Point of view GF4 kort?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 01-05-03 21:00

Hej,

Til mit nye system havde jeg egentlig tænkt mig et meget billigt
graffikkort - da jeg normalt ikke spiller computer - jeg kunne dog muligvis
tænke mig at redigere lidt video i fremtiden. Jeg faldt over:

Point of View GeForce4 MX440 TV-Out + DVI
Max Resolution: 2048 x 1536 pixels
Memory: 128MB DDR RAM
Chip: nVIDIA GeForce4 MX440
RAMDAC: 350MHz
Core Clock: 250
Type: x2/x4
Connector: 15pin D-sub / TV-out / DVI-out
Software: winDVD
Warranty: 2 Years

Til 650,- Er det ikke et super kort til den pris? Hvad bør jeg ellers
overveje, når jeg ikke vil ofre mere på grafikken?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Anders

Dato : 01-05-03 21:21

Ja dau.. Her er lige en test du kan kigge lidt på:
http://www17.tomshardware.com/graphic/20021218/vgacharts-02.html#aquanox

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 02-05-03 00:47

"Anders" <andersg@adslhome.dk> wrote in message
> Ja dau.. Her er lige en test du kan kigge lidt på:
> http://www17.tomshardware.com/graphic/20021218/vgacharts-02.html#aquanox

Det var netop denne test jeg kiggede på, da jeg for nylig skulle have nyt
(billigt) grafikkort. Da GF4MX ikke så videre imponerende ud valgte jeg i
stedet et Radeon 9100 (= 8500 i testen) til ca. samme pris som GF4MX, og
indtil videre er jeg godt tilfreds med valget.

/Jesper

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 02-05-03 06:59

> [...]
> stedet et Radeon 9100 (= 8500 i testen) til ca. samme pris som GF4MX, og
> indtil videre er jeg godt tilfreds med valget.

Det koster da ca. 3 gange så meget, så vidt jeg kan se...

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 02-05-03 23:22

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> wrote in message

> Det koster da ca. 3 gange så meget, så vidt jeg kan se...

Fra www.edbpriser.dk :

Sapphire Radeon 9100 TV-Out & DVI Retail AGP / 64MB DDR / 2048x1536 /
Radeon 9100 - 637 kr.
Sapphire Radeon 9100 TV-Out & DVI Retail AGP / 128MB DDR / 2048x1536 /
Radeon 9100 - 839 kr.

Jeg købte for nyligt selv et tilsvarende 64 MB Radeon 9100 af andet mærke
til ca. 560 kr
(købt i England). Til de fleste formål er 64 MB RAM vist fint.

Mvh.
Jesper

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 02-05-03 07:01

Hej,

Når jeg nu ikke spiller computer - og måske gerne vil redigere lidt video i
fremtiden, hvad bør jeg så prioritere i grafikkortet?

--
Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-05-03 16:15

Rasmus Nielsen wrote:
> Point of View GeForce4 MX440 TV-Out + DVI
> Til 650,- Er det ikke et super kort til den pris?

Hmm, det findes da billigere:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617900

> Hvad bør jeg ellers overveje, når jeg ikke vil ofre
> mere på grafikken?

Måske et Radeon kort:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1365017898
(dette er med passiv køling (ingen blæser = ingen larm))

Dette er vist det illigste Geforce4 MX med passiv køling:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364577998

Producentes hjemmeside med billede:
http://usa.asus.com/products/vga/v8170m/overview.htm

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Bo Nielsen

Dato : 05-05-03 08:38

> Til 650,- Er det ikke et super kort til den pris? Hvad bør jeg ellers
> overveje, når jeg ikke vil ofre mere på grafikken?

Hej Rasmus

Nu skriver du redigere lidt video. Kortet har ikke "Video-In" kun "ud", men
du har måske et andet kort til "Video-In"

Bo