Fedt procent - badevægt
Fra : Peter Jensen

Dato : 29-04-03 13:42

Hvor præcise er badevægte til at udregne en fedt procent ? Kan man stole på
dem ?

Fra : insideout

Dato : 29-04-03 21:09

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor præcise er badevægte til at udregne en fedt procent ? Kan man stole

> dem ?

Kort og godt, nej det kan du ikke.

Henrik Bruun-Petersen

Fra : Peter

Dato : 29-04-03 21:36

Hvordan mere præcist kan jeg så måle mn fedtprocent ?

Fra : insideout

Dato : 29-04-03 23:54

"Peter" <peter1969@removemeofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan mere præcist kan jeg så måle mn fedtprocent ?

Måling i vandkar er vist den mest præcise men det er jo ikke til at komme i
nærheden af
Dernæst har jeg hørt at en fedtmåle tang er meget præcis.

De store vægte som ethvert motions center med respekt for sig selv har, er
ikke dårlige, mange vejer gratis andre tager 20-25 kroner for en vejning.

Men som jeg ser problemerne med disse vægte er at den skal vide om det er
body builder type der vejer 130-140 kg eller om der er tale om en overvægtig
person på 130-140 kg, alene dette må give en hvis usikkerhed.

Men som ved almindelige vægte betyder det måske ikke så meget bare man
bruger den samme vægt og data hele tiden så man kan se om det går den
rigtige vej.

Du kan også prøve:
http://www.alex.dk/udregn_fedtprocent.htm
Den afviger kun med 2 % i forhold til Tanita vægten i mit motions center og
selvfølgelig i mit favør
Henrik Bruun-Petersen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 29-04-03 23:39

"insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse

> Kort og godt, nej det kan du ikke.

Næhhh... men man kan stole nok på dem til at holde øje med, om det går i den
rigtige retning. Spørgsmålet er vel også..... BEHØVER det være præcist? *S*

Mvh. lisbeth

Fra : insideout

Dato : 30-04-03 09:29

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Næhhh... men man kan stole nok på dem til at holde øje med, om det går i
den
> rigtige retning. Spørgsmålet er vel også..... BEHØVER det være præcist?
*S*

øh det er hvis også det jeg skriver i mit forrige indlæg.

Henrik Bruun-Petersen

Fra : insideout

Dato : 30-04-03 09:29

Fra : ea

Dato : 30-04-03 20:06

>Næhhh... men man kan stole nok på dem til at holde øje med, om det går i den
>rigtige retning. Spørgsmålet er vel også..... BEHØVER det være præcist? *S*

Jeg ville nok måle fedtprocenten 3 dage i træk, f.eks om morgenen og
skrive tallene ned. Derefter lave et gennemsnit og så burde det være
rimelig præcist. Gør så det samme efter f.eks en måned og se om tallet
har ændret sig. Vægten måler den elektriske modstand i din krop og der
kan være nogle usikkerhedsmomenter f.eks hvis du har tøtte eller våde
fødder. Fedt har lavere modstand end muskler.

Fra : ea

Dato : 30-04-03 20:08

>kan være nogle usikkerhedsmomenter f.eks hvis du har tøtte eller våde
>fødder. Fedt har lavere modstand end muskler.

*tager lige en staveplade frem* der skulle naturligvis stå Tørre
fødder.

Fra : Bjarne Laursen

Dato : 03-05-03 10:52

wuoshi@jubiimail_fjern_dette_.dk (ea) wrote:

>Tørre
>fødder.

Nej, det foregår med en såkaldt 4-punkts modstandsmåling (Sender strøm
gennem 2 punkter og måler spænding i de 2 andre). Derved undgår man at
medregne modstanden ved de enkle kontaktpunkter.

Men der er sikkert usikkerhedsmomenter nok endda.
-Bjarne