Træn muskler
Fra : Kim Nielsen

Dato : 28-04-03 20:43

Hej

Jeg har forsøgt at læse mig igennem denne nyhedsgruppe for at finde
tips til at styrke ens muskler. Jeg har nemlig tabt mig en del og er
kommet ned på den ønskede vægt, men har under forløbet også tabt noget
muskelmasse, som jeg gerne vil opbygge igen. De råd der er blevet
givet tidligere går meget på hvordan man hurtigt kan opbygge
muskelmasse, så man kommer til at se stor ud. Det er ikke det jeg
ønsker. Jeg ønsker udelukkende at blive stærk (hvis man kan sige det
sådan ;) og få forbrændingen oppe og køre igen. Det rører mig slet
ikke at jeg måske ikke kommer til at se stor ud. Hvordan skal jeg så
tilrettelægge min træning? Skal jeg køre vægte på lav intensitet? Det
hælder jeg mest til for at undgå eventuelle skader. Hvad synes I
andre?

Hilsen
Kim

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 28-04-03 21:13

"Kim Nielsen" skrev:

>Hvordan skal jeg så
> tilrettelægge min træning? Skal jeg køre vægte på lav intensitet? Det
> hælder jeg mest til for at undgå eventuelle skader. Hvad synes I
> andre?

Hvis du er begynder i styrketræningssammenhæng vil jeg anbefale dig at
starte med lav vægtbelastning og mange gentagelser (8-12). Når du er lidt
mere øvet kan du gå ned i antal gentagelser og øge vægtbelastningen. Husk nu
også at træne ben :)

Nu du har været gruppen i gennem så har du styr på proteinindtagelse og
restitution?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end