Nyt nVidia til 1500 - 2000 kr. Hvad kan an~
Fra : Stig Mogensen

Dato : 29-04-03 08:36

Med den nye FX serie, er forvirringen komplet synes jeg

Point of View G4-ti4200 havde før min opmærksomhed, men det kan jeg ikke
finde mere.

Kortet skal bruges til Q3A, RtCW, UT2k3, og lignende OpenGL baseret
rendering, plus diverse officeapplikationer, på en linuxmaskine.

Følgende er uinteressant for mig;
DirectX understøttelse
TV-out
TV-in
Bundled software
Kølerlarm(da jeg monterer en støjsvag - evt passiv - køler under alle
omstændigheder)

Palit Daytona, og Point of View, plejer at levere sådanne "no bullshit"
pakker - men er de stadig gode bud?

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce2 MX-200 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Martin K

Dato : 29-04-03 08:51

Stig Mogensen wrote:
> Følgende er uinteressant for mig;
> DirectX understøttelse
> [ ... ]

Hvorfor er DX understøttelse liggyldig. Det er da det spillene benytter...?

--
Martin K

Fra : Rune Manscher

Dato : 29-04-03 08:54

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in message

> Hvorfor er DX understøttelse liggyldig. Det er da det spillene
benytter...?

Også på Linux ?

*Rune

Fra : Stig Mogensen

Dato : 29-04-03 08:57

> Hvorfor er DX understøttelse liggyldig. Det er da det spillene
> benytter...?

Ikke i Linux DirectX er M$ software.

/Stig

Fra : Martin K

Dato : 29-04-03 17:21

Stig Mogensen wrote:
> Ikke i Linux DirectX er M$ software.

Heh... overså lige din signatur

Men hvilke spil er det btw. til Linux som kræver sådan eet kort? Har lidt
svært ved at se formålet, men det er måske bare mig

--
Martin K

Fra : Stig Mogensen

Dato : 29-04-03 17:29

> Heh... overså lige din signatur
>
> Men hvilke spil er det btw. til Linux som kræver sådan eet kort? Har lidt
> svært ved at se formålet, men det er måske bare mig

Det må det være, for både RtCW, UT, UT2k3, SoF, og Q3A(evt m/Urban Terror
mod'en) kan godt trække lidt på regnekraften - også i Linux

At jeg har en varm drøm om at kunne køre Doom3 - som også kommer til Linux -
bare i 800*600 kræver også en udskiftning af det gamle G2-mx200.

Troede du ikke der var spil til Linux?

/Stig

Fra : Martin K

Dato : 29-04-03 17:43

Stig Mogensen wrote:
> Det må det være, for både RtCW, UT, UT2k3, SoF, og Q3A(evt m/Urban
> Terror mod'en) kan godt trække lidt på regnekraften - også i Linux

Hmm... Det skrev du også i dit første indlæg (ser jeg nu). Jeg må vidst bare
være lidt træt eller noget...

> At jeg har en varm drøm om at kunne køre Doom3 - som også kommer til
> Linux - bare i 800*600 kræver også en udskiftning af det gamle
> G2-mx200.

Har set den der leaked demo på en kompresserkølet XP1900+ @ XP2400+. Godt
nok med et GF3 Pure, men i 640 x 480 hakkede det som bare fanden...

> Troede du ikke der var spil til Linux?

Hmmm... nnjaaa... sådan noget som hjerterfri og så'en... Jeg vidste da godt
at man kunne få CS til linux, men det var så også det. Jeg har i 2 omgange
forsøgt mig med linux. Første gang med Mandrake 8.2, og senest med Red Hat 9
her for et par uger siden. Ligegyldigt hvad jeg gør, så bliver jeg ikke
rigtig gode venner med den. Det er lige som om at den griner ad mig når jeg
f.eks. skal installere Licq. Det har taget mig 2 aftener, men virker stadig
ikke... Sk*** RPM-pakker... [forkortet af red. ]

--
Martin K

Fra : Stig Mogensen

Dato : 01-05-03 07:09

> [...]
> mig når jeg f.eks. skal installere Licq. Det har taget mig 2 aftener, men
> virker stadig ikke... Sk*** RPM-pakker... [forkortet af red. ]

Kig evt forbi www.linuxin.dk - en side der har hjulpet mig på vej med en del
af forståelsen for Linux.

/Stig

Fra : Martin K

Dato : 02-05-03 16:15

Stig Mogensen wrote:
> Kig evt forbi www.linuxin.dk - en side der har hjulpet mig på vej med
> en del af forståelsen for Linux.

Takker... er bookmarket...

--
Martin K

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 29-04-03 10:44

Stig Mogensen wrote:
> Med den nye FX serie, er forvirringen komplet synes jeg

Ja, det har du ret i.
Hold dig fra FX5200!

> Point of View G4-ti4200 havde før min opmærksomhed, men det kan jeg
> ikke finde mere.

GF4 kortene er stadig, efter min mening de bedste kort til prisen.
Der er både POV og Palit at vælge i mellem til ~1200kr.

> Palit Daytona, og Point of View, plejer at levere sådanne "no
> bullshit" pakker - men er de stadig gode bud?

Ja!

mvh
Anders Lorentzen

Fra : Stig Mogensen

Dato : 29-04-03 15:17

> Ja, det har du ret i.
> Hold dig fra FX5200!

Hvorfor? Til prisen skulle de være ok?.
Men jeg er stadig interesseret i mere

> GF4 kortene er stadig, efter min mening de bedste kort til prisen.
> Der er både POV og Palit at vælge i mellem til ~1200kr.

Jeps. Jeg har nu fundet(hos www.shg.dk), en PoW Gf4 TI-4800SE, som jo så er
en ti-4200 med 8xagp - tror jeg .

> Ja!

Ok.

/Stig

Fra : Martin K

Dato : 29-04-03 17:23

Stig Mogensen wrote:
> Jeps. Jeg har nu fundet(hos www.shg.dk), en PoW Gf4 TI-4800SE, som jo
> så er en ti-4200 med 8xagp - tror jeg .

Det er muligt at jeg tog lidt fejl med DirectX'en men et Ti4800SE er et
Ti4400 med AGP x8. Et Ti4200 hedder stadig det samme, bare med AGP x8
betegnelsen efter sig. Ti4800 er et Ti4600 med AGP x8...

Så skulle den ged vidst være barberet

--
Martin K

Fra : Stig Mogensen

Dato : 29-04-03 17:34

> Det er muligt at jeg tog lidt fejl med DirectX'en men et Ti4800SE er et
> Ti4400 med AGP x8. Et Ti4200 hedder stadig det samme, bare med AGP x8
> betegnelsen efter sig. Ti4800 er et Ti4600 med AGP x8...

Ok, men hvad hedder så et TI4600 med AGPx8 ??
PoW lavede tidligere et overklokningsvenligt(jo, man kan også OCe sit
grafikkort i Linux) der hed TI-4200SE, med 128mb 3.3ns ram. Det ser ud
til at rammene er de samme på ti4800SE, men så blot med en GPU der er ét
trin større.

/Stig

Fra : Martin K

Dato : 29-04-03 17:37

> Ok, men hvad hedder så et TI4600 med AGPx8 ??

Som jeg skrev...

--
Martin K

Fra : Stig Mogensen

Dato : 29-04-03 17:49

> Som jeg skrev...

Hmm...jeg skal vist ha' pudset briller

/Stig

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 29-04-03 17:30

Stig Mogensen wrote:
> Hvorfor? Til prisen skulle de være ok?.

Tjaa... de er ikke meget hurtigere end et GF3 Ti200.
Det er da et udemærket kort til prisen, sådan skulle det da heller ikke
forståes.
Man får bare en del mere for pengene ved et Ti4200

> Jeps. Jeg har nu fundet(hos www.shg.dk), en PoW Gf4 TI-4800SE, som jo
> så er en ti-4200 med 8xagp - tror jeg .

Det er et Ti4400, jeg ville spare de 400kr og købe et Ti4200/Ti4280.

mvh
Anders Lorentzen

Fra : Stig Mogensen

Dato : 29-04-03 17:47

> Det er et Ti4400,

I stand corrected....

>jeg ville spare de 400kr og købe et Ti4200/Ti4280.

Også med den forskel i rammene??

Se for ti4800SE;
http://www.pointofview-online.com/products/ti/ti4800se.php

og for ti4200;
http://www.pointofview-online.com/products/ti/ti4280.php

/Stig

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 29-04-03 18:26

Stig Mogensen wrote:
> Også med den forskel i rammene??

Det er selvfølgelig din afgørelse.
I følge denne test er der er forskel på 3-5 FPS i spil:
http://www.digital-daily.com/video/msi-vs-triplex/index05.htm

mvh
Anders Lorentzen

Fra : Stig Mogensen

Dato : 01-05-03 07:15

Anders Lorentzen wrote:

> Det er selvfølgelig din afgørelse.
> I følge denne test er der er forskel på 3-5 FPS i spil:
> [...]

Hvis jeg sagtens "kan nøjes med" 4ns ram, så er der jo mange flere at vælge
imellem med TI4800SE, på edbpriser.dk.

Hvilket er hurtigst, og på hvilken passer en Zalman heatpipe passiv køler
bedst?

/Stig

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 01-05-03 08:38

Stig Mogensen wrote:
> Hvis jeg sagtens "kan nøjes med" 4ns ram, så er der jo mange flere at
> vælge imellem med TI4800SE, på edbpriser.dk.

Ja, det er derfor jeg ville foreslå et alm ti4200 til 1114kr:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617937
Som kun er marginalt langsommere.

> Hvilket er hurtigst, og på hvilken passer en Zalman heatpipe passiv
> køler bedst?

Det kan jeg ikke svare på, men jeg vil tro at den passer fint på næsten alle
kort. Ellers kan den komme til det. :)

mvh
Anders Lorentzen

Fra : Kim Nielsen

Dato : 30-04-03 09:28

Jamen jamen Ati laver da også gode kort og der er ikke varmeproblemer med
dem ,
så de burde da være nemmere at køle med passiv køler. :)

Mvh Kim