Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Lån til andelsbolig? Erfaring søges.
Fra : Christian

Dato : 29-04-03 22:02

Hejsa,

Jeg skal ud og låne ca. 300.000 til en andelsbolig.

Er der nogen, der har erfaringer med dette og kan give mig et par råd
med på vejen? Lånet skal vel helst løbe over så lang tid som muligt (30
år) og til den lavest mulige rente.

Alm. Brand Bank tilbyder et "andelsboliglån", hvor man kan låne i op til
30 år med en rente på 5-6% p.a. Andre banker tilbyder en løbetid på max
20 år.

Nogle alternativer til Alm. Brand Bank? Andre generelle råd ang. køb af
andelsbolig modtages også meget gerne.

På forhånd mange tak!

--
Mvh. Christian

Fra : begga

Dato : 12-05-03 13:47

"Christian" skrev d. 29-04-03 22:02 dette indlæg :
> [...]
>
> Er der nogen, der har erfaringer med dette og kan give mig et par råd
> med på vejen? Lånet skal vel helst løbe over så lang tid som muligt
Tillykke med lejligheden.Jeg købte en andelslejlighed for ca. 1 år
siden, min egen bank lånte mig pengene , men efterfølgende fandt jeg
udaf at Morsø Sparekasse var det sted, det er billigst at tage boliglån.
Prøv at tjekke forbrugerrådets undersøgelser, Penge & Privatøkonomi
eller Berlingske om søndagen der plejer at være nogen undersøgelser.
Forøvrigt kan det også være billigere at låne i netbanker. Held og
lykke.
Med venlig hilsen Begga

http://www.kandu.dk/

Fra : begga

Dato : 14-05-03 12:07

"begga" skrev d. 12-05-03 13:47 dette indlæg :

> (30
Hej igen
Andelsboligforeningernes fællesforening har lavet en pjece med ca. 20
tjekspørgsmål, du skal gå igennem i forbindelse med køb og overtagelse.
Desuden har de også en råggivningslinje man kan ringe til. Med venlig
hilsen Begga

http://www.kandu.dk/