Slette variabler
Fra : Lars Friberg

Dato : 28-04-03 02:13

Kan man slette en variable således at man kan oprette den igen med en
anden type.
Jeg skal ikke bruge det til noget, men vil gerne vide det i forbindelse
med en rapport jeg er ved at skrive. åber der er nogen der kan fortælle
mig det.
M:V:H
Lars Friberg

Fra : Michael Banzon

Dato : 28-04-03 08:26

"Lars Friberg" <newslars@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man slette en variable således at man kan oprette den igen med en
> anden type.

Nej, det mener jeg ikke at man kan. Hvis du en gang har defineret en
variabel til at være en type kan den ikke få en anden. Og jeg er
aldrig stødt på noget info. om at "slette" variable...

Hmmm.... Hvad siger vores udlærte/færdiguddannede mester?? (LOL)

/ Michael

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 28-04-03 08:49

> [...]
> aldrig stødt på noget info. om at "slette" variable...
>
> Hmmm.... Hvad siger vores udlærte/færdiguddannede mester?? (LOL)

Du kan faktisk oprette din egen variabeltype eller ADT. Denne kan så
indeholde overloadede constructorerer til forskellige variabeltyper.
Eksempelvis en constructor der modtager: en intværdi og initialiserer denne
som et objekt (Integer), en doubleværdi og initialiserer denne(Double), osv.
Derefter kan defineres en destructor(metode) der sætter objektet lig null.
Dette er nok den eneste måde det kan gøres på - og er ikke 'rigtig' som den
er i c++.

public class ADT
{
private Object data;
public ADT(int inData)
{
data = new Integer(inData);
}

public ADT(double inData)
{
data = new Double(inData);
}

//osv.

public Destruct()
{
data = null;
}

}//end class

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 28-04-03 08:52

>data = new Integer(inData);

Og der skal selvfølgelig typecastes.

data = (Object) new Integer(inData);

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 28-04-03 19:04

Trygleren [9000] wrote:

> Og der skal selvfølgelig typecastes.
>
> data = (Object) new Integer(inData);

Ikke nødvendigt ved cast's "opad" nedarvningskæden

Fra : Michael Banzon

Dato : 28-04-03 09:35

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3eacdd98$0$142$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Du kan faktisk oprette din egen variabeltype eller ADT. Denne kan så
> indeholde overloadede constructorerer til forskellige variabeltyper.

Hmmm... Kan ikke li' det... ...

/ Michael

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 28-04-03 11:14

> Hmmm... Kan ikke li' det... ...

Det var en løsning på opgaven. Ikke andet =)

Fra : Michael Banzon

Dato : 28-04-03 11:37

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3eacff89$0$143$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det var en løsning på opgaven. Ikke andet =)

Skal vi så ikke godkende løsningen, men anullere opgaven ??

/ Michael

Fra : Jonathan Stein

Dato : 28-04-03 11:23

Lars Friberg wrote:

> Kan man slette en variable således at man kan oprette den igen med en
> anden type.

Det lyder lidt som noget "snavs". Sørg hellere for, at variablen kun er
defineret i det "scope" hvor den skal bruges - så kan en ny variabel med
samme navn oprettes i et andet scope:
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/java/nutsandbolts/scope.html

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Lars Friberg

Dato : 28-04-03 20:13

In article <3EAD011A.AC38B80A@image.dk>, jstein@image.dk says...
Tak for jeres svar, det var som sagt ikke noget jeg skull bruge til
noget men bare for at sikre mig at jeg ikke skrev noget forkert i en
rapport jeg skriver på for tiden.
M:V:H
Lars Friberg