Popcorn remix af Jean Michel Jarre
Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 01-05-03 19:28

Hej

Jean Michel Jarre lavede engang i slut-firserne et remix af "Popcorn".
Er der nogen der ved hvilket album den er udgivet på, og hvilket år den mere
præcist blev udgivet?

--
Mvh. Lars
Fjern "FJERNDETTE" fra min mail adresse ved svar pr. mail.

Fra : Hauge

Dato : 01-05-03 19:34

Hejsa

"Lars Hedegaard Pedersen" <hedegaard@FJERNDETTEmail.dk> wrote in message
> Jean Michel Jarre lavede engang i slut-firserne et remix af "Popcorn".

Nej det gjorde han ikke, den som alle siger er lavet af Jarre, er med M&H
band.

Mvh Hauge

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 02-05-03 15:01

Hauge wrote:

> Nej det gjorde han ikke, den som alle siger er lavet af Jarre, er
> med M&H band.

Men Jarre skulle vist have lavet en version i årene før Oxygene. Det
vil sige mellem 1969 og 1976. Jeg har hørt en del udgaver af Popcorn,
og den, som skulle være af Jarre, lyder meget som Jarres pre-Oxygene
materiale (La Cage/Erosmachine, Deserted Palace, Synthetic Man og meget
andet sjovt).

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Hauge

Dato : 02-05-03 18:26

Hejsa

"Anders Thorsen Holm" <zoolook.removethis@daimi.au.dk> wrote in message

> [...]
> og den, som skulle være af Jarre, lyder meget som Jarres pre-Oxygene
> materiale (La Cage/Erosmachine, Deserted Palace, Synthetic Man og meget

Må jeg indrømme, det har jeg aldrig hørt, ved bare at det var Hot Butter der
vistnok i 1971 lavede den originale.

Mvh Hauge

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 02-05-03 19:09

Hauge wrote:

> Må jeg indrømme, det har jeg aldrig hørt, ved bare at det var Hot
> Butter der vistnok i 1971 lavede den originale.

Gershon Kingsley - og det var vist i 1969, Popcorn blev lavet, men
vistnok udgivet i 1970/1971.

Fra : Lars Bernau

Dato : 02-05-03 19:55

Anders Thorsen Holm wrote:

> Gershon Kingsley - og det var vist i 1969, Popcorn blev lavet, men
> vistnok udgivet i 1970/1971.

Kingsley skrev nummeret. Hot Butter havde et hit me nummeret.
--
Lars Bernau
"Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 02-05-03 17:30

"Hauge" <6301690.hauge@spamfree.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nej det gjorde han ikke, den som alle siger er lavet af Jarre, er med M&H

Jeg kom vist til at sende dette til din private mail, Hauge. Sorry...

Det er da rigtigt. Det kan jeg godt huske nu
Så var det lidt nemmere at finde ud af hvornår den er fra. Og den er fra
1987. Men jeg kunne ikke lige finde ud af at den skulle være udgivet på et
album. Det var vist bare en single.

Mvh. Lars

Fra : Lars Bernau

Dato : 02-05-03 17:36

Lars Hedegaard Pedersen wrote:

> [...]
> 1987. Men jeg kunne ikke lige finde ud af at den skulle være udgivet på et

M & H Band er et ægte One Hit Wonder. Så det findes ikke på andet end
single og maxisingle. B siden er faktisk også ganske fornøjelig.

Fra : Hauge

Dato : 02-05-03 18:09

Hejsa

> Jeg kom vist til at sende dette til din private mail, Hauge. Sorry...

Jeg har så ikke modtaget den

> [...]
> 1987. Men jeg kunne ikke lige finde ud af at den skulle være udgivet på et

Jeg har den som 12" vinyl-maxi, der er 3 udgaver af den popcorn + et extra
nummer på bagsiden, som faktisk er ret godt.

Mvh Hauge

Fra : Thomas H.

Dato : 04-05-03 11:09

"Lars Hedegaard Pedersen" <hedegaard@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en
meddelelse news:3eb16722$0$10444$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jean Michel Jarre lavede engang i slut-firserne et remix af "Popcorn".
> Er der nogen der ved hvilket album den er udgivet på, og hvilket år den

Jeg tror du har kigget for meget på KaZaa eller lign., hvor der
findes mange spøjse numre, hvor Jarre står som artist. Men
svjv. passer ingen af dem, inkl. Popcorn

Fra : Per Moreau

Dato : 05-05-03 13:40

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> findes mange spøjse numre, hvor Jarre står som artist. Men
> svjv. passer ingen af dem, inkl. Popcorn

Den her liste er den eneste man skal regne med:
www.discogs.com/artist/Jean_Michel_Jarre
Popcorn står heller ikke bogført nogensteds på listen.
Er man i tvivl er www.discogs.com et skide godt valg, man kan sige
at det er musikbrancens svar på IMDB.

Mvh
Per M.

Fra : Peter Holm

Dato : 05-05-03 14:46

Per Moreau wrote:
> [...]
>>

> Den her liste er den eneste man skal regne med:
> www.discogs.com/artist/Jean_Michel_Jarre
> Popcorn står heller ikke bogført nogensteds på listen.

Bortset fra, at der ikk er noget dansk musik, eller hva? Jeg søgte på
Fender, Madsen, hardinger uden held.

Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 05-05-03 15:10

Per Moreau wrote:

> Den her liste er den eneste man skal regne med:
> www.discogs.com/artist/Jean_Michel_Jarre
> Popcorn står heller ikke bogført nogensteds på listen.
> [...]

Jeg er ikke imponeret...

/David

Fra : Per Moreau

Dato : 06-05-03 13:17

> Jeg er ikke imponeret...
>
> /David

Har også fundet ud af at den slet ikke er brugervenlig når man vil tilføje
LP eller maxier, når man skriver f.eks A1, A2, A3 osv melder siten fejl med
incorrect titel.
Jammen så får de ikke tilføjet mine gamle Rocazino LP´ere eller de andre
danske vinyler jeg har.
Den er mere venlig over for CD tilføjelser, der melder den ikke fejl.
Den er ALT for CD venlig den site, så vinyl tilføjere kan godt glemme den
site.

Mvh
Per M.