en lille vits (Lang)
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-04-03 21:53

Sandheden om nyhedsgrupper

Spørgsmål: Hvor mange nyhedsgruppe-abonnenter skal der til at skifte
en pære?

Svar: 1.866

1 til at skifte pæren og skrive et indlæg til nyhedsgruppen om, at
pæren er blevet skiftet.

14 til at dele erfaringer om lignende oplevelser ved udskiftning af
pærer og hvordan pæren kunne have været blevet skiftet på en anden måde.

7 til at advare om faren ved udskiftning pærer.

27 til at påpege stave-/grammatikfejl i de skrevne indlæg om
udskiftning af pærer.

53 til at skrive hadebreve til "korrektur-læserne".

156 til at skrive til nyhedsgruppe-administratoren for at klage over
al den pære-diskussion og dens ubetydelighed for denne nyhedsgruppe.

41 til at rette stavefejl i hadebrevene til "korrektur-læserne".

109 til at skrive, at denne nyhedsgruppe ikke drejer sig om
udskiftning af pærer og at de venligst skal flytte deres e-mails til
alt.el.pære.

203 til at kræve, at videresending af post om udskiftning af pærer til
alt.grammatik, alt.stavning og alt.korrekt.udtalelse skal stoppes.

111 til at forsvare posten til denne nyhedsgruppe, med at vi alle
bruger pærer og at det derfor ER relevant for denne nyhedsgruppe.

306 til at diskutere hvilken metode til udskiftning af pærer der er
den bedste, hvor man kan købe de bedste pærer, hvilke mærker pærer der bedst
virker med denne metode, og hvilke mærker man skal holde sig fra.

27 til at sende meddelelser om hvor på nettet man kan se eksempler på
forskellige pærer.

14 til at skrive, at adresserne på førnævnte steder er forkerte, og
hvor de rigtige steder er.

3 til at skrive om links de har fundet på de førnævnte steder, der er
relevant for denne nyhedsgruppe, hvilket gør at pærer også er relevant for
denne nyhedsgruppe.

33 til at opsummere alle indlæg til dato, citere dem alle fuldt ud,
inklusive alle headers og footers, og så tilføje "Det synes jeg også."

12 til at meddele, at de annullerer deres abonnement på nyhedsgruppen
fordi de ikke kan klare alt den pære-diskussion.

19 til at citere "Det synes jeg også"-indlægget, og herefter tilføje "
Det er også min mening."

4 til at foreslå at abonnenter læser pære-FAQ'en (Frequently Asked
Questions).

1 til at foreslå en ny alt.skifte.el.pære nyhedsgruppe.

47 til at sige, at dette er lige præcis hvad alt.mentalt.forstyrret er
beregnet til og lad det blive der.

143 stemmer for alt.skifte.el.pære.

27 til at sende post i HTML format fordi de bruger Internet Explorer
eller Netscape, der havde det slået til som standard, og ikke har tænkt sig
nok om til at ændre dette.

48 til at klage over HTML indlæggene.

27 til at skrive "undskyld, jeg var ikke klar over at mit mailprogram
var sat til at sende som HTML".

96 til at klage over mere HTML og give detaljerede instruktioner om
hvordan man ændrer denne indstilling.

58 til at mumle noget om at bruge en web browser til at læse post.

12 indlæg med mange ubrugelige farver og fede typer, med tak for
hjælpen i brugen af HTML post.

1 til at sende et GIF/JPG billede af pæren, som hænger for tæt på
deres digitale kamera.

58 til at klage over at alle altid skriver svar til alle indlæg.

74 til at skrive, at de godt kunne lide alle svarene og ikke har noget
imod det.

1 indlæg om hvordan du kan TJENE HURTIGE PENGE!!! ved at sælge pærer,
og at du kan få flere oplysninger for kun 35 kr.

132 til at sende hadebreve til foregående indlæg om at man kan tjene
hurtige penge.

1 indlæg fra nyhedsgruppe-administratoren for at fortælle at nyheds-
gruppen leder efter en større server for at klare belastningen.

begin 666 clip_image002.gif
M1TE&.#EA`0`4`'<`,2'^&E-O9G1W87)E.B!-:6-R;W-O9G0@3V9F:6-E`"'Y
<! $`````+ `````!``$`@ ````$"`P("1 $`.P``
`
end

Fra : Lene

Dato : 28-04-03 22:29

Hejsa Jesper!!
Ha, ja det er næsten ikke en gang løgn!
Sidder og småfniser mens Molly kigger undrende på mig med hovedet på skrå.
Det plejer at være hende vi griner ad, hun er noget speciel.
Tak for grineren, nu går jeg i seng.
MVH Lene, Vol au Vent, Molly & alle havnem(b)isserne.

Jesper skrev: " Sandheden om nyhedsgrupper"

Fra : sn67

Dato : 29-04-03 09:55

"Lene" <lene@satzone.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa Jesper!!
> Ha, ja det er næsten ikke en gang løgn!

Jeg læste denne i dk.snak.vittigheder i går, og der hører den da slet ikke
hjemme.
Den burde ligge i gruppen "dk.videnskab.sådan-er-det-nemlig" *GG*
Den er lige på kornet, - for nogle nyhedsgrupper.

Resten er (også) OT, så hvis du ikke kan klare det, så stop her!

Jeg er forholdsvis ny i nyhedsgruppesammenhæng, og bruger mest denne samt
dk.spil.tips+odds, og nu ved jeg ikke om det er fordi katte- og spillefolket
er af en speciel mental støbning, men det er faktisk kun disse to grupper,
hvor folk taler ordentligt til hinanden. Ja, ja, nu har jeg jo ikke besøgt
samtlige grupper på usenet, men adskillige har jeg da surfet igennem og man
tager sig gang på gang til hovedet over hvad brugerne kan kaste i hovedet på
hinanden.
Jeg er selv kommet til at poste forkert, - det kan jo ske hvis man abonnerer
på flere grupper,-og har lagt et spilforslag ind i denne gruppe. Det affødte
blot er par morsomme kommentarer og så var den potte ude! I visse andre
grupper havde det affødt en storm at hadefulde og forhånende indlæg med KRAV
om at man STRAKS slettede sit indlæg!!!

Alt dette blot for at sende en hilsen og tak fordi alle herinde er så
søde, - samtidig et ønske om en god sommer i selskab med mange dejlige
katte.

Mvh
Susanne

Fra : KatjaStrofen

Dato : 29-04-03 11:42

"sn67" <sn67@ping.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> blot er par morsomme kommentarer og så var den potte ude! I visse andre
> grupper havde det affødt en storm at hadefulde og forhånende indlæg med

Nu snippede jeg nok mere end nødvendigt man anyhow

Held og lykke med usenet, der er mange fordele ved brug af det!

Er dog meget uenig med din kommentar omkring at man via katteng'en har en
ordentlig tone. Det synes jeg ikke.. men tonen er ofte afslappet, man
tolererer mere herinde!

Men skal man i min overbevisning se en NG hvor tonen ofte er ordentlig så
skal man på akvarieng'erne - det er kun meget sjældent at der bliver sagt
hånlige ting med mere.

Men jeg undrer mig nu også over enkelte ting.. - den sure henvisning til
test.dk - fordi som ny bruger er man sjældent klar over der findes en
sådan! - og derfor synes jeg det er rart at man på katteng'en er meget
behjælpelig med nye folk på de områder og ikke går ud fra folk ved ALT..
bare fordi de har åbnet deres Outlook eller hvad man nu benytter.

Katja

Fra : Jette

Dato : 28-04-03 22:38

"Jesper Nielsen" skrev:
> Sandheden om nyhedsgrupper
[klip]

.... og inden man skriver morsomheder om de andre, bør man nok feje for egen
dør og lære regel nr. 1, nemlig at vedhæftede filer er fy-fy!

Mvh. Jette

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-04-03 22:43

Hej Jette

Hmmm sorry for den vedhæftet fil ved ikke lige hvor den kommer fra da den
ikke vises hos mig og teksten er copy past så måske derfor men det undre mig

Jesper

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 28-04-03 22:57

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> skrev i en meddelelse

> ... og inden man skriver morsomheder om de andre, bør man nok feje for
egen
> dør og lære regel nr. 1, nemlig at vedhæftede filer er fy-fy!
>
> Mvh. Jette

Hej allesammen

Ja, så starter det igen...
-Kunne vi dog ikke bare tage det til os stille og roligt og så lade den være
ved det!!!

Tonen her i gruppen er ikke altid lige pæn, temperamentet koger meget let
op, nogle gange mere begrundet end andre.(En klog mand/kone er jo ofte een
man er enig med, ikk´? !) Jeg forstår godt Jespers trang til at prikke
lidt til gruppen og dens brugere...
Først hidser man sig op, så skal man lige kommentere dette og hint, så er
overblikket væk og man "kvajer" sig, så skal der undskyldes og hives i land.
Jeg opgiver faktisk ofte at følge med i en tråd, desværre, for der er MANGE
man kan lære MEGET af, de er bare svære at hitte i de lange tråde med alt
for meget af ovenstående.... ØV!

Jeg vil gerne sige tak til alle jer, der dagligt bidrager til min viden og
forståelse for de pragtfulde dyr, der gjorde at vi fandt frem til denne
gruppe.

Hilsen Pia BJ

Fra : skingur

Dato : 28-04-03 23:21

Vil du ikke nok lægge den ud som tip? Jeg er ikke færdig med at grine
endnu...hvis ikke du gør, så gør jeg..den er skøn!!!
.-D Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : skingur

Dato : 29-04-03 07:59

ps..har hugget den og lagt ud som spørgsmål i kandu under "smalltalk"
8lyder muligvus kryptisk for ikke-kandubrugere!!)

http://www.kandu.dk/

Fra : Jette

Dato : 29-04-03 06:45

"Pia J/Kurt K" skrev:
> Hej allesammen
>
> Ja, så starter det igen...
> -Kunne vi dog ikke bare tage det til os stille og roligt og så lade den
være
> ved det!!!

Der er ikke andre end dig der starter her
Læg lige mærke til at jeg afsluttede min kommentar med en blinke-øje-smiley

Jeg syntes faktisk det var ret morsomt at han kom til at smide en vedhæftet
fil med netop dét indlæg, hi!

Læs lige to gange inden du farer i flint

Mvh. Jette

Fra : dannebrog

Dato : 29-04-03 09:15

Jeg har især på en anden nyhedsgruppe set lige præcis det, Jesper
beskriver - så jeg morede mig storartet.

Tak for et godt grin.

K.h.

Ulrich

--
Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 29-04-03 09:56

Ha ha Jesper hvor er du tæt på sandheden*lol*

den var god

Hilsen Sanne