Trafikradio kending [Svar fra Danmarks Rad~
Fra : Søren Rohde

Dato : 30-04-03 06:13

Hej,

Jeg har tidligere været fremme med en post i denne gruppe om DR´s klassiske
Trafikradio kending. Åbenbart er det IKKE et stykke musik som er blevet
klippet til, men en kending som DR selv har lavet. Jeg har fået nedenstående
svar fra DR:

--
Mvh. Søren Rohde

Tjek vores hjemmeside for køb og salg:
http://home1.stofanet.dk/fam_rohde/

[Svar fra DR-Kontakten:]

Hej Søren,
Tak for din henvendelse. Der er ikke noget der heder "trafikradio" mere, P4
har trafikmeddelelser i morgenfladen, hvilket er noget helt andet. Jinglen
fra Lars E. Christiansen's tid er lavet specielt til programmet, af
medarbejdere i DR. Det er ikke muligt hverken teknisk eller juridisk at
downloade DR's programmer.
MVH
Lytter-og Seerkontakten

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 30-04-03 10:47

Søren Rohde <fam_rohdeHUND@mail1.stofanet.dk> wrote:
> [...]
> klassiske Trafikradio kending. Åbenbart er det IKKE et stykke musik
> som er blevet klippet til, men en kending som DR selv har lavet. Jeg

Nu når jeg citerer dit svar forsvinder svaret fra DR medarbejderen fordi
du har lavet en sig separator.. Nå, pyt.. Men, sådan som jeg husker det,
så er det da et "rigtigt" stykke musik med bas, trommer, strygere,
synthesizere og det hele.. Det virker bare forkert at nogle folk på DR
skulle have siddet og "jammet" sig frem til det på en fredag aften! Kan
i have talt forbi hinanden?

-Sune

Fra : -V-

Dato : 30-04-03 11:46

Søren Rohde wrote:
> [...]
> klassiske Trafikradio kending. Åbenbart er det IKKE et stykke musik
> som er blevet klippet til, men en kending som DR selv har lavet. Jeg

Jeg er >90 % sikker på at det er et gammelt Barry White-nummer, som
Trafikradio har brugt.
Du må grave lidt dybere i sagen, Søren.

Vores trafikradioskæbne er i dine hænder!!!!

-V-

Fra : Ole Damgaard

Dato : 30-04-03 14:35

"Søren Rohde" <fam_rohdeHUND@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<3eaf5b4b$0$29533$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> [...]
> fra Lars E. Christiansen's tid er lavet specielt til programmet, af
> medarbejdere i DR. Det er ikke muligt hverken teknisk eller juridisk at

Kære Søren.
Jeg mener at svaret kun er halvt rigtigt.
P4´s nuværende jingler til trafikmeddelelser er specielt produceret.
Men den gamle kending fra Lars E´s tid var lavet på baggrund af en
speciel plade. Det var sådan nogle afgiftsfri musikstykker man kunne
købe specielt til radio og tV-brug, hvor der var alskens pompøs
instrumentalmusik, der især kunne bruges til underlægning og introer.
Men alsaå ikke en plade i almindelig handel.
mvh ole