fordomme-tips til træning-fornuftigt??
Fra : MH

Dato : 29-04-03 21:41

Nu skal det være, jeg SKAL i mit livs form..... Ja, det har vi vel alle sagt
på et tidspunkt, men jeg tror sgu jeg har motivationen denne gang. Planen er
følgende:

Hver morgen (man-fre) fra 8:00-10:30 i motions center

man: 24 min cykling, skulder+nakke, 24 min. step - AFTENTRÆNING 1½
basketball

tirs: 5 km udendørs løb, Ben, 24 min. step el. roning

ons: 24 min. løb, bryst+ryg, 24 min. step - AFTENTRÆNING 1½ basketball

tors: 5 km udendørs løb, Ben, 24 step el. roning

fre: 24 min cykling, Biceps+triceps, 24 min step

lør: FRI

søn: 5-8 km udendørs løb + 30 min cykling

Jeg overvejer at spise pro lean II (2 kapsler hver morgen, og de dage jeg
har aftentræning yderligere 2 kapsler)
Desuden har jeg hørt Kreatin er godt for træningen, samt GABA inden søvn.

Hvad er jeres erfaring, hvordan ser "mit program" ud er der nogen mulighed
for at jeg for bugt med "maven", og får strammet op - Det skal nævnes at jeg
ikke træner tungt, er ikke interesseret i at få store bodybuilder muskler.

MVH
MH

Fra : Philip Haargaard

Dato : 30-04-03 10:22

"MH" <mikaelh@REMOVETHISstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> ikke træner tungt, er ikke interesseret i at få store bodybuilder muskler.

hehe - jeg tror ikke du skal være bange for lige pludeslig at få "store
bodybuilder muskler".

Hvad er din tilgang til træningen? Vil du have større muskler eller vil du
bare være stærkere?

Hvis du ikke vil have større muskler skal du netop lave tung styrketræning.
Dvs. sæt med 1-5 reps. I denne reprange er det primære udbytte styrke og
ikke hypertrofi (muskeltilvækst). For hypertrofi ambefales normalt reps som
6-12.

om du har stillet det op går der en uge før du træner den samme muskelgruppe
igen. Det vil jeg mene er for lang tid. Du kunne evt. lave et 2-spilt, og så
skifte mellem dem hver gang.

Mht at få bugt med maven, så er det udelukkende et spørgsmål om at bruge
mere energi end du indtager gennem føden. Hvis dette er tilfældet, så skal
du nok få bugt med den på et tidspunkt.

Et godt sted at læse om træning/vægttab på nettet er iøvrigt
www.motion-online.dk - evt. deres forum, hvor der kan stilles spørgsmål.

mvh

Philip

Fra : MH

Dato : 30-04-03 16:30

"Philip Haargaard" skrev i en meddelelse ...

> hehe - jeg tror ikke du skal være bange for lige pludeslig at få "store
> bodybuilder muskler".

Den forstår jeg ikke ?! Skal jeg være bange for det, eller skal jeg IKKE
være bange for at få det?

> Hvad er din tilgang til træningen? Vil du have større muskler eller vil du
> bare være stærkere?

Jeg ønsker IKKE store bodybuilder muskler, men vil gerne "skæres" pænt og
være stærkere - hellere lange atletiske muskler end runde, store bodybuilder
muskler.

Men tak for rådende :)

Fra : Philip Haargaard

Dato : 30-04-03 17:31

> "Philip Haargaard" skrev i en meddelelse ...
>

> Den forstår jeg ikke ?! Skal jeg være bange for det, eller skal jeg IKKE
> være bange for at få det?

Jeg mener, at det ikke kommer lige pludselig
Ofte vil folk gerne have lidt større muskler og være markerede, men
træningen er altså den samme som en bodybuilder ville bruge.

> Jeg ønsker IKKE store bodybuilder muskler, men vil gerne "skæres" pænt og
> være stærkere - hellere lange atletiske muskler end runde, store
> [...]

Igen - hvis du er tilfreds med din muskelmasse nu, og ikke vil have et gram
mere masse, så er fremgangsmåden tung styrketræning, som f.eks. en
styrkeløfter ville bruge. Du kan dog godt opleve lidt hypertrofi med denne
træningsform, men det er minimalt. Styrkeløftere vil ofte gerne være
stærkere, men forblive i deres vægtklasse - dette gøres ved at løfte tungt
(typisk 1-3 reps over x antal sæt).

Der hersker desuden en misforståelse om at høje reps (+15 f.eks) skulle give
markeringer. Det eneste man får ud af dette er udholdenhed.
Markering er udelukkende et spørgsmål om at sænke din fedtprocent ved diet
og/eller cardio.

Håber du kan bruge det til noget.

Igen - hvis du vil læse mere om træning kan jeg varmt anbefale foraerne på
siderne www.motion-online.dk og www.getbig.dk - Her huserer folk med stor
viden indenfor træning og ernæring.

Philip

Fra : MH

Dato : 01-05-03 09:57

"Philip Haargaard" <skrev i en meddelelse ...
> Igen - hvis du vil læse mere om træning kan jeg varmt anbefale foraerne på
> [...]

Philip, igen, tak for rådene, jeg tjekker de sites ud du anbefaler.
Nu vil jeg så blot finde ud af, om de "medikamenter" jeg spiser gavner
overhovedet.