Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mange tak for hjælpen! :) (til kamera køb)
Fra : mdj

Dato : 29-04-03 16:29

Efter råd og vejledning her i gruppen, faldt mit valg på et Canon S45.

Jeg modtog kameraet i fredags, så jeg har ikke fået leget med de forskellige
funktioner endnu, men jeg er godt nok overresket over at et digital kamera i
den prisklasse kan så meget :)

Syntes lige jeg ville vise et af de første billeder jeg har taget med det:
http://mdj.dk/img.asp?id=159

Det eneste jeg indtil videre kan sætte et finger på er at det er svært at
holde det stille, pga. dets form, så man skal nok bruge stativ, til visse
motiver...

Mvh
Morten

Fra : JH

Dato : 29-04-03 17:07

mdj wrote:
> Efter råd og vejledning her i gruppen, faldt mit valg på et Canon S45.

Til lykke med nyerhvervelsen.
Jeg er utrolig glad for mit S45.
Hvis det går dig ligesom mig, bliver du bidt af at lege med det.
Så er du advaret

> Det eneste jeg indtil videre kan sætte et finger på er at det er
> svært at holde det stille, pga. dets form, så man skal nok bruge
> stativ, til visse motiver...

Det er lidt nemmere, hvis man holder vejret, mens man "knipser".
men øhm - det kan nok ikke anbefales ved langsomme optagelser

Jeg har købt et godt bordstativ og et billigt "klappesammenligt"
alm. stativ (for kr. 200 stykket) til mit kamera.
Sidstnævnte vejer næsten ingenting og
kan være i en rygsæk, når det er slået sammen.

JH

Fra : Jesper Hansen

Dato : 29-04-03 18:58

"mdj" <mdj@dethererjohemmeligtfjernhvadderstaarfremtilher-mdj.dk> wrote in
message news:b8m5oj$17da$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> holde det stille, pga. dets form, så man skal nok bruge stativ, til visse

Et lille trick er at bruge 2sec selvudløseren, så kan man trykke og slippe
udløserknappen, og så prøve at holde det stille, mens det så tager billedet.

Mvh Jesper Hansen (også en glad ejer af et S45)

Fra : mdj

Dato : 29-04-03 20:10

> [...]
billedet.

> Mvh Jesper Hansen (også en glad ejer af et S45)

Det er måske ikke en dum idé, det tror jeg lige jeg vil lege lidt med... :)

Mvh
Morten