Hårtab
Fra : Ulla Petersen

Dato : 30-04-03 23:31

Hej i gruppen.
Jeg lider af seboroisk dermatitis, vist også kaldet skæleksem. De sidste par
år har det resulteret i et større hårtab og mit hår fortsætter med at tynde
ud. Mit hår kommer også hurtigt til at se meget fedtet ud, selvom jeg lige
har vasket det.
Er der nogen i gruppen, der kender til en shampoo eller andet, der kan
hjælpe til at stoppe hårtabet, så ville jeg blive meget glad for gode råd.
Jeg har prøvet en masse uden de store virkninger, men måske har én af Jer
lige det rigtige råd.

Hilsen Ulla

Fra : Hjalte

Dato : 01-05-03 07:00

On Thu, 1 May 2003 00:31:10 +0200, "Ulla Petersen"
<ulla.petersen@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har prøvet en masse uden de store virkninger, men måske har én af Jer

Er det sådan at du taber håret nogen steder og det efterlader skaldede
pletter?

Min far fik pletskladethed på et tidspunkt, og prøvede alt muligt
mærkeligt, men et godt råd om at bruge "slaveshampoo" hjalp.

Slaveshampoo er simpelthen det billigste shampoo du kan finde. Det til
under en ti'er

MVH.
Hjalte aka. izeqb

Ved svar fjern det store dyr i min e-mail adresse!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-05-03 07:24

Ulla Petersen wrote:
> Hej i gruppen.

hej ulla.....

> Jeg lider af seboroisk dermatitis, vist også kaldet skæleksem.

uh, det er faktisk en ret ubehagelig lidelse...... min kæreste har samme
problem.......

> De
> sidste par år har det resulteret i et større hårtab og mit hår
> fortsætter med at tynde ud. Mit hår kommer også hurtigt til at se
> meget fedtet ud, selvom jeg lige har vasket det.

det er fordi det er fedtede skæl der dannes pga dermatiten... huden arbejder
på overtid ;)

> [...]
> hjælpe til at stoppe hårtabet, så ville jeg blive meget glad for gode
> råd. Jeg har prøvet en masse uden de store virkninger, men måske har

nu slynger jeg lige mine bedste råd mod hårtab ud ;) men vær opmærksom på at
det i en periode kan forværre din dermatit....

shampoo: vælg en shampoo med enten tea tree oil eller eucalyptus.... den
prikkende fornemmelse disse to midler efterlader i hovedbunden hjælper med
at øge blodtilførslen til hovedbunden og dermed også hårsækkende....... hvis
du bruger balsam så er det samme princip.... det kan have en camuflerende
effekt på dermatitten at give huden meget fugt og fedtstof.....
min kæreste har især haft god effekt af følgende produkter:
Anti Dandruff Shampoo 200 ml a.m.c og Daily Conditioner 250 ml a.m.c :
http://www.net-scoop.dk/acatalog/H_r_produkter_Shampoo___Balsam_26.html (her
er det eucaluptus og menthol der stimulerer)
Washer shampoo 300 ml i.c.e
http://www.net-scoop.dk/acatalog/H_r_produkter_Ice_34.html (denne shampoo
indeholder et meget lav indhold af tilsætningsstoffer, og derfor irriterer
den ikke hovedbunden)
men vær også opmærksom på at det kan være nogle af produkterne kun virker en
periode....

kosttilskud: silica og B-vitaminer..... det er altid godt, men disse to
præpararter virker på hud hår og negle, og kan også hjælpe med at stimulere
hårene igen,eller om ikke andet styrke de tilbageværende......

Regaine: skulle ifølge visse kilder også være effektivt til kvindeligt
hårtab (hvis det vel at mærke skyldes dihydrotestetostoron.....)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Helle Biks

Dato : 01-05-03 21:01

> Regaine: skulle ifølge visse kilder også være effektivt til kvindeligt
> hårtab (hvis det vel at mærke skyldes dihydrotestetostoron.....)
> --
> Knus Sabina

Regaine har bare en væsentlig ulempe: Man får kraftigere hårvækst andre
steder også. Det bl.a. ikke ualmindeligt, at kvinder får skæg i ansigtet og
mere hårvækst på kroppen.

Med venlig hilsen
Helle