2 om at redigere websted
Fra : søren andersen

Dato : 28-04-03 21:32

Hvordan kan det lade sig gøre at 2 personer redigere i et websted.
Problemet er følgende:

A ordner i dag hele hjemmesiden, ved at have den liggende på sin harddisk og
uploader herfra.

Nu skal jeg står for en side med nyheder på samme websted, men fra en anden
computer.

Hvordan gør man dette lettest og sikre at jeg ikke hele tiden for
overskrevet sin nyhedsside af A når han uploader fra sin harddisk.

Hjemmsiden kan du se her http://www.Egebjerg-ballerup.dk

Med venlig hilsen Søren Andersen

Fra : Marchwitz

Dato : 28-04-03 23:31

"søren andersen" skrev d. 28-04-03 21:32 dette indlæg :
> Hvordan kan det lade sig gøre at 2 personer redigere i et websted.

Jeg vil faktisk foreslå at lægge selve nyhedsdelen på en helt anden
server.
Det kan gøres ved, at gå ind på http://www.hostedstuff.com/
Her kan man få et nyheds system som virker ved at man skriver sine
indlæg evt. med billeder og uploader det til hostedstuff's server. På
sin egen hjemmeside skal man blot en gang for alle indsætte en stump
HTML kode så virker det perfekt.
Oven i købet kan nyhedsdelen redigeres fra en hvilken som helst PC med
internetforbindelse, blot man kender kodeordet.
Jeg har netop prøvet dette på min egen simple TDC hjemmeside, Du kan jo
kaste et blik på den: http://marchwitz.dk
Men ellers er Hostedstuff et besøg værd.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 29-04-03 17:16

Jeg ved ikke om det har forbigået din opmærksomhed at denne gruppe er til
FrontPage-brugere - det vil sige, at brugerne her henvender sig fordi de
arbejder med FrontPage -

Igen virker det som et af de dumsmarte bemærkninger som: hvis du har vrøvl
med folkevognen, så køb en Mercedes.

Man kan i FP løse problemet ved at uploade det hele, og så checke de sider
ud, man arbejder på eller som ikke skal skrives over. Så nemt er det.

Man kan finde dyre eller besværlige php-løsninger, men det er jo ikke
ligefrem det, der spørges óm, vel?

--
ahw

Fra : Marchwitz

Dato : 29-04-03 23:33

Du har ret. Der blev ikke spurgt efter dyre eller besværlige løsninger.
Der blev spurgt om hvordan 2 personer kunne redigere på den samme
hjemmeside fra hver sin computer.

Hvis en mand køber et 8 mm bor, er det ikke fordi han vil have et 8 mm
bor.
Det han vil have er et 8 mm hul.

At vi fremstiller hjemmesider ved hjælp af det ganske udmærkede program
FrontPage,
skal vel ikke forhindre at vi supplerer med andre programmer og
løsninger hvor det kan være fornuftigt.
Vel?

Iøvrigt er den løsning jeg foreslog ikke dyr, den er gratis.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-04-03 00:34

Fair nok - jeg er ikke ude efter at man *supplerer* med andre programmer,
men mere mod at man overser FPs egne muligheder for at gøre dette. '
Jeg fik ikke forståelsen af at man blot supplerede med andre programmer, men
at man foreslog et helt andet program, og det irriterede mig lidt at man
altså ikke tænkte på check-in og check-out-funktionen - hvilket så førte til
den konklusion, at der IKKE var tale om FP, men om et helt
trediepartsprodukt, subs. at lave hjemmesiden fra scratch i hånden.

Var jeg lidt for hurtigt ude med "riven" - beklager jeg.