Blodtrykmåling
Fra : Steen

Dato : 29-04-03 13:07

Hej,

jeg har fået et aparat, til at tage blodtryk med.

det gør bare så ondt, når den kommer op til 188 og når den så er
faldet til 168, går velcrobåndet op.

jeg kan vælge mellem 150, 180 og nogle højere.

vil jeg kunne få et brugbart resultat ved at gå ned til 150 eller tage
det et andet sted end overarmen.

Mvh

Birthe

Fra : niels

Dato : 29-04-03 21:14

Du behøver ikke at indstille den højere end dit blodtryk er, hvis du
indstillet den for lavt vil den bare pumpe højere op lidt efter, den kan
ikke måle forkert hvis du indstiller den forkert.
Apparatet er lavet til at måle på overarmen og kan kun måle korrekt der.
Hilsen Niels

Fra : Steen

Dato : 30-04-03 11:45

On Tue, 29 Apr 2003 22:13:59 +0200, "niels" <nielsw@dadlnet.dk> wrote:

> [...]
>ikke måle forkert hvis du indstiller den forkert.
>Apparatet er lavet til at måle på overarmen og kan kun måle korrekt der.

ok, tak.

det prøver jeg.

Mvh

Birthe