Udskiv mappe-oversigt fra OS X
Fra : Storm

Dato : 30-04-03 19:42

Hvordan udskriver man en mappe-oversigt fra OSX?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 01-05-03 03:05

In article <1fu8xep.amsvs3dnurg6N%Ninzen@ofir.dk>, Storm
<Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Hvordan udskriver man en mappe-oversigt fra OSX?
Smid mappen på Printercentral

Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 01-05-03 08:14

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Smid mappen på Printercentral

Tak Villy - smart, er du alligevel på X nu?

Men jeg kan nu ikke bestemme rækkefølgen, altså alfabetisk - selv om jeg
vælger i Finder at view er by name, er resultatet uigennemskueligt

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : teknik

Dato : 01-05-03 09:46

Storm wrote:

> Tak Villy - smart, er du alligevel på X nu?

Ja, derhjemme 100%. Og bruger ikke Quark derhjemme - kun InDesign.

Har gjort alle maskiner klar på arbejdet. (Vi har nu alle G4 maskiner)
Vi skal bare have et »komme igang« kursus i IndeSign - så kører vi.

> Men jeg kan nu ikke bestemme rækkefølgen, altså alfabetisk - selv om jeg
> vælger i Finder at view er by name, er resultatet uigennemskueligt

Det må vi se på - der må findes en løsning.
Venlig hilsen
--
Villy Erichsen - Systemansvarlig
Ugeaviserne i Hammel

Fra : Storm

Dato : 02-05-03 07:31

teknik <teknik@hammel-nyt.dk> wrote:

> Har gjort alle maskiner klar på arbejdet. (Vi har nu alle G4 maskiner)
> Vi skal bare have et »komme igang« kursus i IndeSign - så kører vi.

Spændende, hvilken Font Manager har I valgt?

> Det må vi se på - der må findes en løsning.

Ja

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 02-05-03 22:44

In article <1fuasse.d4ia6tjaj2o0N%Ninzen@ofir.dk>, Storm
<Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Spændende, hvilken Font Manager har I valgt?

Suitcase.
VH
Villy Erichsen

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 01-05-03 08:41

Fra : Storm

Dato : 01-05-03 09:18

Jens Rasmussen <hest@diku.dk> wrote:

> Du kan tage et billede med screen grab eller goere det i terminalen:
> ls folder > oversigt.txt
> og saa udskrive det.

Sådan har jeg også gjort, men det er ufikst hvis man har flere sider.
Nu copy paster jeg ind i TextEdit, det fungerer fint.
Men PrintCenter ideen må da også kunne bringes til at fungere.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 01-05-03 09:49

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Sådan har jeg også gjort, men det er ufikst hvis man har flere sider.
> Nu copy paster jeg ind i TextEdit, det fungerer fint.
> Men PrintCenter ideen må da også kunne bringes til at fungere.

Hej Nina....

Det gør den da også - hvis det er en oversigt over indholdet i din
mappe, du vil have?

Det er ikke et udskrift af hvert dokument, vel?

Hvis du har dit Printercentralikon i dock´en, så trækker du mappen hen
over og smider den dér - så printes der en oversigt over indholdet af
mappen

Så det virker fint

Hej fra
Morten

P.S. Til gengæld har Mail en lille detaille, hvis man skal gemme på
papir.

Vælg alle mails og print.......så printer den samtlige mails ud
fortløbende
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Storm

Dato : 01-05-03 10:36

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote

> Det gør den da også - hvis det er en oversigt over indholdet i din
> mappe, du vil have?
>
> Det er ikke et udskrift af hvert dokument, vel?

Nej.

> Hvis du har dit Printercentralikon i dock´en, så trækker du mappen hen
> over og smider den dér - så printes der en oversigt over indholdet af
> mappen
>
> Så det virker fint

Det virker nemlig fint, det står bare ikke i alfabetisk rækkefølge.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 01-05-03 11:18

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote

> Nej.

> Det virker nemlig fint, det står bare ikke i alfabetisk rækkefølge.

Det gør det hér, Nina Dokumentnavnene.....ex: janus.rtf -
algoritmer.txt - svar_arbejde.rtf - skat.rtf - oplæg.html ........bliver
listet som 1:algoritmer - 2:janus - 3: oplæg - 4: skat - 5: svar........

Oversigten indeholder 1: dokumentnavn(e) med filendelse - 2:
filstørrelse - 3: dato - 4: tidspunkt for udskrivning

(?)

Hej
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Villy Erichsen

Dato : 01-05-03 11:37

In article <1fua2rq.nhdrunw3we6nN%Ninzen@ofir.dk>, Storm
<Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Det virker nemlig fint, det står bare ikke i alfabetisk rækkefølge.
Det gør det da her- OS X 1.2.5 DK
Er det en engelsk udgave du har?

Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 02-05-03 07:31

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Det gør det da her- OS X 1.2.5 DK
> Er det en engelsk udgave du har?

Ja en engelsk 10.2.4. Måske burde jeg få hentet 10.2.5? Kan det være
det?

Jeg tænkte først at det kunne skyldes min Finder Arrange by eller View
Options indstillinger, men det gør det vist ikke, ihvertfald ændres det
ikke, når jeg ændrer dem.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 02-05-03 22:49

In article <1fuaskb.1kdn92d1pdp51eN%Ninzen@ofir.dk>, Storm
<Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Ja en engelsk 10.2.4. Måske burde jeg få hentet 10.2.5? Kan det være
> det?

Et forsøg værd - men jeg tror det næppe.

> Jeg tænkte først at det kunne skyldes min Finder Arrange by eller View
> Options indstillinger, men det gør det vist ikke, ihvertfald ændres det
> ikke, når jeg ændrer dem.

Jeg har prøvet alt for undgå alfabetisk udskrift - f. eks. efter dato -
men den vil kun udskive alfabetisk - mystikken breder sig.
Nå men jeg har 14 dages ferie nu - så jeg får nok tid til at lege med
det - især hvis det bliver dårligt vejr.

VH
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 04-05-03 19:54

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Et forsøg værd - men jeg tror det næppe.

> Jeg har prøvet alt for undgå alfabetisk udskrift - f. eks. efter dato -
> men den vil kun udskive alfabetisk - mystikken breder sig.

Jeg tror simpelthen min maskine var stresset, nu har jeg prøvet et par
gange herhjemmefra, og i preview print ser alt fint alfabetisk ud.
Det eneste der er sket i mellemtiden er at har jeg lavet en genstart. -
For at rense swapfiler, og fordi det hele kørte lidt ustabilt.

> Nå men jeg har 14 dages ferie nu - så jeg får nok tid til at lege med
> det - især hvis det bliver dårligt vejr.

God ferie, selvfølgelig bliver det da godt vejr

--
Venlig hilsen Nina Storm