Må politiet nægte at optage sag ??
Fra : KGB

Dato : 02-05-03 01:59

Jeg har lige fået stjålet min mobil. Da jeg ringede til dem bad de om mit
imei-nummer. Det skulle jeg lige finde. 5 minutter senere ringer jeg igen og
vil gerne have anmeldt min telefon stjålet. (Kl 2 om natten). Det kunne jeg
skuda gøre i arbejdstiden mellem kl. 8 og 16. Og jeg var nok også for stiv
til at tale med ham.

??? Øhhh, paf, strike ???

Jeg prøvede, istedet for at diskuttere med ham - for hvad ville det hjælpe,
at forklare ham, at jeg desuden havde taxanummeret på manden, og at det lige
var sket for 15 minutter siden. Det var han ellers bedøvende ligeglad med.

Nå, men han ville da gerne oplyse mig sit navn og politistation han sad på.

Er det virkeligt meningen man skal finde sig i en sådan behandling ??

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-05-03 08:29

"KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM> skrev:

> Er det virkeligt meningen man skal finde sig i en sådan behandling ?

Du bør nok til at starte med indgive en klage til politimesteren. Hvis
det ikke hjælper må du højere op i systemet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Carsten Holck

Dato : 02-05-03 15:22

Morten Bjergstrøm wrote:

> Du bør nok til at starte med indgive en klage til politimesteren. Hvis
> det ikke hjælper må du højere op i systemet.

For en del år (ca. 1980) siden fik jeg stjålet en motorcykel - der krævede
politiet at anmeldelsen blev foretaget personligt og ikke pr telefon hvilket
gjorde at jeg var nødt til at tage en taxa ind til politistationen for at
indgive anmeldelsen, ellers ville den ikke være registreret som stjålet hvis
der var en patruljevognder kontrollerede den.
Argumentet fra den vagthavende på stationen var at de havde været ude for en
del falske anmeldelser ( foretaget fra værtshuse etc.) og hvis folk skulle
møde op personligt filtrerede en del i det.
Så det er nok ikke en ny praksis.

Men derfor kan de godt opføre sig høfligt(!)

Carsten Holck

Malling Support ApS, Vesterbygade 14, DK-9520 Skørping, Denmark
Tel.: +45 9833 9688 Fax.: +45 9833 9687

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-05-03 15:29

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> skrev:

> [...]
> ude for en del falske anmeldelser ( foretaget fra værtshuse etc.)
> og hvis folk skulle møde op personligt filtrerede en del i det.

Det lyder som et ganske godt argument.

> Men derfor kan de godt opføre sig høfligt(!)

Det er jo netop det.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-05-03 18:18

"Morten Bjergstrøm" wrote:

> Det lyder som et ganske godt argument.

Det er helt uden for lovgivningen, men bruges vist til at prioritere
politiets indsat, hvor de selv mener, det er vigtigt..

Kan nogen henvise til paragraffer om politiets forpligtelser til at
optage rapport ?

Men derimod er det acceptabelt, at bruge tiden på "politisk" forfølgelse,
selvom andre sager syltes..
Ref. en sjællandsk politikreds.

Ja, surt opstød, set et andet sted..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Reino Andersen

Dato : 02-05-03 22:51

Erik G. Christensen skrev:

> Kan nogen henvise til paragraffer om politiets forpligtelser til at
> optage rapport ?

Retsplejelovens §§ 742 og 749.

--
Reino

Fra : Nette

Dato : 02-05-03 15:47

"Carsten Holck" skrev i en meddelelse
> [...]
hvis
> der var en patruljevognder kontrollerede den.

Jeg fik stjålet/mistede en pung for ca. 8 år siden. Dette skulle også
anmeldes personligt, de bad mig komme ind den følgende dag og anmelde det
face to face.

Nette

Fra : KGB

Dato : 02-05-03 16:22

"Carsten Holck" <cholck@malling.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> del falske anmeldelser ( foretaget fra værtshuse etc.) og hvis folk skulle
> møde op personligt filtrerede en del i det.

Jeg forstår, men det var slet ikke på tale. Havde han sagt det - in the
first place - ville jeg godt kunne forstå dem.

> Men derfor kan de godt opføre sig høfligt(!)

Netop

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB