Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af Canon digital kamera
Fra : SpookiePower

Dato : 28-04-03 20:33

Jeg har længe kigget på canon's digitalkameraer i PowerShot serien, specielt
er jeg faldet for S50. Jeg har så i samme forbindelse set at man kan købe
G2 og G3 til næsten samme pris, men er itvivl om hvilket kamera der er det
bedste køb. Kameraet jeg skal bruges, skal bruges til alm brug så som ferie,
fester, leg og lignende. Mørke billeder er ikke det som det skal bruges specielt til, men
det må da gerne kunne tage nogle pæne aften billeder. Jeg kunne godt tænke mig
at få fremkaldt nogle af billederne på papir.

Fra : KASO

Dato : 29-04-03 08:57

"SpookiePower" skrev d. 28-04-03 20:33 dette indlæg :
> [...]
tænke mig
> at få fremkaldt nogle af billederne på papir.

Teknisk er de 3 nært beslægtede - dog bør du udelukke G2 med mindre det
er meget billigere, da det er en udgået model, der er erstattet af G3.
S50 er 5 Mpix, hvor G3 er 4 Mpix, men du skal ud i store kopier for at
se forskellen. Du har selvfølgelig mere at beskære af med 5 Mpix, men
til gengæld har G3 4x zoom mod S50's 3x, så du kan i mange tilfælde
beskære det mere korrekt ved optagelsen. Billedkvaliteten på de to er
stort set identisk, så det er størrelse og antal faciliteter, er skal
afgøre. G3's mulighed for ekstern blitz, længere batterilevetid, og
vendbare skæm taler for den, mens den beskedne størrelse og
brugervenlige beskyttelse af objektiv taler for S50. Forventer du aldrig
at købe ekstern blitz eller andet tilbehør, bør valget være nemt: S50
(et kamera du altid kan have i lommen giver dig flere billeder end et
kamera, der ligger derhjemme fordi det er for stort at slæbe med).

Jeg har selv et S40 (forgængeren til S45), som jeg er meget tilfreds med
- men jeg savner dog muligheden for ekstern blitz - det ender formentlig
med at jeg supplerer med et digitalkamera med kraftigere zoom og
mulighed for ekstern blitz - og det bliver så samtidig afskeden med min
analog SLR.

http://www.kandu.dk/

Fra : SpookiePower

Dato : 29-04-03 13:23

Mange tak for dit svar.
Jeg regner ikke med at købe en ekstern blitz. og har heller ikke haft
muligheden for at se G3's fysiske størrelse, hvilket godt kunne
betyde noget. Jeg har heller aldrig haft et kamera med zoom, så
denne del er ikke noget jeg har haft et behov for før, men kunne da
godt forestille mig at det kunne være rart at zoome.

Hvad vil det sige at G3 har vendbare skærm ?

Fra : KASO

Dato : 30-04-03 08:21

"SpookiePower" skrev d. 29-04-03 13:23 dette indlæg :
> [...]
> godt forestille mig at det kunne være rart at zoome.
>
> Hvad vil det sige at G3 har vendbare skærm ?

Hvor skærmen på næsten alle digitalkameraer sidder bygget ind i
kameraet, er den på G3 monteret så den kan vippes ud og drejes - ligesom
på nogle videokameraer. Ganske fikst - men jeg har i de fleste tilfælde
ingen problemer med at se skærmen på mit S40 selv om jeg f.eks. holder
kameraet højt for at fotografere over en gruppe mennesker - så behovet
er ikke overvældende. Umiddelbart lyder det som om et S50 vil fungere
godt til dit formål....

http://www.kandu.dk/

Fra : Morten

Dato : 30-04-03 09:56

> er ikke overvældende. Umiddelbart lyder det som om et S50 vil fungere
> godt til dit formål....

Ja, ikke behov for ekstern blitz... Jeg har et S50 og kan da også sige god
for det.

Tjeck evt. reviews af både G3 og S50 og S45 på
http://www.dcresource.com/

Mvh
Morten