Indsendelse af forslag til ændring af fund~
Fra : Carsten Stage

Dato : 30-04-03 10:56

Denne revision er d.d. fremsendt til styregruppen idet der er taget hensyn
til de kommentarer der har været i debatten i news:dk.admin

---------------------------------------

1. Gruppenavn:
dk.fritid.camping

2. Beskrivelse:
Forum for campister

3. Fundats:
Erfaringer med:
- campingudstyr og dets anvendelse og pris.
- brug og oplevelser af campingpladser (indretning, faciliteter,
tilkørselsforhold, pladsstørrelser m.m.)
- ruteplanlægning, turplanlægning (dagsmarchers længde,
pauser, m.m) campingrejsemål.
- forskellige foreninger og organisationer der er
relevante i forbindelse med det at være campist.

Teknik:
Indretning af campingvogne/teltvogne/telte.
Fejl og afhjælpning af fejl på campingudstyr, tips og tricks til at gøre
campingudstyret bedre, samspil imellem trækkende køretøjer og
campingvogn/teltvogn.

Love og Regler:
Diskussion og forespørgsel om love og regler, der vedrører camping både i
Danmark og udlandet.

Foreninger:
Diskussion og forespørgsel om de campingrelaterede foreninger/organisationer
der er, samt deres virke.

Rejsebeskrivelser henvises til dk.fritid.rejse.

Debat af personer er uønsket i gruppen. Derimod må man gerne diskutere de
positioner de bestrider i campingrelevante
organisationer/grupper/foreninger.

Gruppen er ikke beregnet til køb/salg/bytte/leje, der i stedet henvises til
relevante grupper i dk.marked-hierarkiet.

4. Begrundelse:
Igen og igen dukker spørgsmål op om forskellige campingrelaterede foreninger
som reelt er i strid med den oprindelige fundats og ligeledes dukker der
svar op på disse indlæg.

Debatten er endnu ikke løbet løbsk på nogen måde. Den risiko var vist den
primære grund til at begrænsningen blev indskrevet i fundatsen. Jeg mener
ikke at der er grund til at foreningsdebatten fortsat skal være uønsket i
dk.fritid.camping.

Samtidig mener jeg ikke at der i dk. hierarkiet en gruppe hvor en sådan
debat hører naturligt hjemme - samt at det i dk.fritid.camping skal være
muligt at udveksle erfaringer med de foreninger og grupperinger der findes i
campingverden.

4.a. Oprindelig begrundelse:
Der er på Internettet en stor interesse for camping. En stor dansk camping
union har indtil for nyligt haft et forum for campister, men unionen har
lukket forummet, som ellers blev besøgt dagligt af flere tusinde. Der er
mange der savner dette forum. Ligeledes forsøgte unionen at kontrollere
debatten, hvilket selvsagt er umuligt, når der dagligt lægges måske flere
hundrede indlæg ind. Flere af debatørene henviste til at en gruppe i
hierarkiet kunne være en fordel, men det blev vist ved snakken.

Eksisterende trafik:
Gruppen eksisterer allerede og fungerer.

Forslag til navn:
dk.fritid.camping

5. Moderering:
Nej.

6. Forslagsstiller:
Carsten Stage camping@fabel.dk

Oprindelig er gruppen oprettet på baggrund af OTD fra: Henrik Høgh -
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.camping

7. Debatperiode:
09-04-03 - 30-04-03
---------------------------------------

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Carsten Stage

Dato : 02-05-03 07:05

Carsten Stage wrote:

> [...]
> Debat af personer er uønsket i gruppen. Derimod må man gerne
> diskutere de positioner de bestrider i campingrelevante

Så blev forslaget til den nye fundats godkendt!

Det vil sige at det nu er tilladt at stille samt besvare spørgsmål og i det
hele taget debattere de foreninger, organisationer og grupperinger der er
relevante i forhold til det at campere eller være campist.

Hvis debatten går i retning af hvordan den ene eller anden forening styres,
vær da opmærksom på at skelne mellem personer og de poster de bestrider!

Det kan være svært - så derfor, er dét emnet så gennemlæs dit indlæg mere
end en gang - og vent gerne nogen tid inden du trykker send. Dette kun for
at holde tonen her igruppen så sober som muligt.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Arne Keller

Dato : 03-05-03 10:17

Tak for indsatsen Carsten

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : sogs

Dato : 03-05-03 13:26

Arne Keller wrote:

> Tak for indsatsen Carsten

Hørt )
mvh sten

Fra : Tommy Hansen

Dato : 03-05-03 13:34

Hej Carsten.

Også tak fra mig.

Mvh Tommy

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-05-03 00:23

Carsten Stage stagenospam@fabel.dk skrev dette:

> Så blev forslaget til den nye fundats godkendt!

Ja, det er næsten helt utroligt at det gik så glat igennem - men
glædeligt at det gjorde!

Rigtig flot arbejde du der har lavet!

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** Alle med debatforum ***