Lukke vindue unde at lukke hele programmet
Fra : Lars Friberg

Dato : 29-04-03 17:03

Jeg har lavet et program i Jbuilder når programmet(det jeg har lavet)
åbner kommer der en vindue frem. På et tidspunkt kommer der som jeg har
levet ved at lave en kopi af den klasse hvor main-metoden ligger i, og
så har jeg fjerne main-metoden og ændret navnet på den kalsse som skal
være i vinduet. Men når jeg lukker vinduet lukker den også det første
vindue.
Er der nogen der har et bud på hvordan jeg kan undgå det.
M:V:H
Lars Friberg

Fra : Tommy

Dato : 29-04-03 22:01

Hej

Man kan bruge dispose() til at lukker vinduer (frames) med. jeg har lavet et
lille eks. hvor det virker. Håber det kan hjælpe.

mvh
Tommy

//*************************************
// main class
//*************************************
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.*;

public class gui1 implements ActionListener {
JFrame gui1Frame;
JButton b1;
JPanel gui1Panel;

// constructor
public gui1() {
gui1Frame = new JFrame("Main Gui");
gui1Panel = new JPanel();
gui1Panel.setLayout(null);// minus layout

addWidgets();
gui1Frame.getContentPane().add(gui1Panel, BorderLayout.CENTER);
gui1Frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
gui1Frame.pack();
gui1Frame.setBounds(150, 150, 345, 175);
gui1Frame.setVisible(true);
}

private void addWidgets() {
b1 = new JButton("Open GUI 2");
b1.addActionListener(this);
gui1Panel.add(b1);
b1.setBounds(25,90,150,40);
}

public void actionPerformed(ActionEvent event){
Object source = event.getSource();

if(source == b1){
gui2 newWindow = new gui2();
}
}

public static void main(String[] args){
gui1 test = new gui1();
}
}

//******************************************
// gui 2 class
//******************************************
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.*;

public class gui2 implements ActionListener {
JFrame gui2Frame;
JButton b2;
JPanel gui2Panel;

// constructor
public gui2() {
gui2Frame = new JFrame("GUI 2");
gui2Panel = new JPanel();
gui2Panel.setLayout(null);// minus layout

addWidgets();
gui2Frame.getContentPane().add(gui2Panel, BorderLayout.CENTER);
gui2Frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
gui2Frame.pack();
gui2Frame.setBounds(250, 250, 345, 175);
gui2Frame.setVisible(true);
}

private void addWidgets() {
b2 = new JButton("Close gui 2");
b2.addActionListener(this);
gui2Panel.add(b2);
b2.setBounds(25,90,150,40);
}

public void actionPerformed(ActionEvent event){
Object source = event.getSource();

// Lukker vinduet
if(source == b2)
gui2Frame.dispose();