.Mac medl. for at kunne bruge iTunes Music~
Fra : Per Madsen

Dato : 28-04-03 20:40

Kan det passe at man skal være .Mac medlem for at kunne bruge iTunes
Musicstore. I sin præsentation slog Steve ellers på at man ikke, modsat
andre online musikudbydere, skulle tegne et abonnement for at kunne
bruge iTunes Musicstore. Det er jo i såfald direkte forkert!!!

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 28-04-03 21:11

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> [...]
> andre online musikudbydere, skulle tegne et abonnement for at kunne
> bruge iTunes Musicstore. Det er jo i såfald direkte forkert!!!

Det skal du ikke, men du skal have en Apple ID. Enten ved at oprette en
1-Click i Apple Store eller melde dig til Developer Connection eller
hvad ved jeg. Det er i hvert fald gratis

Men ... kun folk i U.S. kan benytte Musicstore lige nu, vi andre får lov
engang siger Steve :)

Mojn, Thomas

--
I thought "Loading The Dishwasher" meant getting your wife drunk?

-Jeff Foxworthy

Fra : Per Madsen

Dato : 28-04-03 21:56

Thomas Boelskifte <transporterroom1@boelskifte.dk> wrote:

> Det skal du ikke, men du skal have en Apple ID. Enten ved at oprette en
> 1-Click i Apple Store eller melde dig til Developer Connection eller
> hvad ved jeg. Det er i hvert fald gratis

OK,-tak for det...

> Men ... kun folk i U.S. kan benytte Musicstore lige nu, vi andre får lov
> engang siger Steve :)
>

> Mojn, Thomas

Vi håber

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 28-04-03 21:58

"Thomas Boelskifte" <transporterroom1@boelskifte.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad ved jeg. Det er i hvert fald gratis
>
> Men ... kun folk i U.S. kan benytte Musicstore lige nu, vi andre får lov

Ikke for at være negativ, men personligt så jeg hellere at de brugte krudtet
på noget andet end musiktjenester, jeg er godt klar over at man med
musiktjenester prøver at få fat i de helt unge brugere, men hvis de nu
gjorde lidt ekstra for at få de billigste Mac's ned i pris så ville de helt
sikkert få flere til at anvende disse.
Det er et muligt at få en temmelig stor hurtig samt god Notebook PC for
under 10.000,- kr. Hvor du for 10.000,- får den langsomste Mac på markedet
hvis du vælder mac.
Hvis man er studerende så ser man ofte på hvad man får for prisen frem for
design mm.

Fra : Per Madsen

Dato : 28-04-03 22:12

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> [...]
> hvis du vælder mac.
> Hvis man er studerende så ser man ofte på hvad man får for prisen frem for

En af mine medstuderende har lige købt en helt ny, hurtig og god iBook
for 8000,- kr. her i Odense. Det er ikke den hurtigste mac på markedet,
men en Notebook PC til under 10K er heller ikke den hurtigste PC på
markedet.

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 28-04-03 22:23

> [...]

> for 8000,- kr. her i Odense. Det er ikke den hurtigste mac på markedet,
> men en Notebook PC til under 10K er heller ikke den hurtigste PC på

Og med iBook'en (den nyeste) får du også firewire, et ganske udmærket
grafikkort, og god batterilevetid. Det er langtfra alle PC notebooks i
den prisklasse der kan matche det.

--
vh Jesper
jmfink (at) mac.com

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 28-04-03 22:40

"Jesper Møller-Fink" <heltvildfalsk@adresse.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Det har du nok ret i men en PIIII 2200Mhz sælger bedre end en G3 800Mhz
tænker jeg...

> Og med iBook'en (den nyeste) får du også firewire, et ganske udmærket
> grafikkort, og god batterilevetid. Det er langtfra alle PC notebooks i
> den prisklasse der kan matche det.

Hvis du stod og havde 10.000 til en ny Laptop ville du så vælge en med
firevire frem for DVD/CD-RW, mere ram, større skærm Hd mm. jeg er i tvivl...

Alt dette kan i øvrigt diskuteres til uendelighed, jeg ønsker blot at Apple
bruger krudtet på andet end Musiktjenester og små spilledåser...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-04-03 16:31

In article <3ead9fc0$0$52113$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Henry Lerche Madsen wrote:
> Hvis du stod og havde 10.000 til en ny Laptop ville du så vælge en med
> firevire frem for DVD/CD-RW, mere ram, større skærm Hd mm. jeg er i tvivl...

Næh, men jeg vil til enhver tid vælge 12" skærm igen fremfor 14"
som PC brugerne går efter, da de mangler de 10000 kr EKSTRA som
det koster for en 12" på en PC.

Mindre skærm med samme opløsning er bedre end en større tungere skærm
der ikke byder på noget ekstra.

> Alt dette kan i øvrigt diskuteres til uendelighed, jeg ønsker blot at Apple
> bruger krudtet på andet end Musiktjenester og små spilledåser...

Dit fokus er igen på kasser, og det tror jeg dør. Folk køber ikke
i samme stil en PC for at have en PC.

Folk køber en PC til et specifikt formål, og hvis Mac er bedst
til alt med lyd og video, så køber folk der skal lave dette en
Mac. Software og services kommerr i langt højere grad til at drive
folks valg fremover.

De fleste ville nok hellere have en tynd Citrix klient end en stor
larmende PC hvis deres ISP ville stille en server til rådighed
for 100 kr/måned så man kunne nå sit skrivebord fra hele verden,
og have adgang til Explorer, samt Office, og måske lidt mere.

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-05-03 12:44

> [...]

> gjorde lidt ekstra for at få de billigste Mac's ned i pris så ville de
> helt sikkert få flere til at anvende disse.

På en måde er det vel det, Apple gør. Ved at skaffe sig nye
indtægtskilder behøver de ikke tjene så meget på hardware, og så kan de
lettere sælge det billigt. Det betyder også meget, at Apple får sit navn
ud i offentligheden, så folk ikke synes, en Mac er en obskur og sjælden
computer, som man i øvrigt aldrig hører noget om. Det er lige ved, som
en kendt person engang sagde, at dårlig omtale er bedre end ingen
omtale. Det er vigtigt for Apple at blive nævnt i medierne med jævne
mellemrum. Det er også derfor de laver store produktlanceringer, når de
har noget nyt. Selv Politiken har haft en stor artikel om Apples nye
musiktjeneste og de nye iPod. Sådan en omtale er guld værd som reklame.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-05-03 17:50

In <1fuc35q.1sd1mzvonhx17N%henrik@muenster.dk> Henrik_Münster wrote:

> [...]
> når de har noget nyt. Selv Politiken har haft en stor artikel om
> Apples nye musiktjeneste og de nye iPod. Sådan en omtale er guld værd
Godt Henrik! Ja, selv tante Berlinger er på banen!
--
David Blangstrup
http://david.blangstrup.dk