Alt-i-en udbydere til boligforening 100 bo~
Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 28-04-03 10:52

Min boligforening med 100 boliger arbejder på at få en kombineret Internet-,
TV- og Telefonløsning og jeg har nu brugt en time på at læse denne gruppe
igennem for indlæg omkring potentielle udbydere der kan tilbyde en alt-i-en
løsning, men det er tilsyneladende kun Kabelnettet og Telelet der omtales.

Hvem laver sådanne 3-i-én løsninger for boligforeninger med ca 100
lejligheder? Evt. en 2-i-én løsning med Internet og TV? Det skal være et
firma som har kontakt til installationsfirma, leverer de omtalte services
samt kan vedligeholde udstyret.

Jeg kender som sagt allerede til Kabelnettet og Telelet - ingen grund til at
nævne eller kommentere på dem; men er der andre?

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
http://www.darling.dk

Fra : Thomas Dahl Pedersen

Dato : 28-04-03 11:21

Kenneth Darling Soerensen wrote:

> Jeg kender som sagt allerede til Kabelnettet og Telelet - ingen grund til
> at nævne eller kommentere på dem; men er der andre?

Kig på http://www.gnbolignet.dk og http://www.delcom.dk

GNBolignet er en servicevirksomhed med tætte kontakter til Delcom, der er
installatør. De har en del erfaring med boligforeningsløsninger.
De har installeret TV, lokalnet og telefoncentral, hvor jeg bor.
De har haft svært ved at overholde tidsfristerne, og der har været nogle
småproblemer undervejs, hvoraf alle ikke er løst tilfredsstillende endnu.
Det er dog ikke sådan at de er løbet fra deres ansvar og jeg regner bestemt
med at de får tingene til at virke - jeg kunne bare godt tænke mig at de
var lidt hurtigere til at få fingeren ud og jeg fortryder at vi ikke fik
indført dagbøder i kontrakten med dem.

Thomas

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 28-04-03 17:35

Hejsa,

Du kunne også kigge på FASCOM - de kan også klare det hele på samme vis.

Jeg er i nogenlunde samme situation - og på den måde de forskellige sælger
båndbredde overvejer jeg kraftigt at vi selv står for internetdelen vha. et
antal bundlede ADSL-linier. Der får man pludselig meget mere båndbredde for
pengene. Men der er naturligvis også nogle ulemper.

Mvh,
/Kasper

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 29-04-03 13:04

Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> wrote in

Tak til Kasper og Thomas for forslagene, jeg har kontaktet begge
leverandører.

Fra : Fyrsten

Dato : 19-06-03 16:37

Check evt. http://bryggenet.dk/foreningen/bydelsnet/