Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon A70 / max. størelse CF-kort
Fra : Torben R

Dato : 28-04-03 11:14

Hej gruppe.

Er den een som kan info om Canon A70 kan tage et 512 MB cf-kort ?

På div. hjemmesider står der kun listet op til 256 MB kort.

Torben R

Fra : Morten

Dato : 28-04-03 11:52

> Er den een som kan info om Canon A70 kan tage et 512 MB cf-kort ?
>
> På div. hjemmesider står der kun listet op til 256 MB kort.

Det kan den godt. Har prøvet og det funker fint. Jeg tror også sagtens den
kan tage større kort forudsat det er type-I kortet (det tynde, det tykke
type-II kan ikke gå ind).

Mvh
Morten

Fra : Torben R

Dato : 28-04-03 12:07

">
> [...]
> kan tage større kort forudsat det er type-I kortet (det tynde, det tykke

Hej Morten, tak for din svar.

Jeg overvejer RiData's 512 mb kort som har fået nogle gode kommentarer her i
gruppen,
hvad bruger du selv ? En forhandler ville sælge mig PQI, men fra pc-rammen
verden er
det ikke et super mærke.

--
Torben R

Fra : Morten

Dato : 28-04-03 13:29

> [...]
> gruppen,
> hvad bruger du selv ? En forhandler ville sælge mig PQI, men fra pc-rammen

Eller rettere jeg har en S50 og min søs en A70 :)
Selv bruger jeg SanDisc. Ved godt de er langsomme, men prisen var til
gengæld også derefter. Har ikke lige tjekket aktuelle priser.
Med mindre man tager RAW billeder (og det kan A70'eren ikke) er kortet efter
min mening nu hurtigt nok. Man skal være mere end almindelig ivrig på
aftrækkeren for at kortet ikke kan følge med. Dette synes både at være
tilfældet på S50'eren og i særdeleshed på A70'eren grundet mindre
datamængder.

Mvh
Morten

Fra : Torben R

Dato : 28-04-03 13:47

> [...]
> aftrækkeren for at kortet ikke kan følge med. Dette synes både at være
> tilfældet på S50'eren og i særdeleshed på A70'eren grundet mindre

**
Hej Morten, tak for svar.
Ved du om cf-kortet's hastighed også har noget at gøre med overførsel via
USB til pc'er ? eller
der det kun lagring i selve kameraet ?

Torben R

Fra : Morten

Dato : 28-04-03 17:53

> Ved du om cf-kortet's hastighed også har noget at gøre med overførsel via
> USB til pc'er ? eller
> der det kun lagring i selve kameraet ?

Ja, i teorien. Men kun hvis du bruger en USB-2 kortlæser, for
læsehastigheden for alle de kort jeg har kendskab til ligger væsentlig
højere end alm. USB. Uploader du billeder via kameraet (og det kører kun
alm. USB) er der ingen forskel.

Se hastighederne her:
http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Mvh