PCI-USB-kort ?
Fra : thorkild nielsen

Dato : 24-03-01 14:15

Hej!

Tak for mange gode svar ang. harddiske.

Hvad med anbefalinger / advarsler m.h.t. et godt og billigt USB-kort til
at sætte i en 4400?

--
Venlige hilsner

Thorkild

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-03-01 15:04

thorkild nielsen <thorkild.j.n@stofanet.dk> wrote:

> Hej!
>
> Tak for mange gode svar ang. harddiske.
>
> Hvad med anbefalinger / advarsler m.h.t. et godt og billigt USB-kort til
> at sætte i en 4400?

Overvej hvor meget din 4400+skærmen kan indbringe og læg dertil de ca.
500kr et USB kort koster. Ligger det blot nogenlunde i nærheden af hvad
en brugt iMac 233/266/333 handles for (2500-3500), vil dine penge være
et givet langt bedre ud der.

(300% hurtigere G3, native USB, billig SDRAM RAM, og ikke midst Mac OS X
ready)

Det _kan_ altså ikke længere betale sig at opgradere en gammel pre-G3
Mac, hverken mht.:

CPU (bundkort, HD-interface og grafik-kort kan aligevel ikke følge med).

RAM ("ikke-SDRAM" koster en formue, 128MB 144pin og 256MB 168pin kan fås
for 500kr)

Grafik/USB/SCSI/Firewire PCI-kort (timing problemer pga. af manglende
PCI 2.1 understøttelse)!

Just my humble opinion, med mindre man finder at iMac'ens 15"skærm er
totalt ubrugelig.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : thorkild nielsen

Dato : 24-03-01 20:11

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> [...]
>
> --
> Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen
>
> Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Tak for svaret, Morten!

Nu kan & vil jeg ikke sælge denne pm4400, bl.a. p.g.a. at jeg har brug
for en større skærm, men regner med at lade den være mellemtrinnet til
en brugt G3 eller G4 - maskine. Derfor er jeg interesseret i at ofre 500
kr på den, så jeg kan bruge hvad jeg har af SCSI-ting og købe USB-grej,
der siden vil kunne anvendes på fremtidige maskiner.

Desværre kan jeg ikke tilbyde dig husly i Kbh. til gengæld for dine svar....

Venligst
Thorkild

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 25-03-01 23:13

> [...]

> Tak for mange gode svar ang. harddiske.
>
> Hvad med anbefalinger / advarsler m.h.t. et godt og billigt USB-kort til

Jeg har brugt XLR8's USB-kort i min PowerCenter Pro i snart halvandet år
og det spiller rigtigt godt.

Jeg mener dog, at man kan bruge næsten hvilketsomhelst noname USB-kort,
hvis bare det understøtter en vis standard, som jeg lykkeligt har glemt
navnet på. Der er helt sikkert nogen af de andre her i gruppen, som kan
huske navnet.

www.macxpres.dk har en stribe af USB-kort, så du kan evt. spørge dem.

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-03-01 07:32

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> [...]
> hvis bare det understøtter en vis standard, som jeg lykkeligt har glemt
> navnet på. Der er helt sikkert nogen af de andre her i gruppen, som kan

OHCI Desværre er OHCI dyrere og svære at opdrive end UHCI,

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-03-01 17:26

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> OHCI Desværre er OHCI dyrere og svære at opdrive end UHCI,

Så er det nok den nemmeste løsning bare at købe et "Mac" USB-kort hos
sin lokale forhandler.

--
René