Samme dato hele tiden
Fra : Lars Friberg

Dato : 01-05-03 19:39

Hej
Jeg har lavet en klasse som indeholder nogle datoer og nogle andre tal.
Jeg har så lagt nogle objekter af denne klasse ind i et en Vector. men
når jeg henter dem ud igen er alle datoer de samme
M:V:H
Lars Friberg

Fra : Martin Kofoed

Dato : 01-05-03 20:07

Lars Friberg wrote:

> Jeg har lavet en klasse som indeholder nogle datoer og nogle andre tal.
> Jeg har så lagt nogle objekter af denne klasse ind i et en Vector. men
> når jeg henter dem ud igen er alle datoer de samme

Mon ikke det er den samme forekomst, du propper ind i Vector'en? Det er
garanteret den sidst tilføjede dato, som du får ud af alle Vector
elementerne, ikke? Lav en ny instans for hver ny dato i stedet ...

--

Martin

Fra : Lars Friberg

Dato : 01-05-03 20:11

> Mon ikke det er den samme forekomst, du propper ind i Vector'en? Det er
> garanteret den sidst tilføjede dato, som du får ud af alle Vector
> elementerne, ikke?

jo

> Lav en ny instans for hver ny dato i stedet ...
Jeg forstår ikke helt.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 01-05-03 20:16

Gider du ikke lige smide koden op, så man kan inspicere? =)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Lars Friberg

Dato : 01-05-03 20:37

Her er koden hvis der mangler noget må i lige skrive tilbage
Klassen Handel
hvor oplysningerne lægges i
http://lars.friberg.dk/hjelptiljava/Handel.html
Klassen koebOgSalg
Her lægges oplysningerne id i Handel og bagefter ind i Vector'en
http://lars.friberg.dk/hjelptiljava/koebOgSalg.html
Klassen Simulisation
her kaldes metoderne i koebOgSalg
http://lars.friberg.dk/hjelptiljava/Simulisation.html
Koderne ser måske ikke så pene ud håber i finder ud af det
Lars

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 01-05-03 20:51

Lars Friberg wrote:

> Her er koden hvis der mangler noget må i lige skrive tilbage

<snip>

> Klassen Simulisation
> her kaldes metoderne i koebOgSalg
> http://lars.friberg.dk/hjelptiljava/Simulisation.html

Der findes kun ét datonu objekt - ét kald til new Date() - du
skal flytte "datonu = new Date();" ind i løkken.

Ulrik Magnusson

Fra : Lars Friberg

Dato : 01-05-03 20:56

In article <3EB17A9F.4DCFEFC7@yahoo.com>, ulrikm@yahoo.com says...

> <snip>

> Der findes kun ét datonu objekt - ét kald til new Date() - du
> skal flytte "datonu = new Date();" ind i løkken.
>
> Ulrik Magnusson

Detoen opdeter når den kører simulisation men når det er gemt i
Vector'en og jeg hiver det ud bliver de alle sammen den sidste dato.

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 01-05-03 21:17

Lars Friberg wrote:

> In article <3EB17A9F.4DCFEFC7@yahoo.com>, ulrikm@yahoo.com says...

> Detoen opdeter når den kører simulisation men når det er gemt i
> Vector'en og jeg hiver det ud bliver de alle sammen den sidste dato.

Det er netop fordi det er det samme objekt du modificerer. Du opretter
kun ét, og det er altså dette objekt der refereres til på alle pladser i

vector objektet. Nu du skriver objektet ud i
"ud.println("Køb;\t"+tael+"\t"+datonu+";"+kurs);"
så er det et øjebliksbillede af objektets tilstand, som så ændres med
bl.a. setYear i næste omgang i løkken.

Vector objektet indeholder _ikke_ objekter, men referencer (pointere)
til objekter. Disse peger alle på objektet der oprettes ved
"datonu = new Date();".

Man kan i det hele taget ikke manipulere med objekter direkte i
Java - alle variabler er enten referencer (pointere) eller primitive
typer.

Læs evt. mere her:
<http://java.sun.com/docs/books/tutorial/java/data/objectcreation.html>

Ulrik Magnusson

Fra : Lars Friberg

Dato : 01-05-03 21:44

Mange tak for hjælpen det virker nu, så kan jeg sove i nat.
Forsat god aften
Lars Friberg

Fra : Michael Banzon

Dato : 01-05-03 20:49

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3eb172fd$0$83052$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Gider du ikke lige smide koden op, så man kan inspicere? =)

Tsk tsk, det hedder "Rip & Profit" ikke inspicere!!

LOL

/ Michael