Chios
Fra : Jens Christiansen

Dato : 29-04-03 21:00

Hej.

Efter vi i flere år har tilbragt 14 dage på Lesvos i Plomari tænker vi i år
på at tage til Chios.
Vi vil blive glade for at få nogle oplysninger om øen, bl.andet om hvor der
vil være godt at bo.
På forhånd tak.
Jens.

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 29-04-03 21:49

On Tue, 29 Apr 2003 21:59:36 +0200, "Jens Christiansen"
<jhc@bonbon.net> wrote:

> [...]
>på at tage til Chios.
>Vi vil blive glade for at få nogle oplysninger om øen, bl.andet om hvor der

Vi har foretatt 8 (tror jeg) reiser til Chios de siste 12 årene og
skal ned igjen i Juni, så litt kunnskap om øyen har det blitt etter
hvert

Det ville være lettere å si noe om bosteder dersom dere har bestemt
dere for noen alternativer.

--
Marianne Kristiansen

Fra : Jens Christiansen

Dato : 01-05-03 16:28

"Marianne Kristiansen" <mixelite@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hvert
>
> Det ville være lettere å si noe om bosteder dersom dere har bestemt

Hej Marianne.

Vi har følgende bo-muligheder: Agia Fotini, Megas Limnionas eller Karfas.

Jens.

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 01-05-03 22:55

On Thu, 1 May 2003 17:27:37 +0200, "Jens Christiansen"
<jhc@bonbon.net> wrote:

>Hej Marianne.

Hei Hei

>Vi har følgende bo-muligheder: Agia Fotini,

Et nydelig sted! Lys, lys stenstrand, krystallklart vann og rolig og
fredelig. Det er et feriested/badested, ingen landsby, men rett ved
enden av stranden ligger en liten fiskehavn og bolig/feriehus. Agia
Fotini ligger i en blindvei, så bor man på et av bostedene bortover
stranden, er det stille og rolig og lite trafikk å høre. Vi bodde på
Theoxenia i mai et år, og da vi satt på balkongen om kvelden, hørte vi
kun bølgene som vasket stranden. Ellers finner man vekslingskontor,
3-4 tavernaer(nydelig mat), 1 pizzarestaurant, en bar, et par
minimarkeder, en liten souvernirbutikk betjent av en eldre dame(2 år
siden), et slags bakerutsalg og bil/mopedutleie. I mai var det dårlig
bussforbindelse, 1 buss inn til Chora om morgenen og en buss tilbake
igjen om kvelden, men lenger utpå sommeren går bussene regelmessig.

>Megas Limnionas

Vårt valg de siste 4 årene. I ML har folk fra byen Thymiana sin
sommerbolig. Fasilitetene er vel omtrent de samme som i Agia Fotini,
bortsett fra at det er litt mer liv i Megas Limionas. Stranden er ikke
fullt så fin. ca. 500 meter fra "sentrum" av Megas Limnionas finner
man Agia Ermioni, en liten fiskerhavn. Jeg ser at det arrangeres
båtutflukter derfra i år. Ellers finner man en souvernirbutikk med
produkter fra kvinnecooperativet (broderier og heklerier) i tillegg
til de vanlige souvernirene. Til sammen har ML og AE rundt 9 tavernaer
(litt avhengig av sesong) og 4 minimarkeder. Dusj på stranden. Åja, og
den ene tavernaen i Agia Ermioni ligger helt nede i vannet, slik at
når kveldsbåten går til Athen, må de som sitter på de ytterste bordene
være ferdige med å spise, ellers får de hilse på bølgene som skvulper
opp under bordet.

> eller Karfas.

Karfas er stedet med den fineste stranden (lang sandstrand), mest
uteliv, flest folk, strandstoler, parasoller, bananbåt, fallskjerm
etter båt, vannscooter, pedalbåt, *trekke pusten* brattest bakke til
hotellet kortest vei til Chora.

Alle tre stedene har god mat og hyggelige mennesker, så da er det bare
å velge den som har det man ønsker av en ferie

--
Marianne Kristiansen

Fra : Jens Christiansen

Dato : 02-05-03 05:15

> Hei Hei

> Et nydelig sted! Lys, lys stenstrand, krystallklart vann og rolig og
> fredelig. Det er et feriested/badested, ingen landsby,

Hej igen

Tusind tak for gode informationer, det lyder som Chios er noget for os.

Jens