Erfaring søges
Fra : Kaj Olsen

Dato : 28-04-03 10:12

Vi har ikke bestilt noget sydpå, men har faktisk tænkt os hvis vejret var
godt så blevc vi herhjemme, men var vejrudsigten dårlig så tager vi sydover,
afhænig af vejrprognoserne ved vi derfor ikke om det bliver Italien eller
Frankrig.

Men har nogle af jer erfaring med at komme dumpende uden pladsbestilling, er
det overhovedet muligt at komme ind nogle steder ?

Mvh
Kaj Erik Olsen

Fra : Jette Mogensen

Dato : 28-04-03 12:20

"Kaj Olsen" <morial_bonde_karl_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> det overhovedet muligt at komme ind nogle steder ?

Hej Kaj Erik

Vi har i de sidste fem år camperet i Frankrig i højsæsonen-Juli måned- og
derudover også 2 gange om efteråret. Vi har næsten altid fået plads,når vi
kom frem.Kun 2 gange har der været problemer. Den ene gang i Turckheim i
Alsace,men de var så venlige at henvise til en anden plads 5 km længere væk
og anden gang var i Provence i lìsle sur la Sourges,hvor vi fik at vide,at
vi kun kunne blive på pladsen i 3 dage.Men længere bliver vi nu sjældent på
en plads,så det var ikke noget problem.Vi bestiller aldrig plads,det ville
ødelægge campingglæden for os.

Men generelt kan man sige at hvis du vil til rivieraen eller pladser med
diskotek ,hoppeborg,vandland og hele den tyrkiske musik så skal du bestille
i højsæsonen.Hvis du kan klare dig med mindre (rene toiletter,varme
brudebade og nogen gange swimmingpool)så behøver du ikke bestille.Det er en
del år siden jeg har rejst i Italien om sommeren,men dengang var det ligesom
i Frankrig.I feriefabrikkerne skal der bestilles plads-ellers ikke.Jeg vil
tro det er det samme i dag.

God ferie

mvh Jette

Fra : Brian Ebbesen

Dato : 28-04-03 19:34

Hej Kaj

> Men har nogle af jer erfaring med at komme dumpende uden pladsbestilling,
er det overhovedet muligt at komme ind nogle steder ?

Vi har rejst over store dele af Europa og har aldrig bestilt plads. Vi har
ikke oplevet problemer - hverken i Frankrig (Alsace), Italien (Lidoen) eller
i Kroatien (Istrien).

Men det er klart - når man kommer dumpende, må man tage til takke med hvad
de nu har - men det står jo alle frit for at tage hen på den næste plads.

Brian Ebbesen

Fra : Jens

Dato : 28-04-03 20:48

"Kaj Olsen" <morial_bonde_karl_@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
er
> det overhovedet muligt at komme ind nogle steder ?

En god ide er at komme til pladsen om formiddagen - så har dem der vil
forlade stedet denne dag som regel gjort det og pladsen har overblik over
hvor mange extra pladser (ud over de reserverede) der er ledige. Kommer man
om aftenen kl 8 er det ofte for sent. Dette er erfaringen fra Gardasøen hvor
der generelt er pres på.

Jens

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 30-04-03 07:29

Vi har to år - forudbetalt og reserveret - JEG GØR DET ALDRIG MERE.

1. År kom vi til at ligge ved toiletbygningen - i sommervarmen - Jeg er ikke
sart - men her stoppede min tålmodighed.
Jeg bad om anden plads - Sikke et besvær - så ville jeg køre igen - det var
helt umuligt - og sikke et bøvl med at få pengene igen.

År to - forudbetaling og en ok plads men - desværre døde min far - så vi
måtte køre hjem igen -
Der var ikke problemer med at få pengene igen - de var enormt søde og
venlige . Men ved reservation - får vi ikke lov til at se pladsen for
Campingværterne har "bestemt" at der skal vi nu ligge.

de 10 foregående år har jeg bare kørt rundt om ALTID fået en fornuftig
plads - og ellers er der hjælp at hente med henvisning til campingpladser i
nærheden hvor der er plads for en overnatning eller syv.

Så for fremtiden vælger jeg blot at køre på må og få.

Venlig hilsen
Carsten Laursen