overskrive værdi i sql database
Fra : Martin Korsgaard

Dato : 30-04-03 16:13

Hej Gruppe!
Kan man overskrive et felt i en sql database!
Jeg har et login-system, hvor jeg gerne vil kunne have brugerne til at
skifte password.
Så hvordan kan jeg overskrive passwordet til et andet???

Michael
www.storkie.1go.dk

Fra : Rune Glerup

Dato : 30-04-03 16:17

Martin Korsgaard skrev:

> Kan man overskrive et felt i en sql database!
> Jeg har et login-system, hvor jeg gerne vil kunne have brugerne til at
> skifte password.
> Så hvordan kan jeg overskrive passwordet til et andet???

UPDATE brugertabel SET password = 'nyepassword' WHERE brugernavn =
'lars'

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Fra : Martin Korsgaard

Dato : 30-04-03 18:15

Hvordan gør man det så i en <form> da personen selv skulle kunne ændre
passwordet???

Fra : Rune Glerup

Dato : 30-04-03 18:29

Martin Korsgaard skrev:

> Hvordan gør man det så i en <form> da personen selv skulle kunne ændre
> passwordet???

Hvad mener du? Du bruger bare inputtet fra formen i din Sql-
forespørgsel.

Hvis det er MySql kunne det ligne dette:

mysql_query('UPDATE brugertabel SET password = \''.$_POST
['newpassword'].'\' WHERE brugernavn = \''.$_SESSION['username'].'\'');

Vær opmærksom på at password'et er ukrypteret. Det er altid en god idé
at opbevare passwords i krypteret form.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Fra : Martin Korsgaard

Dato : 30-04-03 19:05

"Rune Glerup" <usenet@kaboom.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du? Du bruger bare inputtet fra formen i din Sql-
> forespørgsel.
Nej at brugeren indtaster det nye pass ind i en form altså input

> [...]
> ['newpassword'].'\' WHERE brugernavn = \''.$_SESSION['username'].'\'');
>
> Vær opmærksom på at password'et er ukrypteret. Det er altid en god idé
Hvordan før man krypteret det