Snaks-stik: Når man er sulten for alvor
Fra : Bo Warming

Dato : 28-04-03 13:23

Snaks-stik: Når man er sulten for alvor

1.Tag en smidig pandekage

- eller en firkant udskåret af en pandekage (incl tortilla el stor pita)

2. Læg fyld i og rul stramt sammen og forsegl (fx med en klat tomat-pure fra
1½ kr dåse)

3.Stram sammen med vægt, tøjklemme eller elastik og spis eller lad tørre til
senere brug. Evt et minut i mikrobølgeovn lige før spisning.

ANDRE SNACKS ER FEDE OG DYRE - og du kan kun vælge mellem pepper, dild eller
sourcream smag o.lign. Her kan du komponere fyld med egen karryblanding og
lige så sundt eller dyrt som du lyster

Indvandrerbutikker har gode store pita-flager - ti for en tier - bagt i Kbh
Omegn på industribageri, så det er pakket sterilt og kan holde i månedsvis i
plastposen udenfor køleskab.

Jeg nyder ofte (Baenckes) alm. citronsyre-ristede løg som snack men de er
for fede og man bliver fedtet på fingrene.

Nu bruger jeg pandekagen som hylster og den tørrede pandekage er fuld af de
løse, let komprimerede fede snacksløg, og den ene ende er ombukket så den
holdes nedad(så ikke de løse løg falder ud) og jeg kan spise brød og løg
samtidig.

Smør man pandekagens inderside med tomatpure, kan løgene hænge ved og
drysser ikke ud. Fyld kan være hakket kød, jalapeno, frisk eller henkogt
agurk og andet, der dog helst ikke skal være så vådt, at pandekagen bliver
blød - hvis du som jeg laver både til spisning nu og til næste uges
snacks-mellemmåltid og -madpakke - forbrug. Handy mad.

Får man fat i store pandekager kan man med fordel skære til firkant og de
afskårne segmenter tørres til evigholdbare snacks - der evt påsmøres
tomatpure og krydderier.

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46