Hvor jeg bare elsker min hund...
Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-04-03 20:26

Hvor jeg bare elsker Balto!

Jeg elsker at putte med ham på gulvet, at rode rundt og tumle med ham,
træne med ham, se hvordan hans krop sætter sig op når jeg hiver dummy frem
og se på hans smukke ansigt når han er ved at lære nyt! Ørerne løfter sig og
blikket bliver lissom dybere og mere fokuseret. Er der noget han ikke helt
forstår bliver hovedet lagt en smule på skrå på en helt bestemt måde og når
han har forstået det kigger han selvsikkert og stolt på mig. Jeg elsker at
nulre ham på halsen og hans måde at gengælde min nussen når han forsigtigt
lukker munden rundt om mit håndled og kan sidde med det i munden i flere
minutter samtidig med at han halv-sover og i fulde drag nydder nærheden.

Jeg elsker når han kommer hen og snakker med mig. Alle de nuancerede "brum"
han har. Jeg elsker når han puffer til min hånd med snuden og kigger
indtrængende på mig eller når han hopper op for at få en krammer og blive
kløet på halsen. Jeg elsker at sidde i timevis og betragte ham når han tumer
i haven, jager katten, sover, vasker sig...

Hvordan kan folk få sig selv til at anskaffe en hund uden at give sig selv
100% og lære hundens små udtryk, lære at kommunikere med den, lære at elske
dens små nøkker og lære at elske dens samarbejdsvillighed?

Hvis folk bare bruger lidt tid hver dag på at betragte sin hund, huske de
ting den gør, kæde dem sammen og udnytte dem får man jo verndes dejligste
hund! Bare man indrømmer over for sig selv at man aldrig kommer til at vide
alt om hunde, at man kan blive klogere for hver dag blot ved at betragte sin
hund... Lære at forstå den... og elske den...

Nå, bare lidt sen-aftens-tanker fra mig, der føler en overvældende kærlighed
til min dejlige og ovenud begavede Balto!

Chili er på ferie ved en veninde, så hende kan det jo ikke rigtig gå ud over
lige nu. Ciko bor' jo som de fleste ved ved mine forældre og lille Shanti er
ikke kommet til os endnu... Flattere er ikke bare en hobby og et kæledyr,
men en afhængighed!

--
Rinnie

Flattere: Ciko (250692) Balto (170602) og Shanti (050403)
Golden: Chili (160796)
Se mine dejlige hunde på:
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Anita

Dato : 28-04-03 21:27

Fra : Erik Graversen

Dato : 28-04-03 21:36

> [...]
>
> Nå, bare lidt sen-aftens-tanker fra mig, der føler en overvældende kærlighed
> til min dejlige og ovenud begavede Balto!

Hej Rinnie.

Fra en Balto ejer til en anden

Smukt beskrevet. Jeg kan følge dig hele vejen.

Hilsen.........

Erik

--

RYGESTOP UDEN STRESS:
http://home1.stofanet.dk/erikgr/

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 28-04-03 21:36

Hej Rinnie

"R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor jeg bare elsker Balto!

Og jeg elsker min Nicki mere end jeg overhoved kan beskrive

> [...]
elske
> dens små nøkker og lære at elske dens samarbejdsvillighed?

Ja, det kan jeg ikke svare dig på, kender nemlig intet til det. Der er jo
nemlig ikke noget bedre end at være sammen med sin 4 benet ven.

De lyver ikke, de elsker dig for den du er, de trøster dig hvis du er ked,
og ja, jeg kunne bare blive ved ( hovsa, det rimede *G* ).

Meget sødt indlæg Rinnie, er sikker på Balto også elsker dig.

Knus fra mig

Bolette

Fra : bettina

Dato : 29-04-03 09:37

"R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com> wrote in message
> Hvor jeg bare elsker Balto!

> til min dejlige og ovenud begavede Balto!

Hvor er det dog sandt...jeg undrer mig tit over hvor mange, der når de
bliver bedt om at beskrive sig selv kort, overhovedet ikke nævner deres
hunde.
Jeg siger altid: jeg er 31 år, ITchef, gift og har en dejlig hund....og så
kigger folk underligt på mig.
Det må være svært at sætte sig ind i for ikke-hunde-elskere, hvor meget
sådan et dyr kan betyde for en. Utroligt så mange glæder det giver og hvor
stor en del af tilværelsen de egentlig er.

Bettina

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-04-03 09:50

"bettina" <bep@bep.dk> escribió

> [...]
> sådan et dyr kan betyde for en. Utroligt så mange glæder det giver
og hvor
> stor en del af tilværelsen de egentlig er.

....Og ligeledes er det dejligt at se hvordan folk der aldrig har haft
hunde i løbet af ganske kort tid bliver helt forelsket i hunden.
F.eks. har min kærreste aldrig haft hund og var mere end almindeligt
skeptisk da vi endelig fik den lille hvalp hjem. Hun var de første
par dage lidt træt af tisseklatter og hundehår men nu kan hun slet
ikke lade hunden være i fred Den skal nusses og kæles for og have
at vide hvor god og sød den er hele tiden
Det er en fryd for øjet at se hvor gode venner de to er blevet.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Leyna

Dato : 29-04-03 20:41

On Tue, 29 Apr 2003 10:36:38 +0200, "bettina" <bep@bep.dk> wrote:

>Jeg siger altid: jeg er 31 år, ITchef, gift og har en dejlig hund....og så
>kigger folk underligt på mig.

hehe... Det er intet imod det blik min mand gav mig her til aften, da
jeg skar en engelsk bøf ud til min dejlige Vaks, men ingen af os var
mere sultne, og der var een bøf tilbage (min), så den skulle min vaps
da have!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-04-03 17:35

"bettina" <bep@bep.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sådan et dyr kan betyde for en. Utroligt så mange glæder det giver og hvor
> stor en del af tilværelsen de egentlig er.

Hej Bettina

Jeg var lige ved at være bange for du skrev " Gift med en dejlig hund, og
har en mand "

M.V.H.....Benny..

Fra : bettina

Dato : 01-05-03 07:38

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message

> Hej Bettina
>
> Jeg var lige ved at være bange for du skrev " Gift med en dejlig hund, og
> har en mand "

HAHA, ja ifølge min mand er det nogengange også tilfældet *G*

Fra : René Kofoed

Dato : 30-04-03 07:36

Hej Rinnie.
Smukke ord. Jeg er overbevist om at, du har sat ord på det vi alle føler.
Folk ser undrende på mig når jeg omtaler mine hunde som min familie, og
specielt nu, hvor jeg er gravid, men mine hunde vil altid betyde ALT for
mig, ligesom min mand og mit kommende barn.
Hvor det dog dejligt og berigende.
MVH Susanne.

Fra : Kosmonauten

Dato : 01-05-03 09:14

"R. Ilsøe" <flatterdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
<SNIP en masse skønne ord om Balto ;C) >
Hej Rinnie,
kan sagtens dele din begejstring også selvom Laika ikke er en Flatter ;C)
Da jeg sendte en ansøgning vedr. den stilling jeg faktisk har nu, skrev jeg
bl.a. hvilke egenskaber jeg havde og der kom til at stå hundeejer med stort
h og så en lille smiley ;C)
Til ansættelsessamtalen blev der snakket om udd., kurser osv, pludselig
siger den person der idag er min afd. leder: "Du skriver også under
egenskaber at du er hundeejer??"
Og SÅ var jeg ikke til at stoppe, jeg fortalte at har jeg en rigtig øv dag
på jobbet så forsvinder skyerne når man kommer hjem og får en modtagelse der
siger spar to af en llle 4 benet tøs, og en laaang gåtur oven i renser
"tankerne" ;C)
Og jo, jeg får da nogen underlige blikke når jeg fortæller at jeg så
sandelig også ligger og tumler rundt med Laika på gulvet eller på
græsplænen, det er da bor dæjli...

Det er rart af vide at man ikke er alene om den glæde ved at have hund. Vi
er heldigvis mange ;C)
Bjæf og potedask fra
Martin & Laika