Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedekvalitet på mit Canon PS A70.
Fra : Jens Christensen

Dato : 28-04-03 19:37

Hej

Jeg har i dag modtaget mit Canon Powershot A70, og har selvfølgelig fået
fyret en masse billeder af for at se hvad det kunne...

Jeg har taget (synes jeg selv) nogle gode makro billeder, tænker ikke på at
det er fint sat op eller noget, men tænker kun på billedekvaliteten...MEN,
jeg tog også et par billeder ud af mit vindue fra 4. sal og nogle af dem
blev en del "grumsede". Hvad er det lige der er gået galt her? er det pga.
for lav iso og at jeg har brugt zoom? jeg har erfaret at problemet er
størst når jeg bruger zoom...
Anyway, her er et par links til nogle af de billeder jeg har taget, jeg vil
gerne høre jeres mening om det grumsede...er det mig der har lavet en
forkert indstilling, eller?

www.htx2001.dk/a70/godalm1.jpg
www.htx2001.dk/a70/godmakro1.jpg

www.htx2001.dk/a70/godmakro2.jpg

-Ja den er god nok! Sommerfuglen er kommet til Aalborg

www.htx2001.dk/a70/dårlig1.jpg

Fra : yes-jes

Dato : 28-04-03 19:58

Hej

For mig og se har du nok brug digital zoom. Den bør du holde fra at bruge,
brug i stedet for et billedbehandlings program til at beskære.

Jes-Peder

Fra : Jens Christensen

Dato : 28-04-03 20:15

Hej Jes-Peder

Nej, jeg har ikke brugt digital zoom, det var første jeg sikrede mig inden
jeg begyndte at fotografere...Men du har ret, det ligner det...

Mvh.
Jens

Fra : Pico

Dato : 29-04-03 15:02

Jens Christensen wrote:
> Hej Jes-Peder
>
> Nej, jeg har ikke brugt digital zoom, det var første jeg sikrede mig
> inden jeg begyndte at fotografere...Men du har ret, det ligner det...

Hvad med ISO'en ? Er den sat højt ? Over 100.
Pico

Fra : Jens Christensen

Dato : 29-04-03 16:02

På mange af de billeder jeg har taget har den stået på 50, da den stod til
det som standard...så har jeg efterfølgende sat den lidt op. Er 200 ikke ok?
Selv med en ISO på 50 bliver nogen af dem grynet. Hvad kan det være? kan det
være noget med hvidbalancen? jeg har prøvet at tage en masse billeder af
samme motiv men hvor jeg har ændret hvidbalance, og der var nogen af dem der
blev bedre end andre, men jeg synes stadig at de har tindens til at blive
grynet når jeg fotografere noget der er langt væk...

Mvh.
Jens Christensen