes hage ?
--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-05-03 18:43

Helle Andersen wrote:
> Er du sikker på, at det er et helt almindeligt sår ? Feline
> acne sidder som regel på hagen og det klør og kan give
> sår. Kan du evt. se nogle små kafferumslignende sorte
> tingester på hendes hage ?

Der er ikke noget at se, der ligner kaffegrums..
Det eneste der er at se lige nu, er tørre sårskorper..

Jeg giver hende lige til mandag, så må jeg jo lige smutte forbi
dyredoktoren efter en krave..

Så vidt jeg kan se på google, er det en slags ringorm du omtaler?
men hvordan skulle hun have kunnet få det ? hun er indemis, og den
eneste kat hun har samvær med er hendes bror, der også er indemis.

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Helle Andersen

Dato : 03-05-03 18:54

> Så vidt jeg kan se på google, er det en slags ringorm du omtaler?
> men hvordan skulle hun have kunnet få det ? hun er indemis, og den
> eneste kat hun har samvær med er hendes bror, der også er indemis.

Nej, nej - det minder på ingen måde om ringorm !
Feline acne er "uren hud" for katte, dvs. tilstoppede porer
og det er meget almindeligt og umiddelbart ganske
harmløst.

Katte kan have det i større eller mindre grad. I de nemme
tilfælde er det blot lidt fint kaffegrumslignende,
løstsiddende noget. Men i sværere tilfælde kan "de sorte
prikker" være lidt større, sidde lidt bedre fast og give
anledning til betændte sår.

Feline acne klør og kan give sår, så derfor tænkte jeg på,
om det kunne være det din kat havde og så ville du måske
kunne hjælpe lidt til, så hun undgik det i fremtiden

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-05-03 20:11

Helle Andersen wrote:
> Nej, nej - det minder på ingen måde om ringorm !

Pyyh .. så løj google heldigvis .. ;)

> [...]
> løstsiddende noget. Men i sværere tilfælde kan "de sorte
> prikker" være lidt større, sidde lidt bedre fast og give

Faktisk, er vi kommet i tanke om at hun faktisk havde lidt 'grums'
under munden for nogle uger siden..

> Feline acne klør og kan give sår, så derfor tænkte jeg på,
> om det kunne være det din kat havde og så ville du måske
> kunne hjælpe lidt til, så hun undgik det i fremtiden

Ja, men hvad gør man ved det ? skal hun bare vaskes lidt af og til
eller ?

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Denise

Dato : 03-05-03 20:42

> [...]
> under munden for nogle uger siden..

> Ja, men hvad gør man ved det ? skal hun bare vaskes lidt af og til

Hej Hans
Nogle gange er det nok og rense med klorhexidrin, men andre gange skal det
renses helt i bund og så kan det gøres med sæbevand. Folk bruger
forskelligt, nogle bruger mild håndsæbe, andre bruger sæbespåner. Det man
skal passe på er, at der ikke dannes bylder, så ved tegn på sådanne skal man
sørge for at der er ordentlig renset og at såret er åbent.
Hilsen Denise

Fra : Helle Andersen

Dato : 03-05-03 22:11

> Ja, men hvad gør man ved det ? skal hun bare vaskes lidt af og til
> eller ?

Hvis hun har tendens til at få sår - og det kan der jo være
noget der tyder på, selvom det også kan være et
engangstilfælde, så er kunsten at forhindre at det
nogensinde udvikler sig til sår.

Jeg har en hankat på 8 år som hele sit liv har haft rigtig
meget og sejlivet acne, så jeg har prøvet det meste. Det er
nødvendigt at jeg tjekker ham hver dag, for hans acne kan
lynhurtigt blive til sår, men det bliver hurtigt en vane, når
man alligevel kæler.

I dag bruger jeg en blød tandbørste med noget aloe vera
spray på, for det er det som jeg hidtil har haft bedst
erfaring med holder acnen væk længst. Du kan evt.
erstatte aloe vera med klorhexidin. Tandbørsten gør, at
det er nemmere at få acnen væk uden at genere katten for
meget og samtidig "bøvler" og gnubber man ikke for
meget på det, for det kan faktisk stimulere at der kommer
endnu mere acne.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians