hvilket program til hjemmeside
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 28-04-03 18:20

Hej

For 5 år siden (!!) lavede jeg min hjemmeside med Claris Homepage (ak
hvilke tider)

Hvad "skal man bruge i dag"? Hvad er gratis/billigt? Hvad er do + godt?
Kravene jeg stiller er enkle: Det skal være forholdsvis nemt at gå til.

Og ja, min side er grafisk ikke opdateret siden 98 - kun
indholdsmæssigt. Lidt pinligt?

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 28-04-03 19:48

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> Kravene jeg stiller er enkle: Det skal være forholdsvis nemt at gå til.
>

> Og ja, min side er grafisk ikke opdateret siden 98 - kun

Dreamweaver og GoLive er godt.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 28-04-03 19:54

> [...]

> Kravene jeg stiller er enkle: Det skal være forholdsvis nemt at gå til.
>

> Og ja, min side er grafisk ikke opdateret siden 98 - kun

Har omtrent det samme problem. Mestrer CHP og rå html. Har fået GoLive
6.0, men det ser edderma'me indviklet ud - vil bare lave en ok pæn side
med menu og undersider. Skabelonerne er total farvelade, og der er ikke
mange af dem; den ide blev hurtigt droppet. Til gengæld kan man suge et
helt site ind i GoLive, og så kode videre i det. Virker blot lidt dumt.

Kan egl. godt forstå, at Apple taber markedsandele, når et så åbenlyst
behov ikke er dækket af en std.app., som kommer præinst. på en ny Mac.
Nå, men det er en anden snak.

Kan en amatør lave et simpelt, brugbart site med GoLive?
Er Dreamweaver bedre?
De er vel i samme liga - det er simplicitet, jeg har brug for...

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 28-04-03 20:41

> [...]

> Hvad "skal man bruge i dag"? Hvad er gratis/billigt? Hvad er do + godt?
> Kravene jeg stiller er enkle: Det skal være forholdsvis nemt at gå til.

Freeway.

Et supergodt program. Det er et meget anderledes webværktøj, en såkaldt
html-generator, der genererer html-kode udfra det dokument du arbejder
på. Det minder lidt om et DTP program à la QuarkXpress eller måske
tegnedelen i AppleWorks. Det er altså en ren WYSIWYG-editor, og det er
let at bruge efter man har sat sig ind i det.

Du kan hente en demo - samt finde meget mere info - her:
<http://www.softpress.com/freeway35/trial.html>

Det er desværre ikke helt billigt, men dog billigere end Dreamweaver og
GoLive.

--
vh Jesper
jmfink (at) mac.com

Fra : Olav Noksagt

Dato : 28-04-03 20:53

Jesper Møller-Fink:

> [...]
> let at bruge efter man har sat sig ind i det.
> Det er desværre ikke helt billigt, men dog billigere end Dreamweaver og

Det er heller ikke så godt. Fungerer med en masse snalderkode og lignende,
netop for at det skal ligne et QuarkXPress-dokument.
Spørg i dk.edb.internet.webdesign.html
Bruger selv GoLive, men Dreamweaver er meget populært.

Olav

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 28-04-03 21:15

Olav Noksagt <noksagt_fjerndette@hotmail.com> wrote:

> Jesper Møller-Fink:

> Det er heller ikke så godt. Fungerer med en masse snalderkode og lignende,
> netop for at det skal ligne et QuarkXPress-dokument.

Jeg har nu ikke haft problemer. Synes derimod det er meget let at gå til
ift. GoLive og Dreamweaver. Og dermed er det vel godt for en del
brugere?
De sider jeg har lavet med Freeway fungerer på ingen måde dårligere end
dem jeg har lavet med Dreamweaver.

--
vh Jesper
jmfink (at) mac.com

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 28-04-03 21:21

Jesper Møller-Fink <heltvildfalsk@adresse.com> wrote:

> [...]
> brugere?
> De sider jeg har lavet med Freeway fungerer på ingen måde dårligere end

Og jeg bør måske lige tilføje at siderne fungerer glimrende

--
vh Jesper
jmfink (at) mac.com

Fra : Per Madsen

Dato : 28-04-03 21:56

Jesper Møller-Fink <heltvildfalsk@adresse.com> wrote:

> Og jeg bør måske lige tilføje at siderne fungerer glimrende

LOL,- godt du lige fik den med

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 28-04-03 21:06

> [...]

> <http://www.softpress.com/freeway35/trial.html>
>
> Det er desværre ikke helt billigt, men dog billigere end Dreamweaver og

Det kan jeg også anbefale. Det er hammerlet at bruge og man KAN lave
fine sider med det (ikke at jeg selv har gjort det).
Min egen patetiske og hæslige side er lavet i Freeway på en lille time,-
men man kan altså godt lave flotte sider med det. Det var mit
allerførste og hidtil eneste forsøg udi det at lave hjemmesider...skulle
bare have ét-eller-andet liggende på mit domæne.

Prøv demo'en!!
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

www.ecotox.dk

Fra : morten

Dato : 29-04-03 09:06

> [...]

> Kravene jeg stiller er enkle: Det skal være forholdsvis nemt at gå til.
>

> Og ja, min side er grafisk ikke opdateret siden 98 - kun

Hej Martin....

Jeg kan se, at ingen forholder sig til, at det skal være gratis

Netscape Communicators Composer er gratis og ganske glimrende til små
simple sider.

http://www.arriva-ballerup.subnet.dk

er lavet i Composer - dog skal man, hvis man ønsker frames, som dén side
har, lave et styringsdokument.

Hent Netscape 7 og du får en glimrende WYSIWYG-editor.

Én af de første udgaver af Freeway er dog gratis - jeg har én, du må få,
hvis den ikke findes til download.

Og så er der jo Adobes udgåede PageMill 3 - den er rigtig god til
prisen, den er nemlig også gratis - den kan du få hos alle, der har købt
en iMac i 1999/2000(Også af mig)

PageMill kan lave hotspots(?) ImageMapping(?) Jeg kan s´gu´ ikke huske,
hvad det hedder, nå man deler et billede ind i flere felter og laver
felterne til links?

Så tre gode muligheder, hvoraf jeg klart vil anbefale PageMill.

Hej fra
Morten

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 29-04-03 15:04

Jamen det er dog et dejligt tilbud - og da min ADSL er begyndt at virke
fra i dag kan du måske angive et sted jeg kan hente....

venlig hilsen

Martin

Fra : morten

Dato : 29-04-03 16:24

> [...]

> Jamen det er dog et dejligt tilbud - og da min ADSL er begyndt at virke
> fra i dag kan du måske angive et sted jeg kan hente....

Iorden Martin.....kan det vente til imorgen eller onsdag? Jeg er lidt
optaget af geninstallation m.m.

M.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 29-04-03 16:37

tusind tak for tilbudet

> [...]

Martin

morten <mortenlind@mac.com> wrote:

> Iorden Martin.....kan det vente til imorgen eller onsdag? Jeg er lidt

--and don't forget to boogie